Flema: Hlavní cenu získala kampaň Zadlužené děti
Hlavní cenu z letošního ročníku soutěže Flema si odnesla kampaň Zadlužené děti pro nadaci Člověk v tísni.
Nejvíce ocenění z letošního ročníku soutěže Flema Media Awards, která oceňuje inovátorský a kreativní přístup při plánování kampaní, vybojovaly agentury Triad Advertising, Wavemaker Czech a Wavemaker Slovakia. Vítězové byli oceněni ve čtvrtek večer v pražském Divadle X10.
Ocenění Inovativní autor (dříve Inovativní agentura) opět získala agentura Triad Advertising. Ocenění Inovativní zadavatel po loňském úspěchu obhájil také Plzeňský Prazdroj.
Cenu Grand Prix, za absolutně nejlépe hodnocenou kampaň, si odnesl zadavatel Člověk v tísni a přihlašovatel Wavemaker Czech za kampaň Zadlužené děti, která dokázala s minimálním rozpočtem upozornit na palčivý společenský problém dětských exekucí a pomoci ke změně příslušné legislativy. Kampaň Zadlužené děti zaujala ketos i na reklamním festivalu v Cannes, kde se probojovala do finále.
Kampaň Zadlužené děti bodovala celkem ve třech kategoriích: Nejlepší využití OOH, Nejlepší malá kampaň a Grand Prix.
V letošním ročníku byla také úspěšná slovenská kampaň pro nápoj Birell (Plzeňský Prazdroj), která upoutala dvouminutovým spotem v hlavním vysílacím čase komerční televize Markíza a zapojením dechové kapely. Kampaň zvítězila v kategoriích Nejlepší využití TV a Nejlepší využití rádia.
K vítězným kampaním letošního ročníku se zařadily i další slovenské kampaně Poslední billboard Slovenské spořitelny (Nejodvážnější počin), kampaň pro První stavební spořitelnu (Nejlepší využití dat) a v kategorii zaměřující se na nejlepší lokální adaptaci globálních kampaní kampaň Burger Kingu reagující na konkurenční McDonald's #PrepáčMekáč.
S influencery podle mínění porotců nejlépe pracovala kampaň k fotbalovému mistrovství světa sázkařské společnosti Chance, která z fotbalisty Pavla Horvátha učinila po dobu mistrovství Pavla Chorvata.
Porotci také cenili rychlou reakci nábytkářské společnosti Ikea na Banksyho skartovaný obraz (Nejlepší využití real-time marketingu).
Další ceny pak patřily opět Plzeňskému Prazdroji – v kategorii nejlepší využití engagementu pro značku Gambrinus, upozorňující na roli výčepních na kvalitu piva, a pro Pilsner Urquell hokejová kampaň Všichni jsme nároďák v kategorii digitálních médií.
Přehled oceněných prací v soutěži Flema 2019
Název kampaně |
Autor |
Zadavatel |
Země |
Nejlepší využití OOH |
|||
Wavemaker Czech |
Člověk v tísni |
CZ |
|
Nejlepší využití digitálních médií |
|||
Triad Advertising |
Plzeňský Prazdroj |
CZ |
|
Nejlepší využití TV |
|||
Wavemaker Slovakia |
Plzeňský Prazdroj |
SK |
|
Nejlepší využití rádia |
|||
Wavemaker Slovakia |
Plzeňský Prazdroj |
SK |
|
Nejlepší využití influencera |
|||
Outbreak |
Chance |
CZ |
|
Nejlepší lokální exekuce globální kampaně |
|||
Starmedia Co. |
Burger King Slovensko |
SK |
|
Nejlepší využití engagementu |
|||
Triad Advertising |
Plzeňský Prazdroj |
CZ |
|
Nejlepší využití dat |
|||
Wavemaker Slovakia |
Prvá stavebná sporiteľňa |
SK |
|
Nejlepší využití real-time marketingu |
|||
Triad Advertising |
IKEA Česká republika |
CZ-SK |
|
Nejlepší malá kampaň |
|||
Wavemaker Czech |
Člověk v tísni |
CZ |
|
Nejlepší velká kampaň |
|||
cena nebyla udělena |
|||
Nejodvážnější počin |
|||
Wavemaker Slovakia |
Slovenská sporiteľňa |
SK |
|
Grand Prix |
|||
Wavemaker Czech |
Člověk v tísni |
CZ |
|
Inovativní autor |
|||
Triad Advertising |
|
||
Inovativní zadavatel |
|||
Plzeňský Prazdroj |
|
„I přesto, že média mohou být vnímána jako komodita, a tedy že jejich cena je jediný faktor, který by mohl hrát roli, se ukazuje, že skvělé nápady stále platí, a že si víc a víc zadavatelů uvědomuje, že právě v nápadech a inovativním přístupu se skrývá skutečná přidaná hodnota agentury,“ uvedl k letošnímu ročníku Hynek Cimoradský, managing partner pořádající společnosti Flemedia.
V letošním 14. ročníku soutěže z 58 přihlášených prací na shortlist postoupilo 21 kampaní ve 12 kategoriích.
Vítěze z kampaní nominovaných na shortlist vybrala odborná porota v na svém setkání 2. října 2019. Porota byla složena z 25 odborníků oblasti mediálního plánování a marketingové komunikace z řad zadavatelů, médií a reklamních i mediálních agentur.
-mav-