Rossmann nově nabízí drogerii Henkel bez obalu

středa, 6. listopadu 2019, 15:30 Aktuality, Retail MediaGuru

Rossmann začal nabízet možnost doplnit si některé výrobky od firmy Henkel do opakovaně použitelných nádob. Česká republika je pro výrobce pilotním trhem.

Zákazníci si mohou opakovaně načepovat výrobky od pěti značek Henkel, zdroj: Rossmann.

Zákazníci si mohou opakovaně načepovat výrobky od pěti značek Henkel, zdroj: Rossmann.

Drogerie Rossmann spouští od 6. listopadu 2019 ve spolupráci se společností Henkel na vybraných prodejnách provoz čepovacích stanic. V nich si budou zákazníci moci doplnit drogerii do opakovaně použitelných nádob.

Trvalou udržitelností se zabývá Henkel dlouhodobě a „Drogerie bez obalu“ je pilotním projektem, kdy vznikl speciální přístroj přímo pro Českou republiku, vyrobila ho německá firma Umdasch. „Jsme rádi, že jsme na českém trhu získali partnera, který smýšlí obdobně a ČR se stala první zemí na světě, kde můžeme vyzkoušet tuto službu,“ říká Roman Kýr, prezident Henkel pro ČR, s tím, že zvolili pro projekt zákazníky nejoblíbenější a nejpoužívanější produkty.

Na čepovací stanici je možné si doplnit deset produktů: prací prášky Persil, aviváž Silan, tekuté mýdlo Fa, šampóny a sprchové gely Nature Box a Pur na nádobí. Celkem je k dispozici deset čepovacích stanic, z toho šest v Praze a po jedné v Brně, Pardubicích, Českých Budějovicích a Liberci.

„Za poslední dva roky jsme navýšili tržby o 30 % a jsme lídrem v prodejích v bio, eco a přírodních produktů, z 10 % se podílejí na sortimentní nabídce,“ dodává k tomu, proč se pustili do tohoto projektu Vít Podešva, jednatel společnosti Rossmann. Pilotní provoz plánuje drogerie na rok a pak s největší pravděpodobností rozšíří službu na další prodejny.

Zatím je k dispozici deset čepovacích stanic, z toho šest v Praze, zdroj: Rossmann

Zatím je k dispozici deset čepovacích stanic, z toho šest v Praze, zdroj: Rossmann

Systém plnících stanic navrhla společnost Henkel výhradně pro drogerie Rossmann v ČR. Zákazník si vybere speciální prázdnou láhev, naskenuje její QR kód v plnící stanici, která mu po naplnění vygeneruje etiketu s datem spotřeby. Všechny velikosti nádob stojí 19,90 korun. Podle údajů Henkel ČR může jedna česká domácnost díky projektu ušetřit v průměru až 77 % plastových obalů od drogerie a kosmetiky za rok. Pokud se projekt osvědčí, Henkel nevylučuje, že plnící stanice umístí i do ostatních drogistických sítí.

Novinku podpoří firmy výzvou #denbezobalu, kterou posvětí patronka projektu bloggerka a modelka Natálie Kotková společně s dalšími ambasadory na sociálních sítích. Dále se informace objeví v letáku Rossmann, zákaznickém časopise, webu, POS materiálech, rádiových spotech na prodejnách a v digitálních médiích.

Na marketingové kampani se podílela agentura DDB, PR aktivity mají na starosti agentury Fleishman Hillard a Lercom Consulting. Digitální kampaň Henkelu na sociálních sítích připravila agentura Storytellers, média plánovala agentura OMD.

Opakovaně doplnit lze deset výrobků, zdroj: Rossmann

Opakovaně doplnit lze deset výrobků, zdroj: Rossmann

Konkurenční Dm drogerie markt nabízí drogerie bez obalu od letošního dubna, začala nejprve na dvou prodejnách v Praze a následně na dalších dvou. Ekologické čisticí a prací prostředky značky Yellow & Blue je možné si načepovat v obchodních centrech Černý Most, Westfield Chodov, Arkády Pankrác a v Metropoli Zličín. V příštím roce by mělo dojít k dalšímu rozšíření do krajů. 

Ekologickou drogerii přes vratné nádoby nabízí od poloviny června e-shop Rohlik.cz v rámci své kampaně Otoč obal. Vybrané produkty společnosti Tierra Verde plní do speciálních plastových lahví s omyvatelnou etiketou. Ty poté putují do skladu e-shopu Rohlik.cz a po objednávce přímo k zákazníkovi.

Populární je i ekologická drogerie, kterou od začátku června prodává Košík.cz. Ve své sekci EkoKošík má více než 500 produktů od 50 českých i globálních značek. Do budoucna plánuje propojení se sekcí bez obalu. Vlastní značku eko-drogerie nabízí od července i e-shop Alza.cz pod názvem AlzaEco.

-zue-