Češi mají ve finále Golden Drum 20 nominací

čtvrtek, 17. října 2019, 14:05 Aktuality, Reklama MediaGuru

Reklamní festival Golden Drum zveřejnil shortlist. Češi na něm mají 20 nominací.

Zdroj: Golden Drum

Zdroj: Golden Drum

Mezinárodní reklamní festival Golden Drum, jenž probíhá ve dnech 17. a 18. října ve slovinské Portoroži, zveřejnil užší výběr finalistů svého letošního 26. ročníku. Do soutěže bylo přihlášeno celkem 1 150 kreativních projektů, z toho 883 do hlavní soutěžní sekce Golden Drum a 267 do sekce Young Drummers. Na shortlisty jednotlivých kategorií se dostalo celkem 204 přihlášek, mezi nimiž je také 20 prací z České republiky. Slavnostní vyhlášení výsledků se uskuteční v pátek 18. října ve večerních hodinách v Hotelu Slovenija. 

Česká kreativa bodovala zejména v kategoriích Social good a Food&Drinks. Největší počet nominací (5) napříč kategoriemi získaly za Českou republiku agentury VMLY&R a Havas. Agentura VMLY&R zabodovala s projekty pro Post Bellum a organizaci Člověk v tísni, agentura Havas má ve finále práce pro Amnesty International. Více nominací mají na shortlistech také agentury McCann Prague (3) a WMC Grey (2). Obě bojují o cenu v sekci Food&Drinks; McCann Prague s kampaněmi pro společnost Coca-Cola a WMC Grey s kampaní pro Kofolu. S projektem pro neziskový sektor uspěla i agentura Kindred, jejíž kampaň Eat This Paper je nominovaná v kategorii print. Po jednom shortlistu mají také agentury Comtech_Can, DDB a Geometry Prague. 

České nominace ve finále 26. ročníku Golden Drum

Sekce Skupina Kategorie Název kampaně Agentura Zadavatel Značka
What Film Food & Drinks Slow is the way to go WMC Grey Kofola Royal Crown Cola
What Film Social good Someone else Comtech_Can The Czech Red Cross The Czech Red Cross
What Film Social good Escaping Imprisonment VMLY&R  Post Bellum National History Archive
What Film Social good Surviving Interrogation VMLY&R  Post Bellum National History Archive
What Film Social good Hiding from Gestapo VMLY&R Post Bellum National History Archive
What Print Social good Eat This Paper Kindred CARE Ceska republika - Care CZ CARE
What Print Social good Mother and Child Havas  Amnesty International Amnesty International
What Print Social good Kids Havas  Amnesty International Amnesty International
What Print Social good Boys Havas Amnesty International Amnesty International
What Audio Food & Drinks Will of the Cat McCann  Coca-Cola Sprite
What Audio Food & Drinks The speed of the Monkey McCann  Coca-Cola Sprite
What Audio Food & Drinks Mask of the Owl McCann Coca-Cola Sprite
What Audio Social good Hiding from Gestapo VMLY&R  Post Bellum National History Archive
What Craft Best Cinematography Slow is the way to go WMC Grey Kofola Royal Crown Cola
What Craft Best Photography Mother and Child Havas  Amnesty International Amnesty International
What Craft Best Photography Boys Havas  Amnesty International Amnesty International
Why Engagement Public & Community Relations Confiscated Toys VMLY&R  People In Need People In Need
Why Engagement Creative use of Media Spotiwear Geometry  Salming Sports Salming
Why Social Good Non-profit social good Familiar DDB  Muži proti rakovině Muži proti rakovině
Why Social Good Profit social good The Rite   The Royal Opera House / Culture device Nowness / Culture Devicve

Letošní soutěž je rozdělena do dvou základních sekcí pojmenovaných What a Why. Hlavní porotkyní sekce What je Tiffany Rolfe, viceprezidentka a kreativní ředitelka americké společnosti R/GA. Porotu sekce Why vede Mikołaj Sadowski, kreativní ředitel polské agentury 180hearbeats + Jung v Matt.

-stk-