Logistický startup DoDo, spadající do portfolia investiční skupiny V-Sharp Michala Menšíka, rozšiřuje svoji působnost v oblasti přepravy potravin. Po navázání spolupráce s online supermarkety na trhu, jako je Košík, Rohlík a iTesco, zakládá specializovanou divizi DoDo Fresh. Ta se bude dále soustředit na rozvoz potravin s důrazem na automatizaci procesů. DoDo zároveň vyvíjí vlastní plánovací a komunikační platformu s využitím analýzy dat v reálném čase.
Nová divize DoDo Fresh využívá k přepravě certifikované vozy vybavené pro rozvoz jídla tak, aby byl zachován teplotní řetězec. Potraviny jsou převáženy ve speciálně navržených chladicích boxech s chladicím médiem uvnitř. Již nyní start-up testuje i variantu používanou například v leteckém průmyslu, kde je chladicí médium postupně dávkováno do chladicího prostoru ve speciálně designovaných boxech.
DoDo Fresh aktuálně vozí zákazníkům objednávky čtvrtiny celého trhu e-shopů s potravinami, a to především v Praze spolu s přilehlými městy, jako jsou Říčany, Beroun, Kladno, dále pak například v Brně, Plzni, Ostravě, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Mladé Boleslavi, Kladně, Kolíně a Prostějově. Svoje služby již rozšířil i na sousední Slovensko do Bratislavy a Žiliny, v plánu je také Polsko a Maďarsko. „Zájem o naše logistické služby v oblasti rozvozu potravin je obrovský, a proto jsme se rozhodli založit specializovanou divizi DoDo Fresh, ve které chceme dále inovovat,” vysvětluje Michal Menšík, CEO logistického startupu DoDo, a dodává: „Nejen díky našim stávajícím partnerům, se kterými spolupráci neustále rozšiřujeme, ale i novým hráčům, kteří budou do segmentu online prodeje potravin teprve vstupovat, plánujeme do konce roku v tomto segmentu až trojnásobný růst.”
Nedílnou součástí spolupráce s e-shopovými partnery je napojení na IT platformu DoDo včetně propojení se skladovými systémy, outsourcing plánování rozvozů, cash management, hodnocení kurýrů na základě dat z provozu, kontroly efektivity a plánování rozvozů v reálném čase, které se postupně promítne i do online reportingu směrem ke koncovým zákazníkům. „Díky našemu data-driven přístupu a naší pokročilé technologické platformě pro plánování rozvozů jsme i při současném trojciferném růstu schopni zaručit kvalitu služby a plnit přísná kritéria našich klientů,” doplňuje Menšík.
Do budoucna se chce DoDo dále věnovat automatizaci procesů. „Dnes již není klíčový zadavatel, pro kterého logistický partner jezdí, ale především akční rádius, ve kterém se pohybuje. Proto postupně zapojujeme i technologii strojového učení, která umožňuje predikci objednávek, a ve výsledku také vyšší efektivitu městské logistiky,“ dodává Michal Menšík.
Aktuálně DoDo operuje s 350 vozy a více než 700 kurýry, do konce roku plánuje rozšíření flotily až na 700 vozů. Navázání partnerství s dalšími novými subjekty by mělo být oznámeno v prvním kvartálu roku 2020.
-stk-