Česká tělovýchovná organizace Sokol mění svou vizuální identitu. Jejím cílem je jednak změnit vnímání Sokola širokou veřejností, jednak sjednotit roztříštěnost dosavadní komunikace a v neposlední řadě dát všem členům další důvod k hrdosti na svou příslušnost k organizaci.
Nová vizuální identita vychází ze strategie Sokol 2030, kterou společně s komunikačním týmem České obce sokolské zpracovala agentura Raul. Ta nově formuluje ambici vést Čechy k pohybu a společné aktivitě, být vzorem člověka silného tělem i duchem a sdílet patero společných základních hodnot – Sport, Občanství, Komunita, Osobnost a Laskavost.
Autorem vizuální stránky je Dynamo Design, kde na ní pracoval tým pod vedením designéra Jana Šlégra. Základním motivem se stal princip duality, který se zrcadlí ve všech sokolských aktivitách historických i současných, ať jde o zdravý rozvoj těla i ducha, nebo „sílu lví a vzlet sokolí“. Nová identita proto pracuje s dominantní dvojicí barev, červenou a bílou, customizovaným písmem Tyrš / Fügner od Vojtěcha Říhy a dalšími prvky, které mají dát vyniknout silným stránkám sokolské organizace – linkami, rámečky, patterny, charakteristickým stylem piktogramů a šablonami layoutů, resp. prací s fotografií, textem a grafikou.
Samotné logo, vycházející z historického symbolu propletených písmen, dostalo jen kosmetický facelift, aby lépe vyhovovalo dnešním nárokům nejen tištěných, ale i elektronických médií. „Stává se, že zadavatelé kladou přehnaný důraz na logo, ale na obrovský komunikační potenciál vizuálního stylu zapomínají. Sokol s jeho pestrostí a bohatostí aktivit se neobejde bez otevřeného vizuálního systému, který by efektivně pokryl celou škálu interní i externí komunikace, od znělky Sokolského zpravodaje v České televizi až po poslední nášivku na tričku,” dodává Jan Šlégr.
V rámci České obce sokolské tak bude možné pracovat v systému BrandCloud a Canva, které mají usnadnit používání celého systému a přispět k jednotné a okamžitě rozpoznatelné prezentaci Sokola na všech úrovních od ústředí až k jednotlivým sportovním oddílům. Nová identita je určena jak pro využití při sportovních aktivitách, tak i společenských událostech, které Sokolové pořádají. Nechybí ani atraktivní merchandising.
Kromě nové vizuální identity představil Sokol také animovaný spot, jenž vypráví příběh jednoho z jeho nejvýznamnějších představitelů – hrdiny protinacistického odboje Františka Pecháčka, který během druhé světové války ukrýval ve svém bytě atentátníky na Reinharda Heydricha. Pod videem je podepsána společnost Motionhouse.
-stk-