K festivalové aktivaci už jen stan s barem nestačí
U festivalové aktivace by se měly značky snažit přijít se zážitky, které si budou návštěvníci sdílet mezi sebou, myslí si Dan Ligocký z kreativního studia The Element.
Festivalová sezóna je v plném proudu a značky z řad partnerů se na jednotlivých hudebních či filmových akcích snaží přilákat pozornost návštěvníků. Aktivace formou stanu s barem jsou však podle Dana Ligockého z kreativního studia The Element dnes již přežité. „Kromě objemu pití, které se tam prodá, nemá, co nového nabídnout,“ popisuje s tím, že potřeba je především připravit pro lidi takové zážitky, které je zaujmou, zapamatují si je a budou je sdílet se svými přáteli.
Stan s barem by tak mělo nahradit například na míru vytvořené zázemí, které kromě pití nabídne hudební program, zajímavé jídlo či workshopy, které budou ladit se značkou. Příkladem může být Becherovka a její festivalová Becher Zone, pod jejímž nápadem je Dan Ligocký podepsán. Značka již druhým rokem pracuje s prvkem fontány, odkazující ke karlovarskému Vřídlu, letos se nad ní tyčí i DJský pult.
Vedle toho má však Becher Zone promyšlenou i gastronomickou nabídku a doprovodný program. Loni měl jídlo na starosti designér a šéfkuchař Daniel González, který do receptů přidal buď samotnou Becherovku, nebo koření pro ni typické. Letos připravovali menu barmani a kuchaři z Bugsy’s Baru, kteří na koktejlech spolupracovali s Georgem Němcem. Program staví nejen na hudebních večerech s DJem, ale i na workshopech, ať už kaligrafie, vyšívání, nebo floristiky. „Lidé se rádi baví a objevují nové věci. Ve stanu s barem se budou bavit jen ve chvíli, pokud si vytvoří sami nějakou vlastní zábavu,“ domnívá se Ligocký.
Se svými kolegy Martinem Kvítkem a Petrem Ohankou stojí Ligocký rovněž za nápadem letošní aktivace značky Captain Morgan, která na festivaly doslova vyplula, a to na lodi přes 17 metrů dlouhé, téměř 8 metrů široké a 16 metrů vysoké. Samotná stavba lodi, vážící 21,5 tuny, je konstruovaná na unikátním podvozku Tatra. „Hlavní výzva spočívala ve výběru zhotovitele samotné nástavby. Bohužel většina hráčů na trhu se zaměřuje jen na sériovou výrobu a udělat něco na míru vychází velmi draze. Nakonec jsme ale naštěstí narazili na ostravskou firmu, která pracuje například i pro bratry Formany,“ přibližuje.
Součástí lodě jsou i speciální teleskopické stožáry z Velké Británie nebo rakouské kasatelné plachty se 40% propustností, na něž se po setmění promítá videomapping. „Cílem bylo vytvořit na festivalech výrazný objekt, který by byl zdálky vidět a zároveň byl pevně svázán se značkou,“ vysvětluje Ligocký. Loď slouží návštěvníkům nejen jako 360° bar, ale také jako relax zóna, stage a vyhlídková paluba, z níž je možné pohlédnout na okolí z výšky téměř šesti metrů.
S lodí se navíc dá pracovat podle lokality – pokud je potřeba, dá se využívat jen jako bar. Vše, včetně elektřiny a vody, je součástí konstrukce, což usnadňuje převoz. Po složení má přepravní rozměry 9,5 metru na délku a 2,5 metru na šířku a 4 m na výšku. „Snažili jsme se dostat na maximální výšku a šířku, ale zároveň nespadnout do kategorie nadměrného nákladu,“ říká Martin Kvítek, ředitel produkce The Element.
Loď Captain Morgan Port Royal má už za sebou Votvírák a Metronome, před sebou High Jump. „Lidé jsou z toho nadšení, fotí si to, což je dáno i tím, že klient přistoupil na chytřejší branding. Brandovat méně v současné době, kdy jsou všichni přehlcení reklamními sděleními, funguje paradoxně lépe,“ myslí si Ligocký. „Tendenci k menšímu brandingu pozorujeme i v zahraničí, kde dobu stanovou a kontejnerovou pomalu střídá doba craftová,“ dodává Martin Kvítek.
-stk-