ZOOT plánuje po ozdravení vlastní obchody i značky

pátek, 26. července 2019, 07:30 Marketing, Retail MediaGuru

ZOOT chce své výdejny radosti proměnit v prodejny. Zároveň má v plánu i rozvoj vlastních značek a také marketingové kampaně.

Zdroj: FB ZOOT

Zdroj: FB ZOOT

Internetový obchod s módou ZOOT, jež letos prochází kvůli procesu oddlužení významnou reorganizací, prozradil plány, které má pro svůj udržitelný růst. Jejich součástí je rozšíření sítě kamenných poboček, proměna výdejen radosti na prodejny i rozvoj privátních značek.

Poté, co se vedení ujal začátkem letošního roku krizový management v čele s Lukášem Uhlem a Robertem Vojáčkem a největším věřitelem se stala investiční skupina Natland, se začalo s uzdravováním firmy. „V první fázi to samozřejmě znamenalo osekání nákladů. ZOOT byl svého času přezaměstnaný a tak trochu i rozmazlený, co se pracovní morálky týkalo,“ popisuje na dotaz MediaGuru.cz Robert Vojáček.  

Součástí změn byla i transformace, která se týkala především výdejen. „Z nich chceme postupně udělat prodejny s výdejním místem a tuto síť postupně rozšířit,“ přibližuje Robert Vojáček. Výdejen má na českém a slovenském trhu ZOOT v současnosti 24, na konci léta přibude vůbec první obchod v klasickém obchodním centru na Černém Mostě. „Od toho si hodně slibujeme. A pravděpodobně nám to napoví, jak a kam směřovat další prodejny,“ dodává Vojáček.

K ozdravení firmy pomohlo podle Vojáčka i úprava podmínek pro dopravu objednaného zboží. Právě doprava zdarma na výdejnu, kde si mohli zákazníci zboží před zaplacením zdarma vyzkoušet, totiž stála ZOOT nemalé prostředky a vedla k tomu, že mnohé objednávky ani nebyly vyzvednuty. Nyní je možné si oblečení nechat poslat na výdejnu za poplatek ve výši 49 korun. V případě předem zaplacené objednávky nad 1600 korun je doprava zdarma. Jedinou výjimku tvoří velké slevové akce, kdy je vše za 50 % původní ceny. „V těchto případech je pak doprava na výdejnu za 49 korun, to nám umožňuje manageovat kapacitu výdejen,“ vysvětluje Vojáček.  

Novinkou v dopravě je spolupráce se Zásilkovnou, kam je možné poslat si objednávky bez poplatku. „Celkový poměr zaslání na výdejny proti doručení přímo domů se změnil o 10 procent ve prospěch k Zásilkovně,“ prozrazuje Vojáček.

Vlastní značky nám umožňují tvořit produkty přímo na naší cílovou skupinu v cenách, které se u nás nejvíce prodávají.

Robert Vojáček

Kromě výdejen a dopravy se ZOOT soustředí i na sortimentní nabídku Staré vedení snižovalo šíři sortimentu, zhruba ze 300 značek na 150. My se nyní snažíme portfolio zase rozšířit. Posílit bychom chtěli hlavně v kategoriích sport a udržitelná móda a samozřejmě v nabídce vlastních značek,“ říká Robert Vojáček s tím, že zatímco při převzetí tvořily privátní značky 5 % obratu, dnes je to něco kolem 10 %. Cílem je se do roka dostat na 20% podíl a později až na 30 %. „Vlastní značky nám umožňují tvořit produkty přímo na naší cílovou skupinu v cenách, které se u nás nejvíce prodávají. Navíc nám vlastní výroba zajišťuje větší flexibilitu. Můžeme jednoduše doplňovat to, co nám chybí od dodavatelů a díky tomu je naše nabídka kompletní,“ doplňuje Vojáček.

Jelikož jsme online firma, tak většina budgetu bude směřovat do online kanálů, přes reklamní sítě, kde máme vcelku rychlou a jasnou návratnost investice.

Robert Vojáček

V neposlední řadě bude ZOOT investovat do marketingové podpory, i když celkově méně než v loňském roce.Během září a října poběží kampaň ve spolupráci se značkou Dorothy Perkins. Dále bude propagovat svůj hlavní benefit – možnost vyzkoušet si oblečení na prodejnách a výdejnách. A v plánu je samozřejmě i komunikace na Vánoce.

K vidění bude ZOOT především v online prostředí, využije však i i venkovní reklamní plochy. „Jelikož jsme online firma, tak většina budgetu bude směřovat do online kanálů, přes reklamní sítě, kde máme vcelku rychlou a jasnou návratnost investice,“ říká Vojáček.  

Marketing je veden i nadále centrálně z Prahy jak pro český, tak slovenský trh.Rumunsku působí značka dnes jen jako outletový kanál. 

-stk-