David Snášel přidává LED obrazovky i hyperkostky
Firmy Davida Snášela, které v médiích operují na outdoorovém trhu, plánují další rozšiřování.
Společnost LED Multimedia, která nabízí síť digitálních velkoplošných obrazovek, zvýšila v loňském roce pokrytí na 27 obrazovek po celé České republice. „V loňském roce jsme koupili obrazovku v Uherském Hradišti a v Českých Budějovicích na Výstavišti. To je největší obrazovka v jižních Čechách, má 45 metrů čtverečních,“ popisuje majitel společnosti David Snášel. Firma navíc dále pracuje na obrazovkách v Brně a v Pardubicích. Po vstupu do těchto krajských měst bude mít LED Multimedia v každém krajském městě svou obrazovku a svoji pozornost obrátí na hlavní město, jak už avizovala na začátku loňského roku.
„Letos máme v plánu dokončit instalaci obrazovek v Pardubicích a v Brně. Rozšiřujeme se střízlivě a hlídáme si cash flow. Podařilo se nám získat několik celostátních inzerentů a už teď na začátku února máme podepsané smlouvy v objemu, který napovídá, že letošní rok bude pro LED Multimedia rekordní,“ přibližuje dále Snášel. Loňský obrat LED Multimedia měl vystoupat na 35-40 mil. Kč a firma měla vykázat plusový zisk EBITDA v řádech jednotek milionů korun. „To, že jsem si firmu koupil zpátky, byl dobrý krok,“ uvádí dále s odkazem na období, kdy byla většinovým vlastníkem společnost Mafra. Investice na zpětné odkoupení by měla být v tuto chvíli už z poloviny splacená.
Zvýšený zájem inzerentů přičítá Snášel i změnám v obchodním týmu LED Multimedia, kde se novou vedoucí prodeje stala Denisa Starobová, která dříve pracovala ve vydavatelství Bauer Media nebo v outdoorové společnosti outdoor-akzent. Ke klientům LED Multimedia patří na celostátní úrovni například Sazka, Raiffeisenbank, Budějovický Budvar, HBO nebo Česká podnikatelská pojišťovna.
LED Multimedia ale není jedinou mediální společností ve skupině Group of Node, kterou Snášel vlastní. V loňském roce se probudil dosud spící projekt Hyperkostky.cz. Jde o kovové konstrukce ve tvaru kvádru, které jsou ze čtyř stran potažené bannerem. Hyperkostky mají výšku 3 metry a šířku 1,5 metru. V současnosti tvoří síť přes 200 hyperkostek po České republice. „Máme tři sklady – v Praze, v jižních Čechách a v Ostravě. Hyperkostky umísťujeme především v regionech před pobočkami České pošty, v obchodních centrech nebo na náměstích,“ popisuje dále David Snášel. Za první rok fungování (tj. v roce 2019) představoval obrat hyperkostek 5-6 mil. Kč. Letos by se měl zvýšit.
Přestože jde o dvě hlavní mediální aktivity Group of Node, díky aktivitám na poli zábavy a vlastnictví hudebního nakladatelství Mafia Records, má David Snášel blízko i k hudebnímu prostředí. Firma je proto schopná nabízet klientům i influencery, s čímž také pomáhá Snášelova partnerka Karolína Kokešová, bloggerka a vítězka Miss Global. Samotná Mafia Records chce v letošním roce restartovat svoje aktivity. Skupina Group of Node se loni celkově rozšířila o několik nových firem a v letošním roce plánuje obra na úrovni 250 mil. Kč.
-mav-