Art Directors Club Czech Republic (ADC) spouští další ročník soutěže ADC Czech Creative Awards, dříve známé pod názvem Louskáček. Předsedou letošní poroty je Javier Campopiano z agentury Grey Europe, jenž je podepsán pod oceňovanou kampaní It’s a Tide Ad. Novinkou je „facelift“ soutěžních kategorií i prodloužení termínu pro přihlášení.
Přihlásit své práce je možné od 3. února do 27. března. V termínu „early bird“, který trvá do konce února, získají přihlašovatelé výhodnější cenu. Soutěž je otevřena pro všechny komunikační agentury, kreativce a designéry. Podmínkou účasti je původní kreativní koncept v jeho nezpochybnitelné originalitě, který byl zveřejněn v období od 1. března 2019 do 29. 2. 2020.
Pro letošní ročník ADC připravil aktualizaci soutěžních kategorií. Novinkou je podkategorie Interactive film, která zahrnuje nové formáty včetně VR a AR. Kategorie Radio & Audio už není omezena použitým médiem, a nyní zahrnuje komplexní kreativní práci se zvukem. Do kategorie Digital byly přidány tři nové sekce Data-driven, Social & Influencer a Gamification. Rozšířena byla i kategorie Branded Content, a to na Original content, Product Placement a User-generated Content. Poslední změna se týká kategorie Campaign, která je nyní rozdělena na Integrated, Online, Activation, Campaign for Good a Employer Branding.
„Poptávku po aktualizaci soutěžních kategorií řešíme již delší dobu. Snažili jsme se tedy, abychom dokázali zaujmout jak dlouhodobé, tak nové přihlašovatele. Vzorem nám pochopitelně byly prestižní zahraniční festivaly i vhled do současné úrovně prací tuzemských komunikačních agentur,“ říká David Suda, předseda výboru ADC.
Předseda poroty Javier Campopiano je držitelem 49 ocenění Cannes Lions a tvůrcem světoznámé kampaně It’s a Tide Ad. „Nesmírně si vážím toho, že české kreativní práce bude hodnotit opravdová hvězda světové reklamy, a doufám, že to pro všechny bude i skvělá motivace zúčastnit se naší soutěže“ dodává Suda.
Kampaň k letošním ADC CCA připravila Klára Palmer a Ivan Soukup ve spolupráci s Boogie Films a Creative Embassy. Spot vytvořilo režisérské duo Double N (Novák, Nguyen). Vizuály nafotil Pavel Hejný, pod dohledem Rado Šaptoviće.
-stk-