Media Club začlenil Křetínského rádia, představil ceny pro 2020

čtvrtek, 19. září 2019, 10:50 Rádio MediaGuru

Podíl rádií Media Clubu se v příštím roce zvýší na více než 44 %. Reklamní ceny se oproti letošku nemají měnit.

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Mediální zastupitelství Media Club začlenilo do svého rádiového portfolia čtyři stanice od skupiny Active, která je vlastněna Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem. Media Club začne od února 2020 prodávat reklamu také pro rádia Evropa 2, Frekvence 1, Dance rádio a Rádio Bonton. Ředitel divize rádií Media Clubu Jan Čadek zveřejnil na čtvrtečním setkání s novináři novou podobu rozhlasových produktů Media Clubu a také reklamní ceny pro rok 2020. Setkání se zúčastnila i CEO Active Martina Říhová.

Media Club, který je majetkově propojen s televizí Prima, dosud na rozhlasovém trhu zajišťoval prodej reklamy pro svá rádia, která vlastní, tj.: Kiss, Country, Beat, Radio 1, Spin a Signál a dále pak pro rádia, která nemá ve svém vlastnictví, tj.: Impuls, Český Impuls, RockZone 105,9 a Dechovka. K uvedeným rádiím tak přidává celoplošné stanice Evropa 2 a Frekvence 1 a regionální Dance rádio a Bonton. Znamená to, že Media Club bude v příštím roce na rádiovém trhu prodávat reklamu pro všechny komerční stanice s celoplošným pokrytím (Impuls, Frekvence 1, Evropa 2) a také pro několik regionálních stanic.

Jan Čadek a Martina Říhová, CEO Active, foto: Media Club

Jan Čadek a Martina Říhová, CEO Active, foto: Media Club

„Media Club se tak stane největším, ale zároveň i nejsilnějším zastupitelstvím a hráčem na poli poskytování reklamy na českém trhu. Jeho podíl na trhu v meziročním srovnání dosáhne hodnoty 44,3 % a vzroste tak o 17,7 procentního bodu,“ řekl Jan Čadek. Týdenní poslechovost podle posledních čísel Radio projektu za první pololetí 2019 má dosáhnout 4,96 mil. posluchačů (56 % populace ČR). Denní poslechovost rádií Media Clubu se po přidání rádií od skupiny Active zvýší o necelý milion na 3,06 mil. posluchačů.

Zdroj: Media Club

Zdroj: Media Club

Zdroj: Media Club

Zdroj: Media Club

Rádia od skupiny Active byla začleněna do rozhlasových balíčků Media Clubu v duchu jeho dosavadního uspořádání. Zůstávají tedy balíčky Total, Optimal a Progressive. Balíček Radio United Total (týdenní zásah 4,956 mil.) obsahuje všechna rádia, která Media Club prodává. Balíček Radio United Optimal (týdenní zásah 3,589 mil.), který cílí na zajištěné rodiny a osoby vyznávající aktivní životní styl, se nově rozšiřuje o Frekvenci 1 a Rádio Bonton. Balíček Radio United Progressive (týdenní zásah 3,573 mil.), který tvoří rádia s mladšími posluchači, byl obohacen o Evropu 2 a Dance Rádio.

Složení rozhlasových balíčků Media Clubu od února 2020 uvádíme v grafickém znázornění níže.

Zdroj: Media Club

Zdroj: Media Club

Media Club se pak pro příští rok rozhodl ponechat reklamní ceny na srovnatelné úrovni jako v letošním roce. V balíčku Radio United Total zaplatí např. klienti za 30vteřinový spot v nejžádanějším čase od 6:00 do 9:00 částku ve výši 66 200 Kč. „Hodnotu CPT udržujeme na srovnatelné hladině, jakou v současnosti mají rádia v síti Radiohouse,“ uvedl k cenotvorbě po rozšíření portfolia o další stanice Jan Čadek.

Zdroj: Media Club

Zdroj: Media Club

Celou prezentaci k obchodní politice rádií Media Clubu pro rok 2020 si můžete prohlédnout v dokumentu níže.

-mav-