Ve světě letos nejvíc bodovaly Havas a McCann

sobota, 28. prosince 2019, 09:15 Reklama MediaGuru

Na mezinárodních reklamních festivalech posbíraly nejvíce cen agentury Havas, McCann a také Momentum a VMLY&R.

Havas: Mother & Child pro Amnesty International, zdroj: Golden Drum

Havas: Mother & Child pro Amnesty International, zdroj: Golden Drum

I letošní rok české agentury posbíraly několik cen na mezinárodních reklamních festivalech, byť z toho nejprestižnějšího – Cannes Lions – žádné ocenění tentokrát nepřivezly. Celkem devět cen získaly Češi na festivalu Golden Drum, 17 na IMC European Awards, tři na Epica Awards a jedno na evropském festivalu Art Directors Club of Europe (ADC*E). Uspěly tam agentury Havas, McCann, Momentum, VMLY&R a další.

Úspěšná byla kampaň Electric slaves od agentury Havas Prague, která za ni získala celkem sedm cen: po dvou zlatech a stříbrech na Golden Drum, dvě stříbra na Epica Awards a bronz (print craft) na Eurobestu.

Havas: Boys pro Amnesty International, zdroj: Golden Drum

Havas: Boys pro Amnesty International, zdroj: Golden Drum

Agentura McCann, jež také sesbírala celkem šest ocenění, bodovala na Golden Drum, odkud si odvezla tři zlatá za rozhlasovou kampaň pro Coca-Cola. Další dvě zlata a jedno stříbro si vysloužila ještě na festivalu IMC European Awards, kde byla zlatem a stříbrem oceněna její kampaň na zimní olympiádu pro Coca-Colu a zlatem kampaň pro L’Oréal.

Šest ocenění si na IMC European Awards odnesla také agentura Momentum, jež získala pět bronzových cen a jednu stříbrných, a to za práce pro Ferrero, Bohemia Energy a Vinařský fond ČR.

S kampaní pro neziskovou organizaci Post Bellum bodovala na Golden Drum a Epica Awards agentura VMLY&R.

Na evropské soutěži ADC*E si stříbro vysloužil grafik Lumír Kajnar za svůj počin pro Hospodářské noviny.

Lumír Kajnar: Temporary pro Hospodářské noviny (Economia), zdroj: ADC*E

Lumír Kajnar: Temporary pro Hospodářské noviny (Economia), zdroj: ADC*E

Přehled zahraničních cen, které získaly české agentury v roce 2018 (řazeno podle abecedy)

Agentura Kampaň Zadavatel Soutěž Kategorie Ocenění
Garp Intergrated St. Wenceslaus Český svaz pivovarů a sladoven IMC European Awards Social media & influencer program stříbro
Geometry Spotiwear Salming Sports Golden Drum  Engagement - Creative use of Media  stříbro
Geometry Neurodigital Neurodigital IMC European Awards Innovative Idea zlato
Geometry Map your run Adidas IMC European Awards Sponsorship stříbro
Geometry Touching masterpieces Neurodigital IMC European Awards Cause, Charity/Non-profit Marketing or Social zlato
Geometry Map your run Adidas IMC European Awards Small Budget Campaign stříbro
Havas Mother and Child Amnesty International Golden Drum  Craft - Best photography zlato
Havas Boys Amnesty International Golden Drum  Craft - Best photography zlato
Havas Mother and Child Amnesty International Golden Drum  Print - Social good stříbro
Havas Boys Amnesty International Golden Drum  Print - Social good stříbro
Havas Electric slaves Amnesty International Epica Awards Print Craft stříbro
Havas Electric slaves Amnesty International Epica Awards Advertising Photography stříbro
Leemon Concept Two beers, one city Brewery Morava IMC European Awards Integrated Communication bronz
Leemon Concept Two beers, one city Brewery Morava IMC European Awards Product Launch/Relaunch/Trial campaigns zlato
Lumír Kajnar "Temporary" Economia ADC Europe Print & Outdoor - Newspaper Advertising  stříbro
McCann Will of the Cat Coca-Cola Golden Drum  Audio - Food & drinks zlato
McCann The speed of the Monkey Coca-Cola Golden Drum  Audio - Food & drinks zlato
McCann Mask of the Owl Coca-Cola Golden Drum  Audio - Food & drinks zlato
McCann Burger that won the lipstick market L'Oréal IMC European Awards Digital Communications (bez sociálních sítích) zlato
McCann Winter Olympics Coca-Cola IMC European Awards Sponsorship stříbro
McCann Winter Olympics Coca-Cola IMC European Awards Social media & influencer program zlato
Media Age Brno, co není Statutární město Brno IMC European Awards Integrated Communication bronz
Momentum 50 fulfilled wishes with Kinder Ferrero IMC European Awards Integrated Communication bronz
Momentum We don't play games with you Bohemia Energy IMC European Awards Integrated Communication bronz
Momentum Cool summer with Raffaello pralines Ferrero IMC European Awards Product Launch/Relaunch/Trial campaigns stříbro
Momentum Our wines will turn a meal into a fest Vinařský fond ČR IMC European Awards Brand Building (Outbound marketing) bronz
Momentum We don't play games with you Bohemia Energy IMC European Awards Brand Building (Outbound marketing) bronz
Momentum Our wines will turn a meal into a fest Vinařský fond ČR IMC European Awards Shopper marketing bronz
VMLY&R Hiding from Gestapo Post Bellum Golden Drum  Film - Social good stříbro
VMLY&R Breaking the silence Post Bellum Epica Awards Communication & Public Services zlato

Vedle reklamy uspěli Češi také v oblasti PR. Na soutěži European Excellence Awards si zlaté ocenění vysloužila společnost O2 za kampaň o nebezpečných zákoutích internetu pro děti. Na projektu se podílela PR agentura FleishmanHillard.

-stk-