Effie: Grand Prix pro kampaň Nepozornost zabíjí
Grand Prix letošního ročníku soutěže Effie byla udělena kampani Nepozornost zabíjí od České asociace pojišťoven a agentury BeefBrothers.
Letošní ročník soutěže Effie, kterou organizuje Asociace komunikačních agentur, zná své vítěze. Z 91 přihlášených prací se jich do finále probojovalo 60, cen bylo uděleno celkem 36, včetně ocenění SIMARU a nové sekce AKA Business Transformation Club & Award.
Večer, pojednaný tentokrát jako fiktivní vysílání televize pro marketéry a odborníky na komunikaci, přinesl ocenění pro 21 subjektů v 12 kategoriích. Grand Prix, o které hlasovala užší porota přímo na pódiu, byla udělena kampani „Nepozornost zabíjí“, kterou pro Českou asociaci pojišťoven vytvořila agentura BeefBrothers s Ewing PR.
Nejvíce cen posbíraly agentury McCann (7) a Ogilvy (6). Mezi oceněnými bylo i sedm z řad nečlenů AKA, včetně dvou zadavatelů. „Je to první krok a věřím, že agentury, které obdržely svou první Effie, to zhodnotí ve svém vlastním marketingu. Dva bronzy, dvě stříbra a zlato pro nečlenské agentury ukazují, že není důvod nejít do souboje proti nejzvučnějším jménům na trhu,“ říká ředitel AKA a nehlasující předseda poroty Effie Marek Hlavica.
Přihlášené práce hodnotila odborná porota složená ze zadavatelů, agentur, výzkumných agentur SIMAR a zástupce novinářské obce. V čele užší poroty zasedal Marek Singer, ředitel FTV Prima, a spolu s ním se na hodnocení podíleli: Jan Marcinek (Leo Burnett), Henrieta Arslanová (Equa bank), Jindřich Skrip (Kooperativa), Michal Šeda (Ninah), Hana Říhová (GfK) a Robert Čásenský (Reportér).
V nové kategorii „Dlouhodobé budování značky“, do které přišlo šest přihlášek, vyhrála kampaň „I banku můžete mít rádi“ od Ogilvy. Další tři ocenění byla udělena také v nových průřezových kategoriích Direct Marketing, Content Marketing a Aktivační marketing, kde byl vyhlášen vždy jen jeden vítěz.
Novou cenu SIMAR za nejlepší práci s daty, insighty a objektivní zdůvodnění efektu získala agentura McCann za kampaň „Vodafone: Trvalý růst v zavedené kategorii“. Další novinku v podobě „Business Transformation Award“, kterou uděluje nová sekce při AKA Business Transformation Club & Award, si odnesla agentura Adexpres za marketingovou automatizaci v Ikee.
Vítězové Effie 2019
Ocenění |
Název kampaně |
Agentura |
Další agentury |
Klient |
Aktivační marketing |
||||
zlato |
Od sledování ke stavění |
Ogilvy |
|
Lego |
Content marketing/obsahový marketing |
||||
zlato |
Ikea oživila přes 9000 balkonů |
Ogilvy |
Triad Advertising & Neocont Group |
Ikea |
Direct marketing |
||||
zlato |
E-mail s vazbou na počasí |
Wunderman Thompson |
|
Shell ČR |
Dlouhodobé budování značky |
||||
zlato |
I banku můžete mít rádi |
Ogilvy |
|
Air Bank |
stříbro |
Vodafone: Trvalý růst v zavedené kategorii |
McCann Prague |
|
Vodafone |
bronz |
neuděleno |
|
|
|
Finanční služby |
||||
zlato |
neuděleno |
|
|
|
stříbro |
Jak jsme usnadnili cestu do Air Bank |
McCann Prague |
Acomware, Adhackers, Neo@Ogilvy |
Air Bank |
bronz |
Volání klientům dle interakcí na webu |
Moneta Money Bank |
|
Moneta Money Bank |
Kampaně veřejné správy |
||||
zlato |
#brnotruestory |
Aetna |
Street Dog |
Statutární město Brno |
stříbro |
100 000 projektů pro lepší Česko |
Momentum CR |
|
Ministerstvo pro místní rozvoj |
bronz |
Edukační projekt pospolu u stolu |
1Year and more production |
Momentum Czech |
Státní zemědělský intervenční fond |
Malý rozpočet |
||||
zlato |
E-mail s vazbou na počasí |
Wunderman |
|
Shell ČR |
stříbro |
Maybelline: Rtěnka pro vodomilky |
McCann Prague |
B&T |
L’Oréal |
bronz |
L’Oréal Paris: Využití recenzí v kampani |
McCann Prague |
B&T |
L’Oréal |
bronz |
Od sledování ke stavění |
Ogilvy |
|
Lego |
bronz |
Konec dětských exekucí |
VMLY&R |
Wunderman Thompson, Wavemaker |
Člověk v tísni |
Nápoje |
||||
zlato |
Na dalších 150 let značky Gambrinus |
Triad Advertising |
McCann Prague, Stink Films |
Plzeňský Prazdroj |
stříbro |
Dvě piva, jedno město |
Leemon Concept |
|
3E Projekt |
bronz |
Coca-Cola: Polétíme? |
McCann Prague |
|
Coca-Cola |
Ostatní služby |
||||
zlato |
Vodafone: Future Jobs |
McCann Prague |
|
Vodafone |
stříbro |
U nás nebudeš nikdy sám! |
Ogilvy |
|
Lego |
bronz |
Výrazný kontrast s výraznými výsledky |
Mark BBDO |
|
E.on ČR |
bronz |
Nic na vás nehrajeme |
Momentum CR |
|
Bohemia Energy |
bronz |
Předplatné servisu plynových spotřebičů |
Wunderman |
|
innogy Energy |
Potraviny |
||||
zlato |
Dárky od srdce |
VCCP Prague |
|
Albert |
stříbro |
neuděleno |
|
|
|
bronz |
#Vjednomdresu s Českým hokejem |
Concept One |
PHD, Detonate, BPA sport marketing |
Intersnack |
bronz |
Originální spojení kreativity a efektivity |
Zaraguza CZ |
|
Nestlé ČR |
Sociální, ekologický, kulturní marketing |
||||
zlato |
Nepozornost zabíjí |
BeefBrothers |
Ewing PR |
Česká asociace pojišťoven |
stříbro |
Pomáhejte smíchuplně |
Garp Integrated |
|
Zdravotní Klaun |
stříbro |
Barbora Poláková: kampaň ke klipu 2-8-5 |
Lesensky.cz |
Supraphon |
Barbora Poláková |
bronz |
Nejsem na odpis |
ADison |
|
Onko Unie |
bronz |
Buď safe online |
Avast Software |
Giant Interactive |
Buď safe online |
Spotřební zboží |
||||
zlato |
Ikea oživila přes 9000 balkonů |
Ogilvy |
Triad Advertising & Neocont Group |
Ikea |
stříbro |
CZC.cz vyhlašuje vánoční příměří |
DigitalBrain |
|
CZC.cz |
bronz |
Váš příští nákup |
Wunderman |
|
Globus ČR |
Business Transformation Award |
||||
zlato |
Marketingová automatizace v Ikea |
Adexpres.com |
|
Ikea |
Cena SIMAR za nejlepší práci s dary, insighty a objektivní zdůvodnění efektu |
||||
zlato |
Vodafone: Trvalý růst v zavedené kategorii |
McCann Prague |
|
Vodafone |
Aktualizováno k 8. 11.: Tabulka byla vyměna za novou verzi, kdy AKA doplnila i další agentury, jež se podílely na tvorbě vítězné kampaně.
-stk-