Síť parfumérií Marionnaud má na českém trhu v současnosti 31 poboček, jejich počet chce do budoucna ještě navyšovat. Kromě dostupnosti ve své strategii sází na atraktivní sortiment, jehož nedílnou součástí jsou i exkluzivní značky, například Erborian, Jeffree Star Cosmetics nebo Bad Norwegian.
„Kvalitní exkluzivní značka je zárukou úspěchu,“ myslí si marketingová specialistka společnosti Marcela Holečková a dodává, že exkluzivita má spočívat i v přidaných hodnotách, jako je kvalita, inovativní přístup či výraznost. Více se můžete dočíst v našem rozhovoru.
Začátkem března jste spustili kampaň s Vicou Kerekes. Proč jste si ke spolupráci vybrali právě ji? A kde všude bude kampaň představena?
S Vicou Kerekes spolupracujeme v rámci projektu Skin Care již podruhé. Především má přirozeně krásnou pleť, o kterou se vzorně stará, což je hlavní téma naší kampaně. Důležitou roli hraje ale i to, že Vica jako herečka působí v Česku, na Slovensku i v Maďarsku.
Kampaň bude nejmasivněji prezentována v našich prodejnách, nad rámec standardních nosičů máme pro vybraných pět prodejen v Česku připravené i výrazné dekorace. Nejdůležitější je ale cílené směřování k členům našeho věrnostního programu. Pro VIP klienty připravujeme dopisy s pozvánkami, dárky či akcemi týkajícími se jejich oblíbených značek. K podpoře kampaně samozřejmě využíváme i sociální sítě a klasické formy online reklamy.
Na jaro také chystáte pilotní díly svého YouTube seriálu s názvem Beauty is mine a Beauty shopping, které diváky zavedou do koupelny známých osobností a prozradí jejich tipy, jak pečovat o pleť. Kdo se v seriálu představí?
Jako první se našim divákům představí právě Vica Kerekes. Dále spolupracujeme s dermatoložkou Věrou Terzijskou a dalších známých tváří i odborníků se dočkáme v následujících týdnech. V první části pořadu naše expertka doporučí ideální produkty na míru a v druhé části se podíváme právě do koupelny.
Které mediatypy ve své marketingové komunikaci většinou používáte? Jaké aktivity se vám vyplácejí nejvíce?
Nejlépe nám funguje cílená komunikace s našimi zákazníky, ať už pomocí SMS, nebo e-mailingu. Několikrát ročně úspěšně oslovujeme naše zákazníky i osobními dopisy nebo pozvánkami na prezentace jejich oblíbených značek. Z dalších kanálů již tradičně pracujeme s klasickým mixem online a offline kanálů. Pro mladší cílové skupiny jsou nejsilnějším médiem sociální sítě, zejména pak Instagram.
Nejlépe nám funguje cílená komunikace s našimi zákazníky, ať už pomocí SMS, nebo e-mailingu.
Ve vaší marketingové komunikaci hraje roli i influencer marketing. S kterými českými influencery spolupracujete a jak se vám to osvědčuje?
Influencer marketing je v dnešní době nezbytnou součástí marketingové komunikace. Portfolio influencerů přizpůsobujeme aktuálním tématům kampaní. Dlouhodobě spolupracujeme spíše se středními nebo mikro influencery, zakládají si totiž na autenticitě a budují silné vztahy se svým publikem. Jsou vyhranění, díky tomu lze komunikaci přesněji cílit. Dlouhodoběji spolupracujeme například s @denisak._ nebo @llucinkah.
Jaké další aktivity máte letos v plánu?
Chceme se soustředit na téma péče o pleť a ještě více zlepšovat servis v našich prodejnách. V rámci velkých kampaní se soustředíme právě na témata související se skin care v odpovídajícím ročním období nebo například při cestování. Plánujeme se také více zaměřit na muže a jejich potřeby v péči o pleť. Důležitou součástí marketingové komunikace je i náš magazín, který vydáváme třikrát ročně. Snažíme se v něm obsáhnout jak novinky v sortimentu, tak i články týkající se trendů v péči a líčení.
Již více než 20 let provozuje Marionnaud svůj věrnostní program. Jak se svými členy pracujete? Chystáte v této oblasti nějaké novinky?
Věrnostní program Marionnaud má obrovskou členskou základnu. S databází cíleně pracujeme, připravujeme personalizované nabídky. Ti, kteří u nás ročně nakoupí za více než 12 000 Kč, se automaticky stávají VIP zákazníky a získávají pak mimo jiné přednostní přístup k nákupním akcím, hodnotné dárky k nákupu nebo vyšší slevy. Snažíme se nabídku co nejlépe zacílit, přizpůsobujeme se i lokální situaci a nákupním zvyklostem. Pro členy našeho programu připravujeme také slevové akce, které jsou běžným „nečlenům“ nedostupné.
V současnosti máte na českém trhu 31 poboček. Plánujete svou retailovou síť ještě rozšiřovat?
Expanze je velmi citlivé téma. Aktuálním počtem prodejen pokrýváme prakticky celé území ČR a věříme, že jejich dostupnost je už teď na vysoké úrovni, nicméně prodejní síť plánujeme i dále rozšiřovat.
Jaký podíl tvoří na celkovém obratu váš e-shop? Jak ho podporujete a na koho cílíte?
Role e-shopu neustále narůstá, také díky tomu, že je mnohem operativnější než kamenné prodejny. Můžeme v něm rychle reagovat na aktuální potřeby trhu a nabízet zákazníkům právě to, co v konkrétní chvíli potřebují. Kampaně v e-shopu podporujeme tradičními formami online reklamy. Cílová skupina e-shopu je velmi různorodá, od mladších zákazníků, kteří preferují online nákupy obecně, po zákazníky, kteří se vracejí ke svým oblíbeným a vyzkoušeným značkám.
E-shop navíc poskytuje zákazníkům i další služby, například Skin Advisor, s jehož pomocí si v sekci péče o pleť můžete sami online diagnostikovat typ pleti a aplikace vám rovnou doporučí konkrétní produkty, které jsou ideální pro péči o váš typ pleti. Aplikace bere v potaz kromě věku i třeba místo bydliště a další faktory.
Aktuálním počtem prodejen pokrýváme prakticky celé území ČR a věříme, že jejich dostupnost je už teď na vysoké úrovni, nicméně prodejní síť plánujeme i dále rozšiřovat.
Na svých stránkách také provozujete tzv. beauty outlet s 30–70% slevami. Jaký je o zlevněné parfémy a kosmetiku zájem?
Myslím, že Češi obecně milují slevy. Ale hlavním cílem Beauty outletu je doprodej limitovaných kolekcí a položek, které vyřazujeme ze sortimentu, případně produktů, které si zaslouží podpořit a momentálně nejsou zařazené v žádné kampani. Zákazník tak na jednom místě snadno najde atraktivní produkty za výhodnou cenu.
V České republice exkluzivně prodáváte několik značek, například Missoni, Boucheron, IOMA, Bad Norwegian, Erborian nebo Jeffree Star. Daří se vám tím přilákat nové zákazníky? Hodláte řadu exkluzivních značek dále rozšiřovat?
Samozřejmě, kvalitní exkluzivní značka je zárukou úspěchu. Na jejich portfoliu neustále pracujeme. Snažíme se, aby exkluzivita nespočívala jen v tom, že lze značku zakoupit pouze v Marionnaud, jde nám i o další přidané hodnoty. O výjimečnou kvalitu, jako je tomu například u pánské značky Bad Norwegian, o inovativní způsob péče – to je třeba korejská kosmetika Erborian, ale také o jedinečnost a výraznost trendu, který se liší od běžného portfolia, jako je Jeffree Star Cosmetics.