Externí PR služby využívá polovina PR manažerů ve firmách. U třetiny z nich se za poslední dva roky rozpočet na ně zvýšil. S poskytováním služeb je většina spokojena, často jim však u nich chybí proaktivní přístup, odbornost a kritizují také poměr cena výkon. Vyplývá to z průzkumu mapující „Postavení a směřování PR ve firmách“, který realizovala výzkumná agentura Ipsos v říjnu 2019 pro profesní organizaci PR Klub.
Nejčastějšími důvody PR manažerů ve firmách pro najímání externích PR služeb jsou podpora a úspora jejich času (62 %), odbornost a poradenství (58 %) a řešení nedostatečných interních zdrojů (50 %).
„O tom, že PR manažeři externí služby aktuálně pro svoji práci potřebují, svědčí také růst budgetů na ně určený. U třetiny z těch, kteří si dodavatele služeb Public Relations najímají, se za poslední dva roky rozpočet na ně zvýšil,“ říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR klubu.
Většina PR manažerů (87 %) je s poskytovanými službami spokojena, pětina PR manažerů je spokojena dokonce velmi. Nicméně každý sedmý PR manažer, který si externí služby najímá, s jejich službami spokojen není. Často jim chybí proaktivní přístup, seniorita a odbornost, porozumění jednotlivým oborům a jejich tématům a vyváženost mezi výkonem a cenou služby.
Výsledky průzkumu PR Klubu „Postavení a směřování PR ve firmách“ jsou představovány v sérii po částech. Představeny už byly témata: PR a složení týmu ve struktuře firmy, obliba oboru a rozpočet na PR ve firmách. Poslední část se bude věnovat nejčastějším komplikacím pro PR a tomu, co nejvíce PR profesionály zajímá a co jim vadí na jejich práci.
-stk-