Media Club zvýší ceny TV reklamy o 10 procent
Obchodní politiku pro příští rok představilo také mediální zastupitelství Media Club.

Zdroj: MediaGuru.cz
Mediální zastupitelství Media Club zvýší pro rok 2020 ceny televizní reklamy v průměru o deset procent. Navýšení vyjadřuje jak zvýšení ceníkového CPP (2-7 %), tak indexů pro jednotlivé části dne. Svou obchodní politiku představil Media Club na čtvrtečním odpoledním setkání s novináři.
Obchodní ředitel Media Clubu Ladislav Dianiška uvedl, že podíl Media Clubu na televizním trhu se v letošním roce zvýšil a že nová obchodní politika staví na tomto nárůstu (+0,52 pb. v celodenní sledovanosti 15-69). Zvyšuje se i podíl v mladších diváckých skupinách: v 15-54 se podíl skupiny Prima navýšil o 1,4 pb. a podíl Media Clubu o 0,66 pb. Media Club se zároveň v souhrnném podílu dostal v 15-54 v letošním květnu nad úroveň skupiny Nova, dodal Dianiška.

Ladislav Dianiška, foto: FTV Prima
Strategickou cílovou skupinou nadále zůstávají diváci 15-69 let, nemění se ani rozdělení dne na prime-time (17:30-23:30) a off prime-time (23:30-17:30). Časová období jsou rozdělena na high season (duben, květen, říjen, listopad), medium season (březen, červen, září a 1.-24.12. 2020) a low season (leden, únor, červenec, srpen a 25.-31.12. 2020). Zvyšují se ale indexy pro off prime-time na 0,9 a prime-time na 1,1. Novinkou je zavedení super breaku, který se má vysílat v čase 20:15 po Top Staru v délce jedné minuty. Určen je tak pro dva spoty.
Zůstávají také dva balíčky (total, exclusive) a balíček dětských kanálů. Novinkou je možnost nákupu na předem definované cílové skupiny (celkem jich je pět: ženy 25-59, muži 25-59, všichni 15-35, všichni 4+ a hospodyně 25-59). Podmínkou ale je, že plánování bude v rukou mediálního zastupitelství.
Rozložení kanálů v jednotlivých bundlech se mírně změnilo – lehce se navýšil podíl Prima Krimi, v rámci ostatních stanic se počítá také se zařazením nové stanice CNN Prima News, která má začít vysílat v prvním čtvrtletí 2020.
Ceny sponzoringu se pro příští rok navýší o cca 5 procent.

Zastoupení stanic v bundlech Media Clubu pro rok 2020

Ceny CPP zastupitelství Media Club pro rok 2020, platné pro 30vteřinové spoty
Klientům nabízíme možnost komunikační strategie napříč platformami – od rádií přes printy, online až po HbbTV a eventy.
Ladislav Dianiška
Stejně jako v minulých letech jsou součástí obchodní politiky i motivační slevy. Podpisem do 10.12. 2019 si klienti zachovají koeficient pro off prime-time na úrovni 0,85 a prime-time index 1,05. Zvýhodněny jsou také technologické formáty HbbTV.
Media Club nadále zastupuje televizní stanice skupiny Prima, Óčko, Barrandov, dále stanice Prima Comedy Central, Nickelodeon, Nick Jr. a kanály zastupované společností Atmedia Czech.
O novém ceníku televizní skupiny Nova pro rok 2020 jsme psali v článku: Nova zvýší cenu reklamy pro 2020 o více než 12 procent
-mav-