Obchodní řetězec Penny Market dokončil přestavbu všech svých třiceti prodejen v Praze. Do jejich modernizace a také výstavby nových prodejen investoval v průběhu uplynulých dvou let zhruba 200 mil. Kč. „Pro nás je to významný krok v rámci modernizace celé naší prodejní sítě. Vždyť se jedná prakticky o desetinu našich prodejen. Navíc zde máme specifické prodejny městského typu. Vše bylo náročnější s ohledem na administrativní procesy, pokud jde například o získávání stavebních povolení, a také na logistiku a provádění stavebních prací v hustě obydlených oblastech,“ uvádí Jens Krieger, generální ředitel Penny Market ČR.
Nový koncept přitom diskontní řetězec představil v září roku 2016 na své prodejně Praha - Lehovec. Aktuálně má novou podobu 150 z celkových 380 poboček. Do roku 2020 plánuje firma do modernizace investovat více než 1 miliardu korun. Jen letos má být přestaveno 70 dalších prodejen.
Novým prodejnám dominují dřevěné prvky a uspořádání má připomínat farmářské tržiště s jednotlivými ostrůvky s daným sortimentem. Regály jsou pro lepší přehlednost snížené a jsou mezi nimi zkratky do jednotlivých oddělení. „Zákazníci nám v průzkumech říkají, že v nových prodejnách máme více zboží, což není pravda, jen se to zdá díky novému uspořádání," říká Martin Peffek, jednatel Penny Marketu. Firma navíc od května přidala regály s nabídkou bio produktů, které se postupně do léta objeví na všech provozovnách.
Nyní jsou všechny prodejny v hlavním městě ve stejném designu, včetně malých formátů „city". „Nebylo to jednoduché. Nejde jen o specifické městské prodejny, kdy například prodejna v Revoluční vyžadovala zcela ojedinělé zakomponování konceptu do historické budovy a řešení, ale například prodejna Terronská je vestavěna do dvou pater prvorepublikového kina,“ popisuje přestavby Václav Šíma, vedoucí stavebního oddělení Penny Marketu. Řetězec plánuje mimo jiné i dále rozvíjet koncept malých formátů ve větších městech.
Na výroční tiskové konferenci vedení firmy rovněž oznámilo výsledky za rok 2018. Řetězec dosáhl obratu téměř 42 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o téměř 8 %. Počet zákazníků vzrostl meziročně o 4 % na 158 milionů. Průměrný počet zaměstnanců narostl na 5 656 lidí. Zisk před zdaněním dosáhl hodnoty 1,06 miliardy korun. Zisk po zdanění dosáhl velmi dobré hodnoty téměř 866 milionů korun, což je o více než 300 milionů více než v roce 2017. Právě modernizace jsou jedním z významných faktorů růstu firmy.
Dalším jsou prodeje privátních značek společnosti. Ty tvoří 25 % z celkové nabídky a na obratu společnosti se podílejí více než 21 %. Meziročně pak obrat z jejich prodeje vzrostl o 830 miliónů korun. Penny nabízí okolo 640 výrobků 25 vlastních značek.
-zue-