Obchodní síť Bala se rozhodla po 25 letech pro změnu loga, důvodem je modernizace a sjednocení venkovního vzhledu více než 140 těch největších prodejen z celkového současného počtu 1140 partnerů. „Staré logo s menšími kosmetickými úpravami používáme po celou dobu fungování maloobchodní sítě Bala na tradičním trhu, což je téměř 25 let,“ popisuje pro MediaGuru.cz důvody rebrandingu Jiří Králíček, manažer maloobchodní sítě Bala.
Nové logo se připravovalo od začátku minulého roku. Cílem bylo značku zviditelnit a více zdůraznit, že se jedná o obchod, ale při tom zachovat jednoduchost, z toho důvodu je v logu naznačena markýza. Navíc byl k logu připojen nový claim „…cestou domů“, který by měl vystihovat princip fungování tradičního trhu.
Součástí roční přípravy nebylo jen logo, ale i ostatní navazující komponenty venkovní vizualizace jako výstrč, polepy výloh, otevírací doby, navigace, polepy aut atd. „Ve výběrovém řízení na logo se účastnili renomované agentury a na ostatní činnosti jsme využívali externích grafiků,“ říká Jiří Králíček s tím, že více konkrétní být nechce. Díky variabilním prvkům je možné přizpůsobit vizualizaci tak, aby se venkovní vzhled prodejen sjednotil.
Loni na podzim bylo nově označeno 12 prodejen. Hlavní rebranding bude probíhat během letošního roku. „Nyní probíhají vizualizace, schvalování a výroba dalších více jak 130 maloobchodů, které budou zrealizovány do konce května,“ popisuje postup Jiří Králíček. Malé prodejny, u kterých není možná celková změna vizualizace, se průběžně označují novým samolepicím logem.
Franšízanti mohou navíc s novou vizuální identitou i sami pracovat. Základní prvky jsou dané tedy štít s logem Bala a nápisem „Potraviny“ na modrém podkladu. Pokud si ale obchodník přeje uvést i svůj vlastní název např. U Jeníků a jsou prostorové možnosti, tak mu Bala vyhoví. Dále si mohou obchodníci vybrat z několika koláží na polepy výloh. Bylo navrženo také více variant podle sortimentu, zejména se zaměřením na čerstvé potraviny.
Na změny zatím všichni franšízanti reagují pozitivně. „Samozřejmě jsme měli ze začátku obavy, jak změnu přijmou zejména ti, kteří jsou v naší síti od začátku. Ale tím, že představení loga jsme svěřili odborníkovi na marketing a odprezentovali jsme vizualizace s novým značením přímo na skutečných našich partnerských prodejnách, tak logo i nové prvky byly přijaty pozitivně,“ dodává Králíček.
Kromě exteriéru prodejen jsou již v prodeji tašky s novým logem (vyráběné z komunálního odpadu), dále dojde postupně ke změnám akčních letáků (už nyní změnu loga v letácích firma prezentuje). V procesu schvalování jsou nové stoppery do regálů (akce, sleva, novinka) a i ostatní POS materiály (plakáty, vývěsky, cenovky atd.). Do vnitřního designu prodejen Bala nezasahuje s výjimkou již zmíněných stopperů, případné navigace na větších prodejnách a stojanů pro druhotné umístění privátní značky Česká cena.
Změny se letos dočkají také webové stránky a Facebook. Na silnicích již jezdí nově polepené služební vozy obchodních konzultantů a připravují se i polepy nákladních aut akcionářských velkoobchodů.
-zue-