Pokeat: Chceme přispívat ke zdravějšímu životu

čtvrtek, 29. srpna 2019, 15:10 Marketing MediaGuru

S Pokeatem to teprve začíná, říká profesionální cyklista Petr Vakoč o svém plánu vytvořit portfolio produktů, které by měly přispívat k vylepšování zdraví.

Petr Vakoč, zdroj: Pokeat

Petr Vakoč, zdroj: Pokeat

Značka Pokeatza kterou stojí úspěšný silniční cyklista Petr Vakoč (mj. účastník Tour de France a vítěz Brabantského šípu) se svým kolegou Michalem Kočím, je na trhu už více než rok. Podle slov svých zakladatelů má nabídnout zaneprázdněným lidem zdravou alternativu svačinydo kapsy v podobě trochu tužší ovocné přesnídávky s proteinem, zato bez lepku, GMO i přidaného cukru.

„Vycházeli jsme z toho, že dát si zdravý oběd je poměrně jednoduché, ale nejvíce lidé hřeší, když jsou ve spěchu, často právě během svačiny, kdy potřebují mezi hlavními jídly doplnit energii. Pokeat je vhodný během pracovního dne při koloběhu schůzek nebo na cestách, kdy je se musí jinak člověk spokojit s bagetou nebo proteinovou tyčinkou,“ vysvětluje Petr Vakoč a dodává, že ke stávající značce brzy přibudou další obdobně zdravé produkty.

Pokeat zatím čítá čtyři příchutě: jablko & skořice, limeta & citron, višeň & kakao a rybíz. Jedno balení o 120 g vyjde na 85 korun, při nákupu ve větším množství se však jde dostat i na cenu 66 korun za kus. Měsíčně se jich dnes prodá čtyři až pět tisíc.

Chutě jsou navíc ve spolupráci s výrobcem i výživovým poradcem neustále vylaďovány a v plánu je i rozšíření o jednu až dvě nové. „Naší prioritou je, aby naše produkty byly bez škodlivé chemie. Vyrábíme kousek od Hradce Králové a snažíme se využívat co nejvíce lokálních a zdraví prospěšných surovin,“ popisuje Petr Vakoč s tím, že z těchto důvodu se v Pokeatu neobjeví nikdy sójový lecithin nebo maltodextrin, který je často součástí konkurenční alternativní stravy.

Pokeat odvozuje svůj název od anglických slov pocket (kapsa) a eat (jíst), čímž odkazuje na jídlo do kapsy, foto: Pokeat

Pokeat odvozuje svůj název od anglických slov pocket (kapsa) a eat (jíst), čímž odkazuje na jídlo do kapsy, foto: Pokeat

Produkty Pokeat lze v současnosti koupit na e-shopu značky, ale také na Alza.cz, v prodejnách zdravé výživy a v několika obchodech se sportovním a cyklistickým vybavením. Do budoucna se chystá značka expandovat i do zahraničí, například na Slovensko a do Maďarska, a nebojí se ani Amazonu.

Se svou nabídkou se Pokeat zaměřuje především na aktivní lidi, kteří se amatérsky věnují sportu, nebo rádi vyrážejí na výlety. Rovněž oslovuje i pracovně zaneprázdněné lidi. „Cílíme na lidi, kteří se zajímají o své zdraví, ale zároveň nemají moc času na přípravu jídla. Pokeat má úspěch především u mužů,“ doplňuje Petr Vakoč.

Při budování povědomí spoléhá značka především na obsahový marketing, sociální sítě, PR aktivity a také kampaně v S-kliku. Součástí propagace jsou i ambasadoři, mezi něž patří například biker Ondřej Cink, podnikatel Stanislav Gálik nebo chodkyně Anežka Drahotová. „Do budoucna bychom s ambasadory chtěli pracovat více, vytvořit jejich profily a také ukázat naše typické zákazníky. Rovněž chceme rozvíjet obsahové aktivity, přinášet na blogu články nejen o výživě, ale i mikrobiomu, pohybu a spánku. Naším cílem je motivovat je k malým změnám, které mohou mít z dlouhodobého hlediska významný vliv,“ říká Petr Vakoč.

Naším cílem je motivovat lidi k malým změnám, které mohou mít z dlouhodobého hlediska významný vliv

Petr Vakoč

I z tohoto důvodu chtějí oba zakladatelé v rámci své firmy Future Foods uvést ještě letos i další produkty, pod nimiž budou vyrábět například tyčinky na bázi ořechového a kakaového másla nebo různé druhy kaší. „Na podzim spustíme nový e-shop a představíme novou zastřešující značku. Do konce roku bychom chtěli přijít se šesti novými produkty,“ prozrazuje Petr Vakoč a dodává: „Máme v plánu soustředit se na řešení různorodých problémů a nabízet na ně odpovědi nejen v podobě článků, ale i pomocí konkrétních produktů. Cílem je s holistickým přístupem pomáhat lidem optimalizovat zdraví.“

Pokeat se na českém trhu řadí do kategorie alternativní stravy, které se v Česku věnuje například značka Mana. Pod značkou Space Menu ji také rozvíjí rodinná firma Expres Menu. V zahraničí jsou známé například americká Soylent nebo finská Ambronite.

-stk-