Seznam.cz loni navýšil tržby na 4,48 miliardy korun

pondělí, 24. června 2019, 14:35 Internet & Mobil MediaGuru

Internetová jednička dál zvyšuje své tržby, vyplývá ze zveřejněných výsledků Seznam.cz.

Foto: Seznam.cz

Foto: Seznam.cz

Společnost Seznam.cz navýšila v roce 2018 meziročně tržby o 8,8 % na 4,48 miliardy korun a vykázala hrubý zisk EBIT ve výši 1,6 miliardy korun. Nejvíce se na nárůstu tržeb podílely příjmy z reklamy v obsahové síti Sklik, oznámila v pondělí firma.

„Seznam.cz má za sebou mimořádně úspěšný rok. Soustředili jsme se během něj na masivní investice do reklamních systémů i technologických platforem pro distribuci obsahu třetích stran. I tak se nám podařilo udržet profitabilitu okolo 36 % a s tím jsme velmi spokojeni,“ komentuje Pavel Zima, co-CEO společnosti Seznam.cz.

Hrubý zisk firmy před zdaněním se tak pravděpodobně neměnil, v roce 2017 společnost dosáhla hospodářského výsledku před zdaněním 1,63 mld. Kč.

Na reklamních systémech realizovala firma v roce 2018 přes dvacet projektů, díky čemuž se jí v obsahové síti Sklik podařilo meziročně navýšit zisk o 25 %, v RTB dokonce o 45 %. O desítky procent se meziročně zvýšily i příjmy z inzerce v rámci distribuce obsahu třetích stran na domovské stránce. Seznam.cz oproti roku 2017 rostl i v segmentu mobilní reklamy, a to zejména díky novým premium square formátům. Trendy nastavené v reklamě v roce 2018 budou pak podle Zimy pokračovat i letos – bude se prodávat stále více programaticky a ukazuje se, že na vzestupu je i nativní reklama.

Vývoj tržeb Seznam.cz (tis. Kč), 2007-2018

Vývoj tržeb Seznam.cz (tis. Kč), 2007-2018

V roce 2018 spustil Seznam.cz vlastní celoplošnou terestricky vysílanou televizní stanici a vstoupil nákupem rádií Expres FM a Classic Praha na rozhlasový trh. „V letošním roce budeme pokračovat ve vývoji produktů s vysokou přidanou hodnotou pro české uživatele i lokální inzerenty s velkým důrazem na domovskou stránku, Vyhledávání, Email a Mapy. Budeme nadále rozvíjet obsahová partnerství, stejně tak budeme pokračovat v produkci a dalším rozvoji vlastního, kvalitního a nezávislého obsahu,“ představuje Zima plány na následující měsíce.

-mav-