Radiohouse loni opět zvýšil obrat, zisk přesáhl 50 mil. Kč
Jedničce rozhlasové reklamy se v loňském roce dařilo. Společnost zvýšila obrat i čistý zisk.

Foto: Photospin
Společnost Radiohouse, nejsilnější hráč na tuzemském reklamním rádiovém trhu, dokázala v loňském roce znovu zvýšit tržby a také navýšit hospodářský výsledek. Celkové tržby dosáhly 825,4 mil. Kč a meziročně se zvedly o tři procenta. Navýšení tak odráží růst objemu rádiové reklamy v loňském roce. Čistý zisk byl loni téměř sedmkrát vyšší než o rok dříve – dosáhl 51,5 mil. Kč.
Příznivý výsledek byl podle společnosti zajištěn zejména navýšením tržeb z prodeje reklamy o 25,5 mil. Kč a úsporou nákladů ve výši 29,5 mil. Kč. V letošním roce by podle předpokladů mělo pokračovat navyšování obratu z prodeje rádiové reklamy a předpokládá se i další optimalizace nákladů. „Na druhé straně se už neočekává obdobný růst rozhlasových investic, jak tomu bylo v roce 2018," uvádí vedení společnosti ve výroční zprávě za rok 2018.
Základní výsledky společnosti Radiohouse (tis. Kč)
2018 | 2017 | |
tržby z prodeje výrobků a služeb | 825 443 | 799 901 |
provozní výsledek hospodaření | 59 872 | 7 599 |
výsledek hospodaření za účetní období | 51 549 | 7 766 |
Zdroj: výroční zpráva Radiohouse za rok 2018
Čisté investice do rádiové reklamy měly loni dosáhnout necelých 1,6 mld. Kč, Radiohouse tak z této sumy získal přibližně polovinu. Také v letošním roce je růst investic do rozhlasové reklamy příznivý, podle nedávno zveřejněných investic za druhé čtvrtletí a první pololetí 2019 roste rádiové reklama v průměru o dvě procenta. Na rozhlasovém trhu zaujímá Radiohouse podíl přes 49 % (zdroj: Radio projekt, 1+2Q/2019).
-mav-