Pernod Ricard rozšiřuje své portfolio značek

středa, 11. září 2019, 14:30 Marketing MediaGuru

Skupina Pernod Ricard se pustila do nákupu nových značek. Chce tak posílit svou pozici na světovém trhu. Novinky se objeví i v tuzemsku.

Zdroj: Castle Brands

Zdroj: Castle Brands

Francouzská skupina Pernod Ricard, jež vlastní kupříkladu značku Jameson, Absolut či českou Becherovku, se letos vydala na nákupy. Od začátku roku do svého portfolia přidala už italský gin Malfy, americký bourbon Rabbit Hole, společnost Firestone & Robertson Distilling se značkou TX a společnost Castle Brands, pod níž spadá bourbon Jefferson’s, irská whiskey Clontarf nebo rum Goslings. Některé z novinek se časem objeví v režii Jan Becher – Karlovarská Becherovka i na českém trhu.

Pernod Ricard akvizicemi naplňuje svůj transformační a akcelerační strategický plán, v jehož rámci chce investovat do značek z rostoucích kategorií. Například koupí italského superprémiového ginu odpovídá na zvýšenou poptávku ze stran spotřebitelů. Stávající nabídku značek Beefeater, Monkey 42 a Ungava tak rozšiřují čtyři varianty ginu Malfy: originální, růžový, s citrónem a s pomerančem. Dalšími akvizicemi posiluje svou pozici v kategorii whiskey a bourbonu, kde už vlastní mimo jiné Jamesona, Ballantine’s, Chivas Regal nebo The Glenlivet, či rumu, kde je firma zastoupena značkou Havana Club.

Na český trh se pravděpodobně dostanou dvě ze zmíněných novinek. „Od oznámení o uskutečnění akvizice k reálnému převzetí distribuce na různých trzích dochází vždy s určitým časovým posunem, nicméně lze očekávat, že začneme pracovat jak s Malfy ginem, tak patrně se superprémiovým rumem Goslings,“ říká na dotaz MediaGuru.cz marketingový manažer české firmy Petr Polák. Očekávat lze i jejich následná marketingová podpora.

Zdroj: Malfy Gin

Zdroj: Malfy Gin

Novými značkami v portfoliu chce Pernod Ricard vyjít vstříc zájmu českých spotřebitelů, jejichž pozornost je podle Poláka zaměřená na rumy a v poslední době také na giny. Kategorie ginu také odkrajuje z podílu na obratu whisky. „Naše whisky portfolio činí téměř ¼ celkového obratu a jeho podíl na obratu mírně klesá, právě ve prospěch ginu,“ popisuje Polák s tím, že se ale naopak velmi daří superprémiovým whisky jako Jameson Black Barrel a Chivas Regal 18.

Změny v globální strategii Pernod Ricard reagují na loňskou kritiku jednoho z investorů – skupiny Elliott Management Corp. –, jemuž se nelíbil jak snižující se tržní podíl, tak výsledky značky Absolut, která trpí snižujícím se zájmem o kategorii vodky. Vodka klesá i v České republice, podle Petra Poláka o bezmála 2 %, a to zejména kvůli segmentu levných vodek. „V prémiových vodkách je vývoj lehce pozitivní, super a ultra prémiové rostou dvouciferným tempem,“ dodává.

V tuzemsku je Absolut meziročně stabilní i při zachování cenové hladiny a velmi dobře si vede superprémiová Absolut ELYX!. V loňském roce na sebe značka upozornila kampaní Tolerance, kdy rozestavěla po třech městech republiky pětici dveří a vybízela tak v ulicích k větší toleranci. „Komunikační záměr této ikonické švédské značky je ukázat svůj postoj ke společenským a mnohdy kontroverzním tématům, která hýbou současným světovým děním. A v rámci tohoto konceptu „progresivní vodky s názorem“ budeme pokračovat… Více uvidíte do konce tohoto kalendářního roku,“ prozrazuje Polák.

Kromě akvizic nových značek se Pernod Ricard začíná ve světě více soustředit na e-commerce. Na sklonku loňského roku koupila skupina africkou platformu Jumia, letos majetkově vstoupila do dvou španělských start-upů – Uvinum a Bodeboca. „Digitalizace distribuce vín a lihovin nabízí spotřebitelům nové možnosti. Získávají tak snadnější přístup k nekonečnému katalogu produktů, s transparentními cenami a informacemi, někdy přímo od samotných výrobců. Navíc produkty jim mohou být doručeny, kdykoliv se jim to hodí, někdy dokonce i do 20 minut, a to vše bez nepříjemného nošení lahví. Tento nový vzorec nakupování vín a lihovin roste ve všech částech světa,“ uvedla společnost při oznamování výsledků uplynulého finančního roku.

Výsledky za uplynulý finanční rok, oznámené na konci srpna, vykazují zvýšený zisk o 8,7 % na 2,58 miliardy eur, což je více než osmiprocentní prognóza. Čistý zisk však klesl o osm procent na 1,46 miliardy eur kvůli restrukturalizačním výdajům a dalším mimořádným nákladům. Tržby meziročně vzrostly o 6 %, přičemž největší růst byl zaznamenán v Číně (+21 %) a Indii (+20%). Podle vyjádření firmy se vyplatily inovace, zejména Beefeater Pink, Lillet nebo Chivas XV.  

Společnost Pernod Ricard je druhým největším výrobcem lihovin na světě za britským konkurentem Diageo, jehož značky na českém trhu distribuuje Stock Plzeň-Božkov.

-stk-