Novinky na sítích nahrávají značkám i influencerům
Instagram i Facebook se snaží zjednodušit užívání svých sítí, píše Andrea Hurychová z agentury WeDigital.
Sociální sítě se i pomocí nových funkcí snaží nejen udržet si své uživatele a nabídnout jim způsob, jak na dané platformě trávit více času, ale jde jim i o to přilákat si uživatele nové. Zde tedy musíme hledat původ různých vylepšení a zjednodušení. Ta nemusí být přínosem jen pro běžného uživatele, ale také pro značky, které mají na sítích svůj profil nebo třeba pro influencery. Stačí se podívat na aktuální novinky na Instagramu a Facebooku.
Za poslední rok přibylo 100 milionů uživatelů, kteří využívají Instagram Stories. Celkem jich je tedy už půl miliardy. Značkám, které samy Instagram Stories využívají, se díky tomu rozšiřuje pole působení při práci s příspěvky jejich fanoušků. Vzhledem k počtu takových příspěvků to ale může být mnohdy trošku nepřehledné. Třeba když se chcete vyznat v tom, kdo vás na svém Instagramu ve Stories označil.
Instagram na to zareagoval testováním nové funkce Instagram Stories About You. Ta uživatelům na jednom místě přehledně ukáže, kdo je ve svém příspěvku zmínil a v jakém kontextu. Upozornění je navíc oddělené od jiných běžných oznámení, takže se snižuje možnost jeho přehlédnutí. Značkám může toto malé vylepšení ušetřit čas při správě jejich Instragram účtů. Nemluvě o situacích, kdy budou chtít na svých profilech sdílet Stories svých fanoušků. Takové Lego, které má přes 4,5 milionů fanoušků a denně jej označují stovky lidí na svých účtech, tak snadno zjistí, jaký příspěvek od fanouška se jim hodí do obsahového plánu ke zveřejní a může si ho pak bez problémů přesdílet na svůj profil. I pro Nikolu Čechovou, alias Shopaholic Nicol, nebo Kovyho bude jistě jednodušší, když zmínky od svých fanoušků uvidí na jednom místě. Zvlášť, když má každý z nich hodně přes půl milionu sledujících.
Užívání své sítě zjednodušuje také Facebook. Nedávno oznámil, že díky platformě Spark AR si budou moci uživatelé vytvářet vlastní filtry. Pomocí rozšířené reality si tak do svých videí a fotek dodají cokoliv chtějí. A jen u kočičích uších či klobouku na hlavě, které všichni znají z nabídky svých mobilních telefonů, to jistě nezůstane. Otevírá se tu totiž prostor pro další reklamní využití sítí, kdy si budou moci značky přidat například svoje brand atributy prostřednictvím filtrů. Nebo mohou pořádat soutěže o nejlepší Instagram Stories právě s jejich filtrem nebo doplnit svá Stories o grafický claim aktuálně probíhajících kampaní.
Na tuto možnost čekalo mnoho značek, které mají na Facebooku svůj profil. Jedná se totiž o další možnost, jak své příspěvky vylepšit a zatraktivnit. Možná nás tedy čeká lavina používání vlastních filtrů. Dost bude ale záležet na tom, jak moc budou chytlavé a originální. Každopádně značky a influenceři, kteří si jako první osvojí takové novinky, pak budou mít před ostatními velký náskok.
Autorka textu: Andrea Hurychová, ředitelka agentury WeDigital