Před třemi týdny spustila skupina Agrofert nadlinkovou kampaň. Na televizní stanice ze skupiny Nova, Prima a Barrandov nasadila imageový spot, v němž představuje pracovní ráno svých zaměstnanců – zemědělců, chovatelů, řezníků, mlékařů či pekařů. Se stejnou kreativou a claimem „Ještě, že vás máme“ komunikuje i v tisku a na internetu. Do budoucna by chtěl koncern svou novou komunikační linii dále rozvíjet.
„Podnětem ke kampani byli naši zaměstnanci, kteří už měli dost mediálních zkratek a nenávistných komentářů, které se na naši společnost v posledních letech snáší,“ popisuje marketingový ředitel Agrofertu Ondřej Sečka s tím, že cílem komunikace je především ukázat, že ve skupině „pracují normální lidé, kteří dělají svou práci poctivě“. Rovněž chce koncern kampaní svým zaměstnancům také poděkovat, a to nejen prostřednictvím nadlinkových médií, ale i v interní komunikaci.
Koncern, který dříve vlastnil současný premiér a předseda politického hnutí ANO Andrej Babiš, doposud v takové míře nikdy nekomunikoval. Ostatně nadlinková komunikace není ani pro zastřešující značky tohoto typu obvyklá. „Chceme ale veřejnosti ukázat, že Agrofert jim má co nabídnout. Zahrnuje 203 firem, které denně produkují kvalitní produkty. Řada z nich patří k tradičním českým a oblíbeným značkám a stovky lidí denně pracují na tom, aby je Češi měli na stole,“ říká Sečka.
Z tohoto důvodu chce Agrofert svou kampaní, jež cílí plošně na celou veřejnost, prostřednictvím emocí apelovat podle svých slov zejména na zdravý rozum. „Práce u nás je hlavně o lidech. Zvolili jsme proto emoce jako cestu, kterou chceme veřejnosti představit každodenní práci zaměstnanců a poukázat na jejich osobní zodpovědnost a poctivou práci, která si jistě zaslouží ocenění,“ vysvětluje Sečka a zdůrazňuje, že Agrofert se v současnosti nerovná Babiš ani politika.
Aktuální kampaň představuje první fázi komunikace, do konce roku a v příštím roce by měly následovat další. Zatímco v současnosti se zaměřuje na oblast zemědělství a potravinářství, do budoucna by chtěl Agrofert přiblížit podobným způsobem i ostatní oblasti svého podnikání, například z chemického průmyslu.
Nová komunikace koncernu zároveň neovlivní marketingové strategie jednotlivých dceřiných firem, třeba Olmy, Tatry, Kosteleckých uzenin nebo Penamu. „Marketing jednotlivých firem není řízen z centrály. Jde spíše o maticový způsob, což v praxi znamená, že na naší úrovni řešíme, aby se jednotlivé značky komunikačně nestřetly,“ přibližuje Sečka.
O rebrandingu své značky Agrofert v tuto chvíli neuvažuje. „Naše značka i lidé, kteří pro nás pracují, si zaslouží, abychom za ně bojovali. Agrofert vnímáme jako silnou značku a v rebrandingu nevidíme řešení stávající situace, chceme jít právě cestou těchto kampaní,“ vysvětluje Ondřej Sečka. Postupně tak budou v komunikaci představovány i hodnoty koncernu, mezi které patří poctivá práce, zodpovědnost, tradice a udržitelnost.
Agrofert byl založen v roce 1993 Andrejem Babišem, který ho v roce 2017 převedl do svěřeneckého fondu. V současnosti má koncern v portfoliu více než 250 subjektů z odvětví chemie, zemědělství, potravinářství, lesnictví a dřevařství, pozemních technologií, techniky a dopravy, obnovitelných zdrojů a médií. Jeho součástí je i společnost Londa stojící za rádiem Impuls či mediální skupina Mafra s deníky MF Dnes, Lidové noviny, Metro a velkým množstvím magazínů (mj. i z loni zakoupené společnosti Bauer Media), s televizní stanicí Óčko nebo konzultační společností Acomware.
-stk-