Nestlé chce díky spojení se Starbucksem růst v retailu

středa, 14. srpna 2019, 13:55 Marketing MediaGuru

Téměř rok po uzavření tzv. kávové aliance odhaluje Nestlé své plány s kavárenskou značkou Starbucks na tuzemském trhu.

Zdroj: Nestlé

Zdroj: Nestlé

Nestlé uvádí ve spolupráci se značkou kavárenského řetězce Starbucks na český trh novou řadu výrobků. Poté, co v červnu oznámila, že začne nabízet v maloobchodních řetězcích prémiovou zrnkovou, mletou a porcovanou kávu, začátkem září přijde s konkrétními produkty vhodnými pro kávovary Nespresso a Nescafé Dolce Gusto. Spojení obou firem vychází z tzv. kávové aliance, která vznikla na podzim loňského roku. Její součástí jsou časově neomezená práva na prodej baleného spotřebního zboží a potravinových produktů značky Starbucks na celém světě, za něž Nestlé zaplatilo 7,15 miliard dolarů (152 mld. korun). 

Kavárenský řetězec Starbucks, který v Česku spravuje společnost AmRest, tak díky spolupráci s Nestlé výrazněji expanduje mimo své kavárny. Nestlé, jež má v portfoliu Nescafé, Nescafé Gold, Nescafé Dolce Gusto a Nespresso, tím získává pro své výrobky novou značku, která mu má pomoci diverzifikovat portfolio, upevnit pozici jedničky na kávovém trhu a v neposlední řadě rozšíření zodpovědného získávání surovin. 

„V posledních letech lidé věnují větší pozornost kvalitě  původy kávy, kterou kupují. Inspirují se zejména v kavárnách, které přinášejí nové trendy. Vstupem nejznámější kavárenské značky Starbucks do retailu, nabízíme našim spotřebitelům možnost, aby si svou oblíbenou kávu, na kterou jsou zvyklí, vychutnali v pohodlí domova,“ popisuje Vratislav Janda, ředitel pro korporátní záležitosti Nestlé Česko. 

Od Starbucksu si Nestlé rovněž slibuje podporu prodejů v retailu. Až 93 % z celkového počtu 5,2 mld. šálků ročně se totiž v České republice vypije doma. Roční nárůst v hodnotě činí ale v maloobchodě 0,5 %, zatímco v kavárnách je to 4,5 %. „Chceme se Starbucksem nastartovat růst v retailu,“ vysvětluje za Nestlé Gabriela Pejlová. 

Nové portfolio značky Starbucks v retailu se skládá z jednodruhových káv i kávových směsí, obsahující 100% kávu Arabica, ve třech variantách pražení – Blonde, Medium a Dark Roast. K dostání bude jak v obchodních řetězcích, například v Tescu, Albertu, Bille a Globusu, tak v online supermarketech typu Rohlik.cz a Košík.cz. Prodávat je ale budou i vybrané elektro obchody, které mají v nabídce i kávovary Dolce Gusto a Nespresso. Kapsle do Nespressa bude do konce roku exkluzivně prodávat pouze Tesco, v příštím roce se poté jejich distribuce rozšíří. 

Novinku podpoří silná marketingová kampaň. Důraz bude kladen především na internet, jež bude primárně cílit na mileniály s vyšším vzděláním. Další cílové skupiny chce Nestlé oslovit televizní reklamou a komunikací v místě prodeje, kde budou probíhat i ochutnávky. Součástí kampaně jsou i PR aktivity. 

Doposud byla na českém trhu značka Starbucks v maloobchodě dostupná jen ve formě ready-to-drink nápojů, které distribuuje slovenská firma McCarter.

Na americkém trhu v rámci aliance vznikla také řada ochucených smetan, inspirovaných nápoji v kavárnách Starbucks, s nimiž si mohou zákazníci doma připravit například skořicové Dolce Latte nebo karamelové Macchiato. Na českém trhu ale o tomto produktu Nestlé neuvažuje. 

Spojení se Starbucksem se už pozitivně odrazilo i na tržbách Nestlé, které za první letošní pololetí vzrostly meziročně o 3,5 % na 45,5 mld. švýcarských franků (1,1 bil. korun). Tahounem byl kromě krmiva pro domácí mazlíčka právě kávová kategorie, kde je potravinářský gigant zastoupen i se svými značkami Nespresso a Nescafé. Vlastní také luxusní kavárenský řetězec Blue Bottle Coffee, jenž má své pobočky v USA a Japonsku, a značku Chameleon Cold-Brew.

„Uvedení produktů Starbucks se doposud neslo ve znamení úspěchu a v tomto ohledu plánujeme další geografické rozšíření a produktové inovace, abychom této unikátní příležitosti využili co nejvíce,“ popsal při oznamování pololetních výsledků Mark Schneider, CEO Nestlé.

-stk-