H&M kupuje second-hand platformu Sellpy

středa, 16. října 2019, 09:55 Aktuality, Retail MediaGuru

H&M Group koupila většinový podíl v second-hand platformě Sellpy a zároveň otevírá v Německu svou první kavárnu.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Švédská oděvní skupina H&M Group koupila většinový podíl v second-hand platformě Sellpy. To je švédská módní firma zaměřená na přeprodej oblečení, založená v roce 2014. Teď by měla být ze 74 % vlastněná H&M, které ve firmě od roku 2015 postupně zvyšovalo vlastnický podíl. Investice by jí měla pomoci při expanzi do zahraničí (především v Německu) a zároveň dobře pasuje do strategie skupiny stát se více udržitelnou a podpořit cirkulární ekonomiku.

Obchod s použitým oblečením nabírá na důležitosti, je součástí budoucnosti módního průmyslu a H&M si je toho vědomo, jak potvrzuje v tiskové zprávě, kterou k akvizici vydala. Skupina již ve Švédsku zkoušela prodávat použité second-hand oblečení přes webové stránky značky & Other Stories, která je od října dostupná i v ČR.

Sellpy je jedna z mnoha dlouhodobých investic CO:LAB (patřící do skupiny H&M), která hledá příležitosti v inovativních byznys příležitostech a udržitelné módě. Od roku 2015 H&M podle svých slov investovala do Sellpy více než 182 milionů švédských korun (přes 400 milionů korun).

Švédský řetězec také od začátku října testuje v německém Heidelbergu nový koncept – kavárnu se skandinávským občerstvením a s nabídkou lokálních produktů v rámci prodejny s názvem H&M Lab Café. Prodejna v Heidelbergu sídlí v centru města a kavárna se nachází na 50 m² v prvním patře nad prodejnou. 

H&M testuje různé koncepty prodejen. Zdroj: H&M

H&M testuje různé koncepty prodejen. Zdroj: H&M

Firma testuje různé koncepty v několika městech: ve Stockholmu, Uppsale, Madridu či v Londýně.  V těchto pobočkách nabízí vybrané externí značky, malou kavárnu (vždy ale spíše menší než nově otevřená v Německu), prodej květin, samoobslužné pokladny, opravnu oděvů a další služby.

Do portfolia skupiny H&M patří kromě & Other Stories i vlajková značka H&M, dále COS, Weekday, Monki, Arket a Afound. Značku Cheap Monday se společnost rozhodla loni ukončit. Provozuje téměř pět tisíc obchodů v 71 zemích, v 47 zemích provozuje e-shop. 

-zue-