Online supermarket Košík.cz je další z obchodníků, který začíná nabízet drogerii bez obalu. E-hop nabízí od letošního ledna bez obalu potraviny a zákazníci si mohou vybírat ze zhruba 80 položek. Nyní rozšířil svoji sekci „Budoucnost bez obalu“ o ekodrogerii, pro kterou zřídil ve skladu novou zónu.
Ve spolupráci s ekologickou značkou Yellow&Blue od Tierra Verde zařadil do nabídky 14 druhů pracích prostředků, přípravků na mytí nádobí nebo prášků do myčky. Tak jako v případě potravin i u drogerie si bude moci zákazník vybrat množství odstupňované po 100 gramech. Už v červnu přitom e-shop začal zahrnul do nabídky ekologicku drogerii v sekci EkoKošík, kde je zákazníkům k dispozici 500 produktů od 50 českých i globálních značek.
Rozšířeno bylo také portfolio potravin, do kterého přibylo dalších 18 položek a firma by ráda nabídla bez obalu i tekutiny, záleží na vývoji opakovaně využitelných nádob. „V současné době hledáme s odborníky na problematiku nejvhodnější podobu opakovaně využitelného obalu. Sklo se bohužel s ohledem na emisní stopu při převozu těžkých obalů, spotřebu vody při vymývání, nemožnosti recyklovat víčka a krátké životnosti jeví jako nejméně přívětivá varianta,“ říká Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz. Celou sekci, ve které nakoupila už pětina ze všech zákazníků Košíku s více než stovkou produktů, pak hodlá do konce roku rozšířit o další nové produkty.
Drogerii od společnosti Tierra Verde nabízí od poloviny června také e-shop Rohlik.cz v rámci kampaně Otoč obal. Podobně využívá tuto značku i Dm drogerie, která zavedla plnící stanice již na čtyřech prodejnách v Praze. Od listopadu pak nabízí značkovou drogerii Henkel bez obalu i Rossmann na celkem 10 prodejnách po celé republice.
-zue-