Kaufland výrazně navýšil počet vlastních značek

pondělí, 26. srpna 2019, 17:45 Aktuality, Retail MediaGuru

Kaufland zvedl oproti loňskému roku počet privátních značek o polovinu. Aktuálně promuje nože nové vlastní značky Spice & Soul.

Tváří kampaně nové značky Spice & Soul je moderátorka Lucie Křížková, zdroj: Kaufland.

Tváří kampaně nové značky Spice & Soul je moderátorka Lucie Křížková, zdroj: Kaufland.

Obchodní řetězec Kaufland zahájí od středy 28. srpna další věrnostní akci, kde bude promovat svoji novou privátní značku Spice & Soul. Ta zahrnuje řadu kuchyňských potřeb a doplňků, jako jsou pánve, hrnce, nádobí a další pomůcky pro pečení, vaření i servírování. Zákazníci mohou získat sadu kuchyňských nožů Spice & Soul s příslušenstvím se slevou až 83 %. Akce potrvá do 29. října nebo do vyprodání zásob. Tváří je moderátorka Lucie Křížková, se kterou řetězec spolupracuje od jara loňského roku.

Spice & Soul ale není jediná vlastní značka, kterou řetězec letos uvedl do prodeje. Ještě v polovině loňského roku nabízel pouze jedenáct privátních značek, letos už lze v Kauflandu nakoupit zboží pod 22 vlastními značkami. Řetězec investuje především do oblasti spotřebního zboží. Na začátku roku rozšířil oblast non foodu o sportovní značku Newletics. Pod ní nabízí funkční oblečení na jógu, pilates a běh, ale i pomůcky na posilování jako např. činky, medicinbaly, gumy nebo cvičební podložky.

Další novou značkou je Oyanda, nabízí módu pro ženy, především spodní prádlo a punčochové zboží, oblečení pro volný čas nebo různé doplňky. Módu pro muže pak Kaufland prodává pod značku Townland. Dětské hračky pak pod značkou Kidland a zahradní nábytek pod značkou Countryside. Nejnověji se pak v nabídce objevuje značka Talentus, pod kterou najdou zákazníci potřeby pro školu, kancelář a tvoření. Nábytek a doplňky nabízí pak značka Liv & Bo. Sortiment spotřebního zboží začal řetězec rozšiřovat výrazněji od poloviny loňského roku. Nejprve uvedl v červnu 2018 značku kosmetiky Bevola a následně oblečení pro novorozence a děti do čtyř let Kuniboo a Hip & Hopps  oblečení pro školáky.

První privátní značky začal Kaufland nabízet v roce 2000, tedy krátce po vstupu na český trh (v roce 1998). V roce 2010 pak představili vlastní značku K-Classic, která je základním pilířem filozofie privátních značek a zahrnuje výrobky napříč celým sortimentem. Doplňuje ji sezónní exkluzivní řada Exquisit s prémiovými produkty jako šunka, sýry, dezerty a další delikatesy. Dále biovýrobky jsou pod značkou K-Bio, sortiment vín pod značkou Cultura Vini. Značka K-Free nabízí produkty bez laktózy a bez lepku. Pro vegetariány a vegany je K-take it veggie a K-Purland: Naši řezníci nabízí maso a uzeniny. V nonfood segmentu pak prodává pod značkou Switch On spotřebiče.

Sesterský řetězec Lidl ze skupiny Schwarz nabízí 80 % sortimentu pod vlastními značkami a i ostatní řetězce v posledních letech přidávají ať už potraviny, nebo spotřební zboží pod privátní značkou. Podle výzkumu agentury GfK v roce 2018 už 22,5 % všech výdajů v segmentu rychloobrátkového zboží s potravinami a drogerií směřovalo právě na nákupy privátních značek (v roce 2017 to bylo 21,3 %). Navíc prémiové privátní značky získávají pozici na úkor těch levnějších.

 -zue-