Příznivá situace na reklamním trhu se v loňském roce odrazila na pozitivních výsledcích společnosti Media Club, která patří do skupiny FTV Prima a která zajišťuje prodej reklamy nejen pro Primu, ale i pro další televize, rádia a weby. V roce 2018 vykázala společnost celkové tržby za prodej reklamy ze všech mediatypů, které obchoduje, v celkové výši 4,36 mld. Kč. Bylo to o téměř 380 mil. Kč více než v roce 2017.
„Výrazný růst tržeb byl ovlivněn mimořádně příznivou ekonomickou situací ČR, která se odrazila i v růstu trhu online reklamy, ale zejména TV reklamy," stojí ve výroční zprávě za rok 2018. Společnost loni skončila v čistém zisku 223,7 mil. Kč (o rok dříve 78 mil. Kč).
Základní výsledky Media Clubu (tis. Kč) v roce 2018
2 018 | 2 017 | |
tržby za prodej zboží | 4 355 477 | 3 977 923 |
provozní výsledek hospodaření | 299 312 | 91 321 |
výsledek hospodaření za účetní období | 223 669 | 78 396 |
Nejvyššího výsledku dosáhla televizní reklama, kde meziroční nárůst příjmů představoval cca 274 mil. Kč – z toho 132 mil. Kč připadlo na programy TV Prima a zbytek se promítl do vyšších tržeb dalších zastupovaných TV programů mimo skupinu Prima (Barrandov, Óčko aj.). Společnost dosáhla růstu tržeb TV reklamy, zvýšil se i prodej internetové reklamy, prodej rádiové reklamy zaznamenal nižší výsledek než o rok dříve.
Vybrané výnosy z běžné činnosti (tis. Kč) v roce 2018
2018 | 2017 | |
prodej reklamního času | 3 436 717 | 3 097 581 |
sponzoring | 267 436 | 241 558 |
product placement | 20 627 | 14 064 |
prodej internetové reklamy | 127 607 | 120 794 |
prodej reklamy rádia | 478 880 | 487 559 |
O výsledcích společnosti FTV Prima v roce 2018 jsme psali zde.
-mav-