Vládní agentury připravují společný komunikační koncept
CzechTourism, CzechInvest a CzechTrade mají na pokyn vlády sblížit své značky.
Vládní agentury, CzechTourism, CzechInvest a CzechTrade, mají prezentovat Českou republiku jako „sebevědomého inovačního lídra“. Nyní dohromady připravují společný komunikační koncept „Country For The Future“ vycházející z Inovační strategie České republiky do roku 2030, kterou letos v únoru představila vláda Andreje Babiše.
„Na základě pokynů vlády prezentovat Českou Republiku jako moderní a inovativní zemi, pracujeme již nyní na sblížení jednotlivých značek (CzechTourism, CzechInvest a CzechTrade) pod společný koncept Country For The Future,“ uvedl na dotaz MediaGuru.cz šéf agentury na podporu cestovního ruchu CzechTourism Jan Herget.
Komunikační strategie má stavět na „excelenci českých výzkumných center, unikátních produktech českých firem, špičkové vědě v nejpokročilejších technologiích a úspěšných jedincích v oblasti inovací“. Jednotlivé agentury by tak měly komunikovat ve stejném duchu. Doposud například agentura CzechTourism využívala koncept „Země příběhů“ („Land of Stories“), CzechInvest pro změnu „Land of Investment“.
Inovační strategie České republiky do roku 2030
Inovační strategie České republiky do roku 2030 zahrnuje v současnosti zaváděnou metodiku hodnocení české vědy, zároveň směřuje ke zvýšení podílu výdajů na vědu a výzkum z HDP na 2,5 procenta k roku 2025 a na tři procenta v roce 2030. ČR nyní mírně zaostává za evropským průměrem, předloni výdaje dosáhly 1,79 procenta.
Rovněž akcentuje rozvoj start-upů a spin-off firem nebo chytrou infrastrukturu. Dalším pilířem je změna podpory patentové politiky. Bod týkající se digitalizace zčásti koresponduje s vládní strategií Digitální Česko. Materiál obsahuje i změněnou podobu daňových odpočtů na výzkum a vývoj, jež by měly být jednou z forem nepřímé podpory pro podnikatele. V současné době jde přibližně o 2,4 miliardy korun nepřímé podpory, týká se řádově 1300 organizací. Cílem je podporu do roku 2025 znásobit.
Dokument se také zabývá podporou takzvaných inovačních řetězců, pokrývajících vše od základního výzkumu po výslednou inovaci a její návratnost zpět do vědy. Jeden z pilířů se zabývá též propagací země v zahraničí.
Více o nové strategii agentury CzechTourism si můžete přečíst v našem rozhovoru s jejím ředitelem Janem Hergetem.
-stk-, -čtk-