Škoda Auto: Přes sponzoring chceme přinášet emoce

úterý, 4. června 2019, 10:30 Marketing MediaGuru

Škoda Auto se ve svých sponzorských aktivitách kromě sportu soustředí také na Cirque du Soleil, apeluje tím na sílu imaginace.

Klíčový vizuál k partnerství automobilky Škoda Auto a Cirque du Soleil, zdroj: Škoda Auto

Klíčový vizuál k partnerství automobilky Škoda Auto a Cirque du Soleil, zdroj: Škoda Auto

V marketingové strategii Škoda Auto hraje sponzoring významnou roli. Ve svých aktivitách se česká automobilka zaměřuje především na sport – více než 117 let se aktivně věnuje motorsportu, už 27 let podporuje Mistrovství světa v ledním hokeji a letos bude pošestnácté partnerem Tour de France. Motorsport, hokej a cyklistika tak činí hlavní pilíře sponzoringu. Před dvěma lety k nim však přibyla i čtvrtá o poznání umělečtější složka – kanadský akrobatický soubor Cirque du Soleil.

„Strhující představení souboru Cirque du Soleil skvěle doplňuje naše dlouholeté aktivity na poli cyklistiky, motorsportu a ledního hokeje. Tato partnerství umožňují celou řadu příležitostí pro komunikaci naší značky. Podporou sportu posilujeme především povědomí o značce, prostřednictvím zážitků z vystoupení souboru Cirque du Soleil se nám otevírá možnost oslovit řadu lidí v odlišné emoční rovině,“ popisuje Alain Favey, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu.  

S motorsportem a cyklistikou chce automobilka budovat hodnoty své značky, jako je překvapivost, jednoduchost a lidskost, s ledním hokejem a akrobatickým souborem apeluje především na vynalézavost. „Vynalézavost začíná představivostí. A je to právě síla imaginace, která nás se Cirque du Soleil spojuje,“ říká Marc-Andreas Brinkmann, vedoucí marketingu společnosti Škoda Auto. Zatímco akrobaté svou fantazii rozvíjí na scéně, automobilka podle něj ve svém expresivní designu modelů.

Sponzorské aktivity se liší podle regionu

Sponzorské aktivity jsou podporovány v závislosti na regionu. Zatímco lední hokej rezonuje zejména u nás nebo v Rusku, cyklistika je více globální – vedle Tour de France sponzoruje mladoboleslavská značka i další mezinárodní cyklistické závody a různorodé sportovní akce na národní a mezinárodní úrovni. V motorsportu se účastní závodů ve všech koutech světa.

Od partnerství s akrobaty, které potrvá minimálně do roku 2021, si automobilka slibuje možnost oslovení milionů potenciálních evropských zákazníků. Cirque du Soleil má globální komunitu fanoušků na sociálních sítích, čítající zhruba deset milionů uživatelů, jeho představení každoročně navštíví více než jedenáct milionů diváků po celém světě. Škoda se ale spojuje jen s vystoupeními na svých důležitých trzích v Evropě. Podle Marca-Andrease Brinkmanna tak značku Škoda vidělo doposud více než tři miliony diváků.

Škoda má přední zastoupení ve všech komunikačních kanálech Cirque du Soleil, například v televizních spotech či na internetových stránkách. Partnerství také zahrnuje velkoplošné marketingové kampaně, aktivaci před eventem a speciální VIP balíčky, jako například prohlídky zákulisí, setkání s umělci apod. V rámci aktivační strategie nabízí Škoda prostřednictvím sociálních sítí fanouškům možnost soutěžit o vstupenky na představení. V místě konání poté vystavuje své nejnovější modely.

Praze, kde soubor vystupoval ve dnech od 29. května do 2. června se svým představením „Toruk – The First Flight“, inspirovaným filmem Avatar, prezentovala Škoda svou novou Scalu v designu imaginárního světa Pandory. Flotila aut byla k vidění na vybraných místech metropole, kde za pomoci speciálně vytvořeného videomapingu a tanečníků přenesla část atmosféry show do pražských ulic.

Vystavení modelu Škoda Scala před pražskou O2 arenou, foto: MediaGuru.cz

Vystavení modelu Škoda Scala před pražskou O2 arenou, foto: MediaGuru.cz

Důraz je kladen i na dlouhodobost

Důležitost sponzoringu pro Škoda Auto dokazuje i dlouhodobost jednotlivých partnerství. motorsportu je automobilka aktivní už od roku 1901, v současnosti se soustředí na tři mistrovství – na již zmíněné World Rally Championship 2 (WRC2), FIA Asia-Pacific Rally Championship (APRC) a domácí Mistrovství České republiky.

Sponzorství světového hokejového šampionátu, které trvá od roku 1992, je pro svou délku zapsáno i do Guinessovy knihy rekordů jako „nejdéle trvající hlavní sponzoring ve sportovní historii“. Kromě toho automobilka podporuje i národní hokejové svazy a ligy – v České republice je partnerem české hokejové reprezentace – Czech Team, Českého svazu ledního hokeje – Czech Ice Hockey Team a Tipsport extraligu.

Tour de France, potažmo s jejím pořadatelem – společností Amaury Sport Organisation –, letos v březnu automobilka prodloužila smlouvu až do roku 2023. „Podpora Tour de France a dalších renomovaných cyklistických závodů je důležitým aspektem 124leté tradice naší společnosti. Úspěšná historie naší značky konec konců začala v prosinci 1895 výrobou jízdních kol,“ komentuje Alain Favey. Během celého závodu bude značka využívat velkoformátové reklamní nápisy na trase a letos spustí i novou marketingovou kampaň v televizi, na internetu i sociálních sítích. Spolupráce s A.S.O. navíc zahrnuje také cyklistické závody La Vuelta, Paris-Nice, Critérium du Dauphiné a další.

V cyklistice se však Škoda Auto neomezuje jen na výše zmíněné závody. Je také partnerem Mistrovství světa v silniční cyklistice UCI či Českého svazu cyklistiky. Provozuje i vlastní internetové stránky WeLoveCycling a jízdní kola i cyklistické doplňky tvoří už řadu let rozšířenou nabídku značky.

-stk-