Hyundai: Konkurenci na českém trhu respektujeme
Personální změny v Hyundai se promítly do komplexního fungování značky na českém trhu. O tom, co se vše změnilo, hovoří nová marketingová ředitelka Jana Sekeráková.
Společnost Hyundai Motor Czech letos zaznamenala personální změny ve svých nejvyšších patrech. Po březnové výměně generálního ředitele, kdy odešel z firmy Vladimír Vošický, došlo v létě i ke změně v čele marketingu. Daniela Novotného nahradila Jana Sekeráková, jež se stala ředitelkou marketingu. Zodpovědná je nyní za nové směřování marketingové komunikace značky Hyundai na českém trhu, která upustila od strefování se do své konkurence v podobě Škoda Auto a více se soustředí na komunikaci vlastní individuality a předností. Co vše má značka v plánu, si můžete přečíst v našem rozhovoru.
V posledních měsících došlo ve společnosti Hyundai Motor Czech k zásadním personálním změnám na nejvyšších pozicích managementu. Mělo toto vliv na změnu vaší komunikace? Jak tuto změnu vnímáte vy osobně?
Jednoznačně ano a nejen v oblasti komunikace. Změna se promítla v prakticky komplexním fungování značky Hyundai na českém trhu. Co se týče komunikace, zde byla zřetelná třeba změna výslovnosti Hyundai v reklamních sděleních a, nebo také ustoupení od agresivního vymezování se proti konkurenci. Osobně změny velmi vítám, protože značku Hyundai jsem vždy vnímala jako lídra, který má co nabídnout a proto je správné komunikovat naše výhody namísto poukazování na kroky jiných. Konkurenci respektujeme a v komunikaci se soustředíme na vlastní individualitu a přednosti, které prostřednictvím našich vozů a služeb nabízíme. Jsem přesvědčená, že jsme nyní na správné cestě.
Ve srovnání s minulostí se budeme výrazně více zaměřovat na budování brandu.
Jaké komunikační aktivity máte v plánu na konec letošního roku a začátek roku 2020?
Máme před sebou devět launchů nových modelů. Značka bude i nadále pokračovat na cestě vstříc mobilitě budoucnosti a positioning značky budeme zaměřovat na technologický progres a vedoucí postavení v elektromobilitě. Ve srovnání s minulostí se budeme výrazně více zaměřovat na budování brandu.
V létě jste uvedli novou kampaň „Doba benefitová“, předtím Hyundai stavěla svou komunikaci zejména proti své konkurenci. Hodláte představit nějakou zcela novou formu marketingové komunikace, která by se zcela odlišovala od té dosavadní?
Nová forma marketingové komunikace již aktivně probíhá a soustředí se jak na budování pozitivních emocí prostřednictvím příběhů v kampaních, tak na produktové představení našich vozů a připomínání nadstandardních benefitů. Nedávno jsme uvedli kampaň „Kráčíme stále vpřed“, která ukazuje, odkud značka pochází a kam směřuje. Každý model má svou vlastní identitu, kterou v kampaních komunikujeme a posilujeme náš positioning.
Rovněž sázíme na progresivní přístup zejména v komunikaci na sociálních sítích a v online prostředí, kde prezentujeme značku prostřednictvím trikových videí, která jsme v ČR využili jako první. Dále komunikujeme například limitovanou zimní edici Tucson IceBreaker a v rámci oslav vyrobení miliontého Tucsonu v Nošovicích jsme zároveň o tuto zimní edici vyhlásili soutěž jako poděkování našim zákazníkům. Každý, kdo si koupí Tucson IceBreaker, může oblíbené SUV vyhrát zcela zdarma (bude mu vrácena plná částka vozu). Do budoucna toho plánujeme opravdu mnoho, stále je na čem pracovat, ale bohužel nyní nemohu být více konkrétní. Je na co těšit!
Na co chcete v komunikaci klást důraz? Které své konkurenční výhody chcete v komunikaci podporovat?
Konkurenčních výhod máme ke komunikaci opravdu mnoho, ať už je to pětiletá záruka a asistenční služby, zimní pneumatiky, slevová tankovací karta, nebo finanční zvýhodnění na všechny osobní vozy. Po produktové stránce jsme již nyní připraveni na všechny alternativy budoucnosti a zákazníkům můžeme dát na výběr. Jestli si vybere čistý elektromobil, elektrifikovaný, úsporný benzínový, nebo výkonný i šetrný dieselový vůz, je už na něm. Hyundai nabízí velmi široký balíček výhod a na nás zbývá dát o tom vědět.
Spolu s tím máme v našich vozech také vyspělé asistenční a bezpečnostní systémy jako např. asistent pro upozorňování na cestující vzadu, který získal ocenění Safetybest, jelikož má potenciál zachraňovat životy. Dále sledování mrtvého úhlu, aktivní asistent pro řízení v jízdním pruhu, rozpoznávání únavy řidiče, asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu a mnoho dalších, které už prakticky směřují k autonomnímu řízení. Prvky pasivní bezpečnosti nám zároveň pomáhají získat nejvyšší možné hodnocení v bezpečnostních testech jako Euro NCAP.
Hodně se zaměřujeme na viditelné formáty, abychom ve světě přehlceném reklamou na sebe přitáhli pozornost. Využíváme nová nestandardní řešení. Nechceme uživatele otravovat.
Na jaké komunikační kanály se ve své marketingové strategii budete soustředit? Budete nějakým způsobem měnit mediamix?
Mediamix maximálně přizpůsobujeme cílové skupině. Hodně se zaměřujeme na viditelné formáty, abychom ve světě přehlceném reklamou na sebe přitáhli pozornost. Využíváme nová nestandardní řešení. Nechceme uživatele otravovat.
Loni byla Hyundai partnerem světového fotbalového šampionátu. Na jaká další partnerství se soustředíte?
Značka Hyundai je v České republice známá svou velkou podporou sportu. Je dlouholetým partnerem české fotbalové reprezentace a od roku 2015 i České basketbalové federace, která nedávno získala fenomenální výsledky na MS v Číně. Dále jsme prvním oficiálním přepravcem České golfové asociace hendikepovaných, dlouhodobě sponzorujeme SOS dětské vesničky, PKF – Prague Philharmonia. Jednou z podstatných změn fungování Hyundai na českém trhu je i výrazně těsnější spolupráce s výrobním závodem Hyundai v Nošovicích a CSR není výjimka. HMMC podporuje technické vzdělávání od mateřských škol až po univerzity. Do školek například věnovali polytechnické stavebnice, pro vyšší ročníky základních škol a středoškoláky pořádají odborné exkurze. Univerzitám i středním odborným školám darovali již více než 120 našich vozů pro výukové účely tak, aby si mohli studenti nejmodernější technologie vyzkoušet v praxi. Podíleli se například také na změně osnov některých oborů na VŠB-TU v Ostravě tak, aby více odpovídaly požadavkům automobilového průmyslu.
V příštím roce u nás zároveň započne další nové partnerství, které podpoří vzdělanost a náš positioning technologického lídra. Podrobné informace však bude možné odhalit až později.
Co si myslíte, že je pro českého zákazníka zásadní při koupi vozu? Je to cena, nebo dle vás dávají přednost kvalitě (vybavení, bezpečnost, prostor, pohodlí, servis, záruka…)?
Český zákazník je velice náročný zákazník, který se hodně soustředí na racionální argumenty. Zároveň je často velmi dobře informovaný a to jak o našich produktech, tak o produktech konkurence. Takže když přijde zákazník do autosalonu, nejde, jak se říká na blind, ale už na prohlídku konkrétního modelu. Jednoznačně největší lákadly jsou cena, design a bezpečnost, takže u nás má každý špičkový výběr.
Jakým typem je zákazník, který se rozhodne pro koupi auta u Hyundai? Jaká je cílová skupina pro váš prodej?
Náš typický zákazník je ten, který chce jistotu. Naše vozy vítězí v průzkumech spolehlivosti, pravidelně získávají nejvyšší bezpečnostní hodnocení nezávislých bezpečnostních testů, a to jak na evropské, tak americké úrovni, a co se týče cílové skupiny, tak ta se liší podle jednotlivých modelů. Mnoho průzkumů ukazuje, že hlavní kupní silou jsou rodiny, ale například se sportovním modelem i30 N monitorujeme velmi slušný ohlas také u mladší generace. Co se týče ženského publika, tak to se orientuje hodně na estetické prvky, takže u nich často vítězí designové velmi oceňovaný model Kona, a zákazníci, kteří se poohlíží po rodinném voze, stále více preferují širokou nabídku bezpečnostních systémů v našich vozech.
Jaké místo zaujímá ve vašich plánech čistá mobilita? Stane se předmětem i v komunikaci?
Čistá mobilita je pro Hyundai dlouhodobým cílem, který si značka nastavila již před lety. V současné době máme v tomto ohledu opravdu velký náskok oproti konkurenci a v rámci naplňování vize čisté mobility, bude ke konci roku 2020 75 % vozů Hyundai dostupných v elektrifikovaném provedení. Hyundai si rovněž nastavila velmi ambiciózní plán – v globálním měřítku postupně rozšiřovat ekologicky šetrnou paletu vozů, a to o 44 modelů do roku 2025. Zároveň máme v portfoliu již druhou generaci vodíkového elektromobilu Nexo poháněném palivovým článkem (FCEV), který kombinuje výrazně vyšší dojezd na jedno naplnění oproti standardním elektromobilům, rychlost tankování pod pět minut a nulové emise. Takže bude čistá mobilita jednoznačně hrát silnou roli i v naší komunikaci.
Naším cílem je výrazně posílit dealerskou síť po celé České republice.
Plánujete nějaké novinky v oblasti svých showroomů? Chcete jejich síť rozšiřovat, případně modernizovat?
Komfort našich zákazníků je pro nás prioritou a naším cílem je výrazně posílit dealerskou síť po celé České republice. Usilovně pracujeme na jejím dalším rozvoji a edukaci, abychom úroveň kvality, služeb a servisu ještě posílili. Od zářijového otevření pobočky v Pardubicích jsme v říjnu otevřeli další dvě pobočky v Jihlavě a Uherském Hradišti a tento měsíc přivítáme do rodiny další zastoupení Hyundai v Liberci.
Jana Sekeráková, marketingová ředitelka Hyundai Motor Czech
Na pozici marketingové ředitelky Hyundai Motor Czech působí od letošního července. Do společnosti se vrátila, v minulosti zde pracovala na pozici marketingové manažerky. Do automobilky přišla z mediální agentury Mindshare, kde zastávala funkci Client Leadership Director.