TV Prima loni zvýšila tržby na 3,5 mld. korun
Prima i v loňském roce pokračovala ve zvyšování tržeb. Celkový hospodářský výsledek byl ale loni nižší.
Televizní skupina Prima, resp. její provozující společnost FTV Prima, zvýšila v loňském roce tržby na 3,5 mld. Kč. Ve srovnání s rokem 2017 se zvýšily o více než pět procent, ukazují výsledky hospodaření uvedené ve výročí zprávě za rok 2018.
Čistý zisk druhé nejsledovanější komerční televize loni vystoupal na 317 mil. Kč a ve srovnání s rokem 2017 se snížil. Pokles byl ale podle zdůvodnění managementu způsoben masivními investicemi do vlastní tvorby. „Růst nákladů na pořady vlastní tvorby byl tak masivní, že jeho dopady nevykompenzoval ani významný meziroční růst investic na televizním reklamním trhu o cca 8 procent a z toho vyplývající růst tržeb společnosti," stojí ve výroční zprávě.
Prima např. investovala do vlastních seriálů Modrý kód, Temný Kraj, Krejzovi či Černé vdovy, který odvysílala v letošním roce. Na trh také uvedla svůj další kanál, a to stanici Prima Krimi.
Základní výsledky hospodaření FTV Prima (tis. Kč) v roce 2018
2018 | 2017 | |
tržby z prodeje výrobků a služeb | 3 501 350 | 3 321 132 |
provozní výsledek hospodaření | 465 635 | 692 067 |
výsledek hospodaření za účetní období | 316 818 | 591 224 |
Růst reklamního televizního trhu odhaduje FTV Prima v loňském roce na osm procent. (O výsledcích společnosti Media Club, která prodá televizní reklamu, reklamu v rádiích i na webech jsme psali zde). Výnosy z prodeje reklamního času tvoří jednoznačně nejvyšší část na celkových tržbách (loni se meziročně zvýšily o více než 5 %). Rostly také příjmy ze sponzoringu a teleshopingu.
Přehled výnosů ve vybraných segmentech (tis. Kč)
2 018 | 2 017 | |
prodej reklamního času | 2 728 658 | 2 602 594 |
sponzoring | 364 759 | 339 578 |
product placement | 45 797 | 44 742 |
teleshoping | 27 484 | 24 546 |
prodej internetové reklamy | 142 434 | 160 631 |
Podíl průměrné sledovanosti všech stanic skupiny Prima dosáhl loni 23,7 % a ve srovnání s předešlým rokem se zvýšil o 2,4 procentního bodu (15-69, celý den). Televizní skupině se na poli sledovanosti dařilo zejména v druhé polovině roku.
-mav-