Chytré notifikace umí navýšit dokončené objednávky až o 30 %

středa, 27. listopadu 2019, 10:55 Internet & Mobil, Retail MediaGuru

Informace o tom, kolik lidí si právě prohlíží daný produkt, využívá čím dál více e-shopů. Na zákazníky to má psychologický vliv.

Chytré notifikace se rozmáhají v zahraničí i u nás, zdroj: Airbnb.

Chytré notifikace se rozmáhají v zahraničí i u nás, zdroj: Airbnb.

„Tento produkt si právě prohlíží 38 lidí,“ i na to může dnes internetový uživatel narazit při nakupování například na Alza.cz, Mall.cz nebo třeba při výběru hotelu na Booking.com. Tzv. chytré notifikace se rozmáhají v zahraničí i u nás. Ukazují se jako vlivný psychologický nástroj.

Chytré notifikace dokážou zákazníky rozhoupat k činu. Fungují tak trochu jako restaurace plná hostů, do které kolemjdoucí zamíří mnohem spíše než do podniku zejícího prázdnotou. „Oznámení o reálných aktivitách návštěvníků zvyšuje významným způsobem důvěryhodnost e-shopu a odbourává strach z nákupu. Většina lidí totiž slyší na doporučení od známých, hodnocení či recenze. Notifikace tyto akce umožňuje zobrazit v reálném čase,“ popisuje Petr Panzner ze společnosti Notifikuj.cz, která chytré notifikace na českém trhu nabízí.

Na zahraničních e-shopech představují chytré notifikace velmi rozšířený prvek. Například je používají portály typu hotels.com, booking.com nebo airbnb.com. V Česku je používá zhruba jen jedno procento, hojně například na Alza.cz nebo Mall.cz. „Chytře nastavené notifikace pomáhají dosahovat většího množství dokončených objednávek z aktuální návštěvnosti. U vybraných klientů se nám to povedlo až o 30 %. V České republice zájem o tuto službu dlouhodobě poroste, zvlášť před Vánoci,“ říká Petr Panzner

Chytrou notifikaci využívá například portál Booking.com, zdroj: Booking.com.

Chytrou notifikaci využívá například portál Booking.com, zdroj: Booking.com.

K dispozici je dnes pět typů notifikací – informace o poslední objednávce, registraci, aktuální návštěvy, souhrnné statistiky nebo recenze a hodnocení od Heuréky či Zboží.cz. V tuzemsku jich všech pět využívá například e-shop ragazza.cz nebo ministerstvohracek.cz.

Alza.cz informuje například o tom, kolik lidí si daný produkt v daný den zakoupilo, zdroj: Alza.cz.

Alza.cz informuje například o tom, kolik lidí si daný produkt v daný den zakoupilo, zdroj: Alza.cz.

Zároveň se mohou notifikace v rámečcích personalizovat. „Potenciální zákazník zjistí, že si třeba kurz potápění před dvěma dny pořídil Tomáš z Prahy. Všechno vychází z naprosto reálných dat. Zobrazujeme, co je pravdivé,“ dodává Panzner.

Mall.cz své notifikace dokonce i personalizuje, zdroj: Mall.cz.

Mall.cz své notifikace dokonce i personalizuje, zdroj: Mall.cz.

Právě pravdivost notifikací však u některých uživatelů vzbuzuje pochybnosti. Pokud se totiž po půlnoci objevuje u nadměrně drahého a netypického zboží 20 kupujících, nevypadá to důvěryhodně. „Jako ve všem jsou i v této oblasti aplikace, kde si můžete nastavit výchozí číslo a doplnit vlastní data, nic proti ničemu. V tomto případě ale taky musí prodejci přemýšlet, aby to pak nepůsobilo nereálně a spíše jim to neuškodilo. Když máte pravdivá data, můžete být v pohodě a dál prodávat,“ vysvětluje Panzner s tím, že jeho služba pracuje jen s daty pocházejících z reálných událostí.

-stk-