Značka Garden Gourmet, kterou společnost Nestlé uvedla v České republice v dubnu letošního roku, rozšiřuje svůj sortiment. Vstupuje na trh s veganským Incredible burgerem, jenž je vyroben na 100% rostlinné bázi z udržitelně pěstované sóji a pšenice. Novinku zařazuje do své nabídky i McDonald’s v Německu. V dohledné době by mohla být dostupná i ve fast foodu na českém trhu. „V současné době probíhají jednání s fast foodovými řetězci a po úspěchu v zahraničí chceme dát možnost i českým spotřebitelům dopřát si Garden Gourmet v tomto segmentu,“ přibližuje na dotaz MediaGuru.cz tiskový mluvčí Nestlé Robert Kičina.
Výrobky Garden Gourmet jsou nyní v České republice dostupné v retailu – kompletně je pokryta síť Globus, vybraná místa Billa, Tesco a Kaufland. Za prvních osm měsíců značka získala již 9% podíl na českém trhu vegetariánských alternativ jídel. „Naším cílem je i nadále podporovat růst celé kategorie a přinášet širokou nabídku těchto výrobků. Po osmi měsících se nám daří zvyšovat prodeje, a to nejen díky rozšiřování distribuce, ale i rotace výrobků Garden Gourmet,“ vysvětluje Robert Kičina.
Garden Gourmet k budování značky a podpoře prodejů využívá i marketingovou komunikaci. „Vzhledem k tomu, že jde o výrobky, které jsou hlavně určeny pro mileniály, kteří jsou aktivní a chtějí po sobě zanechat na planetě pozitivní stopu, využíváme kromě tradičních masmédií i relevantní média v online prostředí. Významnou část tvoří i spolupráce s ambasadory a příprava PR aktivit s napojením na neziskové organizace Rostlinně a Česká veganská společnost,“ popisuje Robert Kičina. Do příštího roku plánuje značka s investicemi do komunikace pokračovat.
Doporučená maloobchodní cena novinky za balení 226 g, které představuje dvě porce, je 109,90 Kč. Vyráběna je v České republice v závodě Tivall v Krupce.
V poslední době se kategorie vegetariánských a veganských alternativ na českém trhu zaplňuje. Přes Makro a online supermarkety Rohlik.cz a Košík.cz je zde dostupná značka Beyond Burger. Česká společnost Sinea nabízí jak své výrobky, tak dováží například zahraniční náhražky masa Jackfruit nebo Vegini. Pod privátní značkou nabízí své produkty například řetězec Iceland, vlastní bezmasé produkty Next Level Meat plánuje uvést Lidl. Rostlinné alternativy chce do své nabídky zařadit například Burger King nebo KFC, které je už testuje na americkém trhu.
-stk-