Na český trh chce vstoupit 11 amerických franšíz

pátek, 20. září 2019, 07:30 Aktuality, Retail MediaGuru

Velvyslanectví USA v Praze představilo americké franšízy, které mají zájem vstoupit na český trh a hledají u nás partnery pro spolupráci.

Jednou z firem, která by ráda našla partnery na českém trhu, je franšízový pizza řetězec Little Caesars, zdroj: FB Little Caesars.

Jednou z firem, která by ráda našla partnery na českém trhu, je franšízový pizza řetězec Little Caesars, zdroj: FB Little Caesars.

Velvyslanec USA v Praze Stephen B. King ve středu 18. září oficiálně představil společně s Českou asociací franšízingu (ČAF) celkem 11 amerických franšízových konceptů, které mají zájem vstoupit na český trh. Většina z nich je z oboru rychlého občerstvení. „Našim cílem je podporovat byznys mezi USA a Českou republikou. Každý rok hledáme několik amerických investorů, kteří budou v ČR investovat a již investovali a české firmy, které mají v USA zájem investovat anebo tam již investují,“ říká Stephen B. King.

Veronika Nováková, obchodní specialistka z ambasády USA, následně představila americký franšízový trh, kde je aktuálně 750 tisíc franšízových poboček. Mezi lety 2017 a 2018 se jich na americkém trhu nově otevřelo 13 tisíc.

Popsala ještě trendy v tomto oboru, v němž roste vliv mikroinfluncerů, některé franšízy nabízí speciální programy, kdy se ze zaměstnance může stát kdokoli majitelem franšízy. Dále vstupuje do franšíz více žen a stále větší množství firem má zájem o mezinárodní expanzi. Objevují se častěji firmy, které pod sebou sdružují více značek, a to nejen v rychlém občerstvení, ale i v oblasti spotřebního zboží a služeb. „Jedním z paradoxních trendů také je, že mnohem více lidí se o koupi franšízy zajímá, než je těch, kteří ji nakonec skutečně zrealizují,“ dodává Veronika Nováková s tím, že velvyslanectví poskytne zájemcům veškeré kontakty na franšízové koncepty.

Jedním z paradoxních trendů také je, že mnohem více lidí se o koupi franšízy zajímá, než je těch, kteří ji nakonec skutečně zrealizují.

Veronika Nováková, obchodní specialistka z ambasády USA v Praze

O vstup na český trh má zájem Little Ceasers, což je třetí největší franšízový pizza řetězec na světě. Funguje od roku 1959 a aktuálně provozuje více než 5400 poboček ve 25 státech světa. Do konce roku 2019 plánuje otevřít první dvě pobočky ve Španělsku a postupně by se rád rozšířil po Evropě včetně ČR.

Dalším konceptem je síť restaurací Wingstop z Texasu, která nabízí kuřecí křídla unikátních příchutí. Provozuje přes 1200 restaurací ve 40 státech USA a devíti dalších zemích. Koncem letošního roku plánuje vstup na trh do Velké Británie a následně Francie. Zajímavostí je, že interiér mají vyzdobený tematikou letadel.

Skupina Darden International, zaměřená na „full-service“ restaurace, by ráda vstoupila na český trh s jedním ze svých konceptů, a tím je Olive Garden, kde nabízí tradiční italskou kuchyni. Restaurace začínala v 80. letech s tím, že nabízeli neomezené množství salátu, pak polévky a aktuálně nabízí i neomezené množství těstovin.

Další skupina, která sdružuje více značek, je Edwards Global services (EGS). EGS exluzivně zastupuje franšízové koncepty, které mají zájem o rozvoj své značky na globálních trzích. Zastupuje značku The Boiling Crab, která nabízí pokrmy z mořských plodů. Dále Chili’s, založenou roku 1975, jež nabízí burgery, žebírka a fajitas. Aktuálně má 311 restaurací v 36 státech USA a 383 restaurací ve více než 30 zemích. Další značkou EGS je The DQ Grill & Chill, opět restaurace s více než 75 lety na trhu. Má přes sedm tisíc poboček v USA a 29 poboček mezinárodně. Prodává burgery, kuřecí stripsy, sendviče, saláty, wrapy, zmrzliny.

Další jejich koncept Denny´s je známý přes 60 let jako America’s Diner a patří mezi největší americké rodinné restaurační řetězce. Provozuje více než dva tisíce restaurací v 18 zemích světa. Má otevřeno nonstop, nabízí široký výběr cenově dostupných a kvalitních snídaní, obědů, večeří, nočních jídel.

Z oblasti domácí péče má zájem o vstup na český trh: koncept FirstLightHome Care, dále Midas, síť autoservisů v 16 zemích s více než dvou tisícem poboček, Mosquito Squad, jež nabízí unikátní technologie na hubení hmyzu, a poslední ze stáje EGS Sola Salon Solution, franšíza, která nabízí realitní služby pro kosmetické salony a kadeřníky.

-zue-