Effie: Grand Prix pro kampaň Nepozornost zabíjí

středa, 6. listopadu 2019, 22:30 Reklama , Aktualizováno MediaGuru

Grand Prix letošního ročníku soutěže Effie byla udělena kampani Nepozornost zabíjí od České asociace pojišťoven a agentury BeefBrothers.

Zástupci České asociace pojišťoven a agentury BeefBrothers si přebírají Grand Prix letošního Effie, foto: MediaGuru.cz.

Zástupci České asociace pojišťoven a agentury BeefBrothers si přebírají Grand Prix letošního Effie, foto: MediaGuru.cz.

Letošní ročník soutěže Effie, kterou organizuje Asociace komunikačních agentur, zná své vítěze. Z 91 přihlášených prací se jich do finále probojovalo 60, cen bylo uděleno celkem 36, včetně ocenění SIMARU a nové sekce AKA Business Transformation Club & Award. 

Večer, pojednaný tentokrát jako fiktivní vysílání televize pro marketéry a odborníky na komunikaci, přinesl ocenění pro 21 subjektů v 12 kategoriích. Grand Prix, o které hlasovala užší porota přímo na pódiu, byla udělena kampani Nepozornost zabíjí“, kterou pro Českou asociaci pojišťoven vytvořila agentura BeefBrothers s Ewing PR. 

Ukázka z kampaně "Nepozornost zabíjí"

Nejvíce cen posbíraly agentury McCann (7) a Ogilvy (6). Mezi oceněnými bylo i sedm z řad nečlenů AKA, včetně dvou zadavatelů. „Je to první krok a věřím, že agentury, které obdržely svou první Effie, to zhodnotí ve svém vlastním marketingu. Dva bronzy, dvě stříbra a zlato pro nečlenské agentury ukazují, že není důvod nejít do souboje proti nejzvučnějším jménům na trhu,“ říká ředitel AKA a nehlasující předseda poroty Effie Marek Hlavica.

Přihlášené práce hodnotila odborná porota složená ze zadavatelů, agentur, výzkumných agentur SIMAR a zástupce novinářské obce. V čele užší poroty zasedal Marek Singer, ředitel FTV Prima, a spolu s ním se na hodnocení podíleli: Jan Marcinek (Leo Burnett), Henrieta Arslanová (Equa bank), Jindřich Skrip (Kooperativa), Michal Šeda (Ninah), Hana Říhová (GfK) a Robert Čásenský (Reportér).

V nové kategorii „Dlouhodobé budování značky“, do které přišlo šest přihlášek, vyhrála kampaň I banku můžete mít rádi“ od Ogilvy. Další tři ocenění byla udělena také v nových průřezových kategoriích Direct Marketing, Content Marketing a Aktivační marketing, kde byl vyhlášen vždy jen jeden vítěz.

Novou cenu SIMAR za nejlepší práci s daty, insighty a objektivní zdůvodnění efektu získala agentura McCann za kampaň „Vodafone: Trvalý růst v zavedené kategorii“. Další novinku v podobě Business Transformation Award“, kterou uděluje nová sekce při AKA Business Transformation Club & Award, si odnesla agentura Adexpres za marketingovou automatizaci v Ikee. 

Vítězové Effie 2019

Ocenění

Název kampaně

Agentura

Další agentury

Klient

Aktivační marketing

zlato

Od sledování ke stavění

Ogilvy

 

Lego

Content marketing/obsahový marketing

zlato

Ikea oživila přes 9000 balkonů

Ogilvy

Triad Advertising & Neocont Group

Ikea

Direct marketing

zlato

E-mail s vazbou na počasí

Wunderman Thompson

 

Shell ČR

Dlouhodobé budování značky

zlato

I banku můžete mít rádi

Ogilvy

 

Air Bank

stříbro

Vodafone: Trvalý růst v zavedené kategorii

McCann Prague

 

Vodafone

bronz

neuděleno

 

 

 

Finanční služby

zlato

neuděleno

 

 

 

stříbro

Jak jsme usnadnili cestu do Air Bank

McCann Prague

Acomware, Adhackers, Neo@Ogilvy

Air Bank

bronz

Volání klientům dle interakcí na webu

Moneta Money Bank

 

Moneta Money Bank

Kampaně veřejné správy

zlato

#brnotruestory

Aetna

Street Dog

Statutární město Brno

stříbro

100 000 projektů pro lepší Česko

Momentum CR

 

Ministerstvo pro místní rozvoj

bronz

Edukační projekt pospolu u stolu

1Year and more production

Momentum Czech

Státní zemědělský intervenční fond

Malý rozpočet

zlato

E-mail s vazbou na počasí

Wunderman

 

Shell ČR

stříbro

Maybelline: Rtěnka pro vodomilky

McCann Prague

B&T

L’Oréal

bronz

L’Oréal Paris: Využití recenzí v kampani

McCann Prague

B&T

L’Oréal

bronz

Od sledování ke stavění

Ogilvy

 

Lego

bronz

Konec dětských exekucí

VMLY&R

Wunderman Thompson, Wavemaker

Člověk v tísni

Nápoje

zlato

Na dalších 150 let značky Gambrinus

Triad Advertising

McCann Prague, Stink Films

Plzeňský Prazdroj

stříbro

Dvě piva, jedno město

Leemon Concept

 

3E Projekt

bronz

Coca-Cola: Polétíme?

McCann Prague

 

Coca-Cola

Ostatní služby

zlato

Vodafone: Future Jobs

McCann Prague

 

Vodafone

stříbro

U nás nebudeš nikdy sám!

Ogilvy

 

Lego

bronz

Výrazný kontrast s výraznými výsledky

Mark BBDO

 

E.on ČR

bronz

Nic na vás nehrajeme

Momentum CR

 

Bohemia Energy

bronz

Předplatné servisu plynových spotřebičů

Wunderman

 

innogy Energy

Potraviny

zlato

Dárky od srdce

VCCP Prague

 

Albert

stříbro

neuděleno

 

 

 

bronz

#Vjednomdresu s Českým hokejem

Concept One

PHD, Detonate, BPA sport marketing

Intersnack

bronz

Originální spojení kreativity a efektivity

Zaraguza CZ

 

Nestlé ČR

Sociální, ekologický, kulturní marketing

zlato

Nepozornost zabíjí

BeefBrothers

Ewing PR

Česká asociace pojišťoven

stříbro

Pomáhejte smíchuplně

Garp Integrated

 

Zdravotní Klaun

stříbro

Barbora Poláková: kampaň ke klipu 2-8-5

Lesensky.cz

Supraphon

Barbora Poláková

bronz

Nejsem na odpis

ADison

 

Onko Unie

bronz

Buď safe online

Avast Software

Giant Interactive

Buď safe online

Spotřební zboží

zlato

Ikea oživila přes 9000 balkonů

Ogilvy

Triad Advertising & Neocont Group

Ikea

stříbro

CZC.cz vyhlašuje vánoční příměří

DigitalBrain

 

CZC.cz

bronz

Váš příští nákup

Wunderman

 

Globus ČR

Business Transformation Award

zlato

Marketingová automatizace v Ikea

Adexpres.com

 

Ikea

Cena SIMAR za nejlepší práci s dary, insighty a objektivní zdůvodnění efektu

zlato

Vodafone: Trvalý růst v zavedené kategorii

McCann Prague

 

Vodafone

 

Aktualizováno k 8. 11.: Tabulka byla vyměna za novou verzi, kdy AKA doplnila i další agentury, jež se podílely na tvorbě vítězné kampaně. 

-stk-