Po bezmála šesti letech existence LinkedIn skupiny P.R.ciny, kterou založil oborový novinář Bohuslav Bohuněk, vychází její knižní podoba. S podtitulem 100 mýtů o PR, novinářích a médiích si ji autor vydává vlastním nákladem.
Skupinu na profesní sociální síti založil Bohuslav Bohuněk částečně z recese, částečně pro svou duševní hygienu v reakci na záplavu nesmyslných tiskových zpráv vydávaných k aprílu. Původně ji zamýšlel jako platformu pro pár známých z řad novinářů i píáristů, dnes však čítá bezmála 1400 členů.
„Pravidelně se mě někdo ptal, jestli na základě PRcin nechci vydat také knihu. Nechtěl jsem. Knih, jak dělat PR, vyšlo nejen u nás víc než dost. Nakonec jsem ale změnil názor. Všechny ty knihy jsou totiž psané buď pohledem píáristů, nebo akademiků jako prostá učebnice,“ říká autor knihy s tím, že kniha plná skutečných historek a reálných situací českého mediálního trhu je pojatá jako učení se z chyb druhých.
Kniha vznikla na základě příspěvků v LinkedIn skupině, jejich setříděním a rozšířením o další témata. Vybrané příspěvky zachovávají i nejzajímavější komentáře a diskuse. Na jedné straně přináší pohled novináře s dvacetiletou praxí, jehož doménou jsou marketingová témata, včetně PR, na straně druhé jej doplňují znalosti práce „protistrany“.
Vydání knihy podpořila agentura AC&C Public Relations, výzkumná agentura Ipsos, společnost Newton Media a také oborové sdružení PR Klub. Publikace není v běžném prodeji, ale pouze v přímé distribuci autora a na stránkách www.prciny.com. Kniha má i s obálkou 292 stran a stejná je i cenovka – 292 Kč.
Ukázka z knihy
Mýtus 74. Novináři považují za čest, že jim poskytnete rozhovor aneb Jak zabít příležitost
Dám vám návod, jak zabít příležitost na skvělé mediální výstupy, a ještě naštvat několik novinářů najednou. Stačí postupovat následovně tak, jako jedna velká známá firma:
1. Nalákejte novináře na setkání se zástupci firmy, která má renomé, a tedy mediální potenciál, a novináři slibte, že v rámci setkání bude i možnost rozhovoru.
2. Akci začněte v 10 hod. a nic si nedělejte z toho, že nabídku lákavého rozhovoru jste udělali hned pěti více či méně stejně zaměřeným titulům, třeba těm, co se věnují marketingu. Hlavně to dopředu nikomu neříkejte.
3. Sdělte novinářům, že sice na akci je přítomno více zástupců firmy, ale že trváte na tom, aby rozhovor poskytovala společně vždy dvojice manažerů.
4. Seznamte novináře s realitou: ve 12 nastoupí medium A, po něm médium B, C… poslední si může popovídat o dvě hodiny později.
5. Odmítněte nabídku novináře, že by se spokojil i s jiným manažerem, resp. s variantou, že sestavené „Duo Jamaha“ rozpůlíte a jeden novinář si vezme šéfa a druhý odborníka.
6. Divte se, že vás kromě jednoho titulu poslali ostatní do pr…
-stk-