Mafra vstupuje do placeného obsahu, uvádí iDnes Premium

pondělí, 16. září 2019, 18:40 Internet & Mobil MediaGuru

Mediální skupina Mafra spouští očekávaný projekt placeného online obsahu pod značkou iDnes Premium.

Foto: MediaGuru.cz

Foto: MediaGuru.cz

Od úterý 17. září spustí zpravodajský server iDnes.cz placenou obsahovou službu iDnes Premium. Oznámila to na stránkách webu. Placená služba jde nad rámec obsahu, začleňuje vedle obsahové nabídky i možnost čerpat jiné výhody, které uživatelům má přinášet klubové členství. Mafra chce vytěžit nejen šíři svého mediálního portfolia, ale i možností, které ji přináší společnost Ticketportal, kterou vlastní.

Podle vyjádření předsedy představenstva skupiny Mafra Štěpána Košíka iDnes Premium obsahovat nabídku nejlepšího z obsahu titulů, které do skupiny patří. Nabídku mají tvořit jak články, reportáže nebo rozhovory z produkce skupiny Mafra, tak její součástí bude také přístup k audioknihám, e-knihám, tištěným knihám i nabídky vstupenek na kulturní a sportovní akce (např. možnost jejich přednostního získání). Mafra chce navíc předplatitelům iDnes Premium nabídnout zdarma digitální předplatné jednoho z titulů MF Dnes, Lidové noviny nebo Téma v hodnotě až 3 348 Kč ročně. Má přinést i možnost sledovat online tři filmy měsíčně nebo čerpat bonus 100 Kč za dobití kreditu u Mobil.cz.

Služba z počátku nemá být placená, čtenáři si ji budou moct vyzkoušet do konce listopadu. Kolik poté čtenáři od prosince za užívání služby zaplatí, zatím Mafra neuvedla, cena by ale neměla být vysoká. „Uvažujeme na měsíční bázi o opravdu mírné ceně, tudíž žádný velký zásah do peněženky to nebude," řekl v rozhovoru iDnes.cz Štěpán Košík. Podle našich informací má jít o nejatraktivnější cenu na trhu. 

„Budeme přinášet jen to, co stojí za to číst, co stojí za to vidět, co stojí za to slyšet. Ušetříme čtenářům spoustu času. Takže jim tento zážitek vybereme a doporučíme našimi novináři a odborníky v dané oblasti, ale zároveň jim ho budeme schopni na jedno, dvě kliknutí zprostředkovat, navíc exkluzivně. V tom vidíme největší hodnotu," dodal Košík. Za důležité také označil přesvědčení, že český trh už pro placený internetový obsah dozrál.  Čtenáři jsou už zvyklí konzumovat informace a zábavu na počítačích, na tabletech a na telefonech a není pro ně údajně problém pomocí telefonu platit.

Mafra se tak připojí k dalším deníkovým titulům, které už placený online obsah zavedly, přestože podoba každé nabídky se u jednotlivých titulů liší. Jako první z deníků nabídl placený obsah na webu deník Hospodářské noviny. Částečné zpoplatnění vybraného obsahu pak přinášejí weby E15.cz a iSport.cz. Plně placený na webu je pak Deník N, který zahájil od loňského podzimu. Nedávno svůj klub pro předplatitele uvedl také regionální Deník.cz.

-mav-