Mediální investice se v květnu držely nad loňským rokem
Televizní reklama zaznamenala v květnu meziroční růst hrubých reklamních investic na úrovni 14 procent.
Investice do nákupu reklamního prostoru v médiích se podle monitoringu AdIntel společnosti Nielsen Admosphere držely i v květnu nad úrovní loňského roku. Nejvýrazněji se investice zvyšovaly v televizní reklamě, kde byl růst až dvouciferný. Ve srovnání s loňským květnem se v pátém letošním měsíci dařilo i rádiové reklamě, své objemy z loňska pak obhájily i venkovní reklama a tisková reklama.
Za prvních pět měsíců roku 2019 je potom celkový výsledek rovněž vyšší než v loňském roce. Podle monitoringu táhne růst především televizní reklama (meziročně +9 % za leden až květen 2019). Za loňským výsledkem naopak mírně zaostávají rádiová a tisková reklama.
V přehledu nejsou uváděny data za internetovou reklamu. V monitoringu je totiž sledována pouze bannerová reklama a videoreklama, nejde tak o všechny formáty internetové reklamy.
Monitorované mediální investice ale nevyjadřují skutečnou hodnotu investovaných peněz. Nezohledňují slevy, bartery či bonusy.
-mav-