YouTube Works: Grand Prix vyhrála kampaň Rexony
První ročník soutěže YouTube Works, která oceňuje nejefektivnější reklamy na YouTube, zná vítěze.
Hlavní cenu premiérového ročníku soutěže YouTube Works, oceňující nejefektivnější a nejinovativnější kampaně na YouTube z Česka a Slovenska, si odnesla kampaň Mesto je tvoje fitko pro značku Rexona, na které se podílela agentura Zaraguza CZ a mediální agentura Mindhsare. Slavnostní vyhlášení se uskutečnilo v úterý večer v pražském klubu Epic, večerem provedli Vanda Wolfová, Head of Agency Google ČR, a slovenský nejpopulárnější youtuber GoGo. Kampaň Mesto je tvoje fitko zároveň zvítězila v kategorii Nejlepší kulturní dopad pomocí YouTube.
Kampaně mohly být nominovány do sedmi kategorií, v každé byl vyhlášen vítěz. K tomu byly přidány dvě kategorie: Cena poroty a právě Grand Prix. Kampaň, odnášející si Grand Prix, má nejlépe demonstrovat vliv YouTube na obchodní a marketingové výsledky společnosti. O vítězích rozhodla dvanáctičlenná porota (její složení uvádíme níže).
Také v dalších vypsaných kategoriích bodovaly slovenské kampaně: např. Alkosebavedomie pro AXE (ta vyhrála žebříček nejoblíbenějších reklam na českém YouTube za loňský rok CZ Ads Leaderboard 2019), na které se opět podílela Zaraguza CZ, dále kampaň Nečekane dobré kombinácie pro značku Liptov a Študentská kampaň pro Tatra banku.
Mezi vítěznými kampaněmi na YouTube jsou i reklamy pro značku Ria od Symbia (I kluků se to týká), pro Glami, na které spolupracovalo studio Wollein films nebo pro Maybeline (Make-up in the city) od McCann Prague a B&T, Mets Czech.
Vítězství v kategorii Nejlepší dlouhodobé používání YouTube získaly Kytary.cz.
YouTube Works: Vítězné a shortlistované kampaně
Grand Prix
Ocenění pro práci, která celkově nejlépe demonstruje vliv YouTube na obchodní a/nebo marketingové výsledky společnosti (např. podíl na trhu, výnosy). Porotci budou hledat nejvíce kreativní, inovativní a na datech založenou práci s prokazatelnými obchodními výsledky.
Rexona (Unilever + Zaraguza CZ + Mindshare)
Speciální cena, kterou se porota rozhodla udělit nad rámec stanovených kategorií. Nejkomplexnější YouTube strategie:
Tatra banka (Tatra banka + Studio Echt + Performics)
Nejlepší mediální strategie
Práce, která využila nejlepší kombinaci formátů, cílení a sekvence k dosažení cílů na YouTube.
- AXE (Unilever + Zaraguza CZ + Mindshare)
- Shortlist : Birell (Asahi + Triad + Wavemaker)
- Shortlist: Rexona (Unilever + Zaraguza CZ + Mindshare)
Nejlepší kulturní dopad pomocí YouTube
Tato cena bude udělena příspěvku, který nejlépe demonstruje, že práce na YouTube měla širší vliv na kulturu, nikoli pouze na obchodní a/nebo marketingové metriky.
- Rexona (Unilever + Zaraguza CZ + Mindshare)
Nejlepší dlouhodobé používání YouTube
Práce, která nejlépe demonstruje použití YouTube ke dlouhodobé komunikaci s uživateli / klíčovými skupinami vedoucí k vynikajícím výsledkům dopadu na značku.
- Kytary.cz (Kytary.cz)
- Shortlist: McDonald's (McDonald's + Follow Bubble)
- Shortlist: Maybelline (L'oreal + McCANN Prague + METS CZ)
Nejlepší využití YouTube pro výkonnostní marketing
Toto ocenění získá práce, která ukáže, jak byly reklamní formáty YouTube a související technologie použity k dosažení cílů v oblasti výkonnostního marketingu.
1. Glami (Glami)
- Shortlist: Rock for People (Ameba + Amden + WeDigital)
- Shortlist: Alza.cz (Alza.cz)
Nejlepší integrace YouTube
Nejlepší integrace platformy YouTube v rámci holistické nebo širší mediální kampaně (např. TV, OOH, digitální), která prokazuje, jak různá média doplňovala širší kampaň a podpořila tak obchodní a/nebo marketingové výsledky.
1. Liptov (Savencia + This is Locco + Wavemaker)
- Shortlist: Airbank (Airbank + McCANN Prague + Ogilvy NEO)
- Shortlist: Tatra banka (Tatra banka + Studio Echt + Performics)
Nejlepší využití insights o publiku
Toto ocenění bude uděleno práci, která nejlépe využívá statistiky o publiku na YouTube, včetně údajů o komunitě, dat a cílení, nebo která využívá analytické nástroje, jako je dopad na značku, YouTube Analytics nebo Google Analytics, za účelem zlepšení realizace kreativ a efektivity reklamy.
1. Ria (Hartmann-Rico + Symbio)
Nejlepší spolupráce mezi mediální a kreativní agenturou
Tato cena bude udělena práci, která bude demonstrovat, jak spolupráce mezi mediálními a kreativními agenturami podporuje efektivní využití platformy YouTube.
1. Maybelline (L'oreal + McCANN Prague + METS CZ)
- Shortlist: Škoda Auto (Škoda Auto + Peppermint digital + PHD)
- Shortlist: Airbank (Airbank + McCANN Prague + Ogilvy NEO)
Porota YouTube Works
- Tomáš Varga, CEO Central Europe Publicis Groupe
- Dorota Kajfoszová, Online Channels and Media O2 Czech Republic
- Michal Pastier, Group Creative Director, Zaragura CZ/SK
- Kamil Charvát, Chief Operating Officer MUW Saatchi & Saatchi
- Eva Štípková, Head of digital marketing Sazka
- Peter Michalka, Adman, Respect APP
- Lucia Tarbajovská, marketing manager Kofola CZ/SK
- Lenka Aurerová, Operating Director Adexpres
- Emil Vojtko, CEO & Founder Vidadu
- Pavel Flégl, Creative Director Isobar
- Juraj Kováč, Creative Director This Is Locco
- Petr Laštovka, Group Head of Planning Comtech_Can
-mav-