KFC chce předběhnout McDonald’s, přidává objednávku přes aplikaci
Vedle samoobslužných kiosků přidává KFC službu Objednej&Vyzvedni. Příští rok by měla přijít i veganská nabídka.
Řetězec KFC letos slaví na českém trhu 25 let. Otevírá 100. pobočku a do konce roku jich chce přidat dalších pět, v počtu restaurací by tak měl předstihnout svého největšího konkurenta v podobě McDonald’s, kterých jich má v současnosti 100.
„Usilovně pracujeme na tom, aby se naše legendární kuřecí kousky dostaly k co nejvíce zákazníkům,“ popisuje Libor Hubík, prezident KFC pro Česko a Slovensko, a dodává: „Už nejsme jen v Praze, Ostravě, Brně, zákazníci nás mohou navštívit i v menších městech, například v Kladně nebo Třebíči.“ Do budoucna se chce KFC ve své expanzi soustředit nejen na Prahu a frekventované silniční tahy, ale i na regiony. „Chceme být v regionech číslem jedna, místem, kde se nepotkávají jen přátelé, ale i lidé na pracovní schůzky,“ říká Libor Hubík.
Loňské tržby skupiny AmRest, kam KFC spadá, činily 3,7 mld. korun, což je téměř o 700 mil. více než v předchozím roce. „Myslím, že hranice pěti miliard na sebe nenechá dlouho čekat,“ předpovídá Libor Hubík s tím, že i ostatní značky, jako je Starbucks nebo Pizza Hut, rostou.
Kromě rozšiřování sítě restaurací, kde loni KFC obsloužilo 39,7 mil. zákazníků, a zvyšující se obliby kuřecího masa se na růstu budou podle Hubíka podílet i služby v podobě KFC rozvoz, s nímž řetězec začal v roce 2016 a od té doby bylo odbaveno 1,5 milionu objednávek. V současnosti je dostupná z 52 poboček v 27 městech. Jen pro tento rok očekává řetězec počet objednávek na rozvoz v řádu vyšších stovek tisíců.
Další inovací KFC jsou samoobslužné kiosky, které nahrazují klasické pokladny. V tuto chvíli jich je nainstalováno již 170 v téměř 60 restauracích, do konce září jich bude téměř 250 v 79 restauracích. Přes kiosky projde průměrně 20 % všech transakcí.
Nová je služba Objednej&Vyzvedni, přes kterou si mohou zákazníci vytvořit objednávku přes mobilní aplikaci a v určený čas si ji vyzvednout. Aplikace je zatím dostupná ve 31 restauracích a postupně bude rozšiřována na celý trh.
Z produktové stránky KFC loni přidalo snídaně. Nyní mateřská společnost testuje v americké Atlantě i veganskou alternativu kuřecí nabídky. „Pokud testování dopadne dobře, rádi bychom ji během příštího roku uvedli i u nás,“ dodává Hubík.
Značka KFC se těší na českém trhu 98% navozené znalosti a 32% znalosti spontánní. Největší zákaznickou skupinu tvoří lidé ve věku 15 až 24 let. Více než polovina zákazníků (55 %) je mladší 34 let.
Svých 25 let připomíná KFC 360° kampaní v televizi, outdooru, rádiu a na internetu. Její součástí jsou produktové nabídky i spotřebitelské soutěže, například o party v hodnotě milion korun kdekoliv na světě. Kampaň vyvrcholí 19. září piknikem s koncertem a ohňostrojem v Riegrových sadech v Praze.
„Chceme i do budoucna růst stejným tempem jako posledních pár let. Potenciál na zdejším trhu vidíme,“ myslí si Hubík. Důraz bude kladen na digitální inovace, vylepšování stávajících služeb i ekologii.
-stk-