Pivovary Staropramen kupují Pardubický pivovar

středa, 19. června 2019, 12:45 Aktuality, Marketing MediaGuru

Pivovary Staropramen kupují regionální Pardubický pivovar. Svou nabídku rozšíří o značky piv Pernštejn, Porter či Taxis.

Zdroj: Pivovary Staropramen

Zdroj: Pivovary Staropramen

Společnost Pivovary Staropramen získává většinový podíl akcií (89 %) v regionálním Pivovaru Pardubice. Reaguje tím na rostoucí zájem spotřebitelů o regionální značky piv. Ke smíchovskému Staropramenu a regionálnímu severomoravskému Ostravaru tak přibudou značky Pernštejn, Porter a Taxis. Jejich prodeje chce nový majitel rozšířit nejen po českém trhu, ale i za hranice.

„Jde o významný krok a milník v historii naší firmy, díky kterému rozšíříme naši nabídku o výborná, velmi kvalitní a zajímavá piva. Zároveň jsem velice rád, že do naší pivovarské rodiny přivítáme zkušené kolegy z východních Čech,“ komentoval uzavření smlouvy generální ředitel Pivovary Staropramen Petr Kovařík.

Výběr vhodného pivovaru k akvizici trval přes dva roky. Během té doby zástupci pivovaru zmapovali veškeré možnosti akvizic v Česku. Důvodů, proč si Pivovary Staropramen vybraly právě tento pivovar, je několik. „V prvé řadě jsou to skvělá piva řemeslně zpracovaná místními pivovarníky a velmi zajímavé portfolio značek. Líbila se nám i velikost pivovaru. Vliv na naše rozhodnutí měla také poloha pivovaru, protože jsme hledali pivovar v Čechách. A v neposlední řadě jsme našli společnou řeč a porozumění si v oblasti budoucností a rozvoje pivovaru se současnými majiteli, což se ukázalo jako klíčové pro naši finální dohodu,“ doplnil Kovařík.

Aby si východočeský pivovar zachoval co nejvíce svůj charakter, nebude začleněn do pivovarské skupiny, ale zůstane samostatným právním subjektem se svým vlastním vedením, stávajícími zaměstnanci a hospodařením. „Provedeme jen tři nezbytné změny. Výměnu na pozici ředitele. Navazující změny v představenstvu. A začneme obchodně spolupracovat. To je vše. Zaměstnanců ani chodu pivovaru se změna nijak nedotkne. Vše bude fungovat jako doposud,“ popsal nejbližší budoucnost Petr Kovařík.

Novým předsedou představenstva Pardubického pivovaru bude Zdenek Havlena, stávající finanční ředitel společnosti Pivovary Staropramen. Novou ředitelkou pivovaru pak Petra Chovancová, která stojí za rozvojem značek Staropramen a Braník. Ve své pozici vystřídá jednoho z dosavadních majitelů Leoše Kvapila, který zůstává členem představenstva. 

Pivovary Staropramen chtějí do deseti let dvojnásobně zvýšit výstav východočeského pivovaru. V současnosti je 79 tisíc hektolitrů ročně. „Hlavní zdroj růstu výstavu pivovaru vidíme především na českém trhu. Značky Pernštejn, Taxis a Porter mají velký potenciál. Nejpozději od září je tak začleníme do naší celorepublikové nabídky. Zároveň posílíme export na Slovensko a v dlouhodobém horizontu i export do dalších zemí, v čemž využijeme naši silnou distribuční síť v zahraničí,“ prozrazuje Kovařík s tím, že do značek hodlá nový majitel investovat i marketingově. 

Zájem českých spotřebitelů o regionální piva roste v posledních letech, kdy se na tuzemském trhu začaly rozvíjet mini a malé pivovary. V současnosti je v České republice 440 minipivovarů, které přibývají v průměru jeden nový týdně. Na tento trend reagují kromě Pivovarů Staropramen i ostatní velcí hráči. Budějovický Budvar například spolupracuje s minipivovary, kterým pomáhá s expanzí do zahraničí. Plzeňský Prazdroj navázal spolupráci s pivovarem Matuška.

-stk-