
Zdroj: Golden Drum
Mezinárodní reklamní festival Golden Drum, jenž probíhá ve dnech 17. a 18. října ve slovinské Portoroži, zveřejnil užší výběr finalistů svého letošního 26. ročníku. Do soutěže bylo přihlášeno celkem 1 150 kreativních projektů, z toho 883 do hlavní soutěžní sekce Golden Drum a 267 do sekce Young Drummers. Na shortlisty jednotlivých kategorií se dostalo celkem 204 přihlášek, mezi nimiž je také 20 prací z České republiky. Slavnostní vyhlášení výsledků se uskuteční v pátek 18. října ve večerních hodinách v Hotelu Slovenija.
Česká kreativa bodovala zejména v kategoriích Social good a Food&Drinks. Největší počet nominací (5) napříč kategoriemi získaly za Českou republiku agentury VMLY&R a Havas. Agentura VMLY&R zabodovala s projekty pro Post Bellum a organizaci Člověk v tísni, agentura Havas má ve finále práce pro Amnesty International. Více nominací mají na shortlistech také agentury McCann Prague (3) a WMC Grey (2). Obě bojují o cenu v sekci Food&Drinks; McCann Prague s kampaněmi pro společnost Coca-Cola a WMC Grey s kampaní pro Kofolu. S projektem pro neziskový sektor uspěla i agentura Kindred, jejíž kampaň Eat This Paper je nominovaná v kategorii print. Po jednom shortlistu mají také agentury Comtech_Can, DDB a Geometry Prague.
České nominace ve finále 26. ročníku Golden Drum
Sekce | Skupina | Kategorie | Název kampaně | Agentura | Zadavatel | Značka |
What | Film | Food & Drinks | Slow is the way to go | WMC Grey | Kofola | Royal Crown Cola |
What | Film | Social good | Someone else | Comtech_Can | The Czech Red Cross | The Czech Red Cross |
What | Film | Social good | Escaping Imprisonment | VMLY&R | Post Bellum | National History Archive |
What | Film | Social good | Surviving Interrogation | VMLY&R | Post Bellum | National History Archive |
What | Film | Social good | Hiding from Gestapo | VMLY&R | Post Bellum | National History Archive |
What | Social good | Eat This Paper | Kindred | CARE Ceska republika - Care CZ | CARE | |
What | Social good | Mother and Child | Havas | Amnesty International | Amnesty International | |
What | Social good | Kids | Havas | Amnesty International | Amnesty International | |
What | Social good | Boys | Havas | Amnesty International | Amnesty International | |
What | Audio | Food & Drinks | Will of the Cat | McCann | Coca-Cola | Sprite |
What | Audio | Food & Drinks | The speed of the Monkey | McCann | Coca-Cola | Sprite |
What | Audio | Food & Drinks | Mask of the Owl | McCann | Coca-Cola | Sprite |
What | Audio | Social good | Hiding from Gestapo | VMLY&R | Post Bellum | National History Archive |
What | Craft | Best Cinematography | Slow is the way to go | WMC Grey | Kofola | Royal Crown Cola |
What | Craft | Best Photography | Mother and Child | Havas | Amnesty International | Amnesty International |
What | Craft | Best Photography | Boys | Havas | Amnesty International | Amnesty International |
Why | Engagement | Public & Community Relations | Confiscated Toys | VMLY&R | People In Need | People In Need |
Why | Engagement | Creative use of Media | Spotiwear | Geometry | Salming Sports | Salming |
Why | Social Good | Non-profit social good | Familiar | DDB | Muži proti rakovině | Muži proti rakovině |
Why | Social Good | Profit social good | The Rite | The Royal Opera House / Culture device | Nowness / Culture Devicve |
Letošní soutěž je rozdělena do dvou základních sekcí pojmenovaných What a Why. Hlavní porotkyní sekce What je Tiffany Rolfe, viceprezidentka a kreativní ředitelka americké společnosti R/GA. Porotu sekce Why vede Mikołaj Sadowski, kreativní ředitel polské agentury 180hearbeats + Jung v Matt.
-stk-