Dvě ze tří firem na českém trhu mají stanovený samostatný rozpočet na PR – čtvrtina z nich investuje do komunikace více než 3 miliony korun ročně, další čtvrtina mezi jedním a třemi miliony. Zbytek firem se samostatně vyčleněnými financemi nedisponuje. Právě nedostatečný rozpočet je přitom druhou nejčastější komplikací práce PR manažerů, a to hned po nedostatečném počtu lidí v interním PR týmu. Vyplývá to z průzkumu mapující „Postavení a směřování PR ve firmách“, který realizovala výzkumná agentura Ipsos v září 2019 pro profesní organizaci PR Klub.
Nejčastěji mají stanovený rozpočet na PR firmy, které mají více než pět set zaměstnanců. „Jen asi desetina PR manažerů je však s výší rozpočtu zcela spokojena. Naopak celé třetině nedostatečný rozpočet neumožňuje využívat efektivně nástrojů PR a komunikace na budování reputace značky, pro kterou pracují,“ říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR klubu.
Naopak samostatný rozpočet na PR nejčastěji nemají malé firmy do 50 zaměstnanců a také některé organizace veřejné správy. Financování potřeb pro PR pak řeší jednotlivě po schválení ředitelem organizace nebo z rozpočtu marketingového oddělení. Pro svou práci by v těchto případech PR manažeři potřebovali rozpočet alespoň ve výši do půl milionu nebo do milionu korun ročně.
-stk-