Na čele rádií Impuls, roste Dvojka, ČRo Plus, klesá F1
Nová data výzkumu poslechovosti rádií potvrzují pozice nejposlouchanějších rádií a také trendy v jejich poslechovosti.
Rádio denně poslouchá 61,9 % populace a týdně 85,2 % populace ve věku 12-79 let, což jsou téměř stejná data jako ve druhém pololetí loňského roku. Výsledky přináší nová vlna výzkumu poslechovosti rádií Radioprojekt za období posledního čtvrtletí loňského roku a prvního čtvrtletí roku letošního.
Nejposlouchanějším celoplošným rádiem zůstává Rádio Impuls, které denně poslouchá více než milion posluchačů. Druhou pozici drží v denních datech Radiožurnál a třetí Evropa 2. Změny u vedoucí trojice jsou jak ve srovnání s druhým pololetím roku 2018 a také v meziročním srovnání v rámci statistické chyby.
V poslechovosti dále klesá čtvrtá Frekvence 1, kde už je snížení statisticky významné. Naopak se k růstu vrací Dvojka, které se podařilo zvýšit počet posluchačů, a pokračuje také významný růst ČRo Plus, který denně poslouchá 110 tisíc posluchačů. Svou pozici také vylepšila další stanice Českého rozhlasu – Vltava.
Poslechovost (včera) celoplošných rádií (tis. osob)
4Q/18+1Q/19 | 3+4Q/2018 | kvartální změna (%) | 4Q/17+1Q/18 | meziroční změna (%) | |
Rádio Impuls | 1036 | 1051 | -1,4 | 1037 | -0,1 |
ČRo Radiožurnál | 882 | 899 | -1,9 | 908 | -2,9 |
Evropa 2 | 853 | 890 | -4,2 | 886 | -3,7 |
Frekvence 1 | 685 | 730 | -6,2 | 795 | -13,8 |
ČRo Dvojka | 326 | 288 | 13,2 | 301 | 8,3 |
ČRo Plus | 110 | 92 | 19,6 | 76 | 44,7 |
ČRo Vltava | 63 | 61 | 3,3 | 50 | 26,0 |
ČRo Jazz | 10 | 6 | 66,7 | 2 | 400,0 |
ČRo Rádio Wave | 9 | 12 | -25,0 | 7 | 28,6 |
Zet | 9 | 8 | 12,5 | 11 | -18,2 |
Rádio Junior | 8 | 7 | 14,3 | 6 | 33,3 |
ČRo D-dur | 7 | 5 | 40,0 | 9 | -22,2 |
V podílu na poslechovosti si z jednotlivých rádií vede opět nejlépe Impuls před ČRo Radiožurnál a Frekvencí 1. S výjimkou Radiožurnálu vedoucí stanice svůj podíl mírně snížily. Vyšší podíl naopak přisuzují data regionálním a lokálním stanicím, naopak nižší celoplošným.
Podíl stanic na poslechovosti (%)
Poslechovost nadregionálních a regionálních stanic se ve sledovaném období spíš vylepšila. Na čele nadregionálních stanic jsou nadále Hitrádia a Rádio Blaník. Mezi regionálními rádii se daří ČRo Brnu a Rádiu Krokodýl.
Poslechovost (včera) nadregionálních rádií (tis.)
nadregionální | 4Q/18+1Q/19 | 3+4Q/2018 | kvartální změna (%) |
Hitrádio total | 664 | 675 | -1,6 |
Rádio Blaník | 586 | 558 | 5,0 |
Rádio Kiss | 355 | 329 | 7,9 |
Country rádio | 250 | 259 | -3,5 |
Rádio Beat | 258 | 240 | 7,5 |
Fajn Radio total | 194 | 203 | -4,4 |
Rock Rádio | 126 | 116 | 8,6 |
Rádio Čas | 99 | 97 | 2,1 |
Poslechovost (včera) regionálních rádií (tis.)
regionální | 4Q/18+1Q/19 | 3+4Q/2018 | mezikvartální změna (%) |
ČRo Brno | 103 | 94 | 9,6 |
Rádo Krokodýl | 101 | 89 | 13,5 |
Rádio Helax | 72 | 77 | -6,5 |
Rádio Haná | 66 | 59 | 11,9 |
Signál Rádio | 58 | 50 | 16,0 |
Rádio Petrov | 51 | 45 | 13,3 |
Radio Contact Liberec | 51 | 45 | 13,3 |
Rádio Rock Max | 49 | 45 | 8,9 |
ČRo Plzeň | 45 | 48 | -6,3 |
Rádio Zlín | 38 | 38 | 0,0 |
Z pohledu rozhlasových reklamních sítí je nadále nejsilnější uskupení Radiohouse s mírným snížením na 48,5 %. Následuje Media Club (26,4 %) a stanice Českého rozhlasu, které si polepšily o více než jeden procentní bod.
Podíl rozhlasových sítí (%)
-mav-