ONLINE PŘENOS: Dopady koronaviru na média a marketing
Probíhající pandemie podstatně ovlivňuje i odvětví médií, marketingu a reklamy....
Události spojené s šířením koronavirové pandemie nabraly v české společnosti rychlý spád a citelně ovlivňují každodenní život. Významně poznamenaly i odvětví médií, marketingu a reklamy. Zaznamenáváme, jaké dopady má nová nemoc na komunikační odvětví.
Živý přenos
Coca-Cola investovala do pomoci HoReCa již 60 mil. korun
Společnost Coca-Cola se rozhodla podpořit restaurace, hotely a kavárny při obnovování jejich podnikatelských aktivit po pandemii koronaviru. Pro segment HoReCa připravila Coca-Cola celou řadu aktivit, od pomoci s reklamními investicemi, akční nabídky s nápojem pro zákazníky zdarma po nový funkční nábytek. Rovněž spustila globální kampaň "Spolu jako nikdy dřív". Celkem do podpory investovala na českém a slovenském trhu 60 milion korun.
Starbucks otevřel dvě pobočky, další neplánuje
Starbucks v pražském nákupním centru Galerie Harfa otevřel svou jubilejní 50. kavárnu. Rovněž vstoupil poprvé do Karlovarského kraje, kde v Karlových Varech zřídil pobočku nedaleko kolonády. Tyto dvě nové kavárny budou do konce roku jediné přírůstky kavárenské sítě v České republice, další chystané pobočky jsou z důvodu pandemie koronaviru odloženy.
Fruitisimo startuje první velkou kampaň
Společnost Fruitisimo, výrobce zmrzlin a provozovatel ovocných barů, jde poprvé od svého založení do médií s velkou reklamní kampaní. Cílem je podpořit prodeje. S expanzí je firma opatrná. V dubnu měla v plánu otevřít čtyři prodejny v ČR, ale k tomu nedošlo. Letos nakonec tři až čtyři prodejny nejspíš otevřou, ale zatím to s jistotou podle něj říci nelze.
Reklamní investice na sociálních médiích rostly
Pandemie neměla negativní vliv na reklamní investice na sociálních médiích, ukazuje zpráva společnosti Socialbakers za druhý kvartál 2020. V tomto období vzrostly celosvětové investice o 26 % oproti čtvrtletí prvnímu.
České pivovary hlásí ztráty téměř 5 miliard korun
Ztráty českého pivovarnictví za tři měsíce nouzového stavu přesahují 4,7 mld. Kč, rostly jen tržby v maloobchodě. Vyplývá to ze studie Centra ekonomických a tržních analýz (CETA). Nejvíce byly zasaženy provozy, které musely uzavřít ze dne na den. Prodej piva v tomto segmentu poklesl v měsících březen až květen o 55 %, resp. o 728 tisíc hl. Pokles tržeb za pivo v pohostinství dosáhnul pak více než 4,2 mld. Kč. Ztráty samotných pivovarů z hlediska tržeb přesáhly částku 1,1 mld. Kč.
Tištěná média pocítila pokles inzertních příjmů
Trh tištěné inzerce byl v prvním pololetí poznamenán pandemií nového koronaviru, celkově se měl podle monitoringu Nielsen Admosphere od ledna do června 2020 meziročně snížit o 19 %. Inzertně nejsilnějším tištěným titulem na českém trhu i nadále zůstává deník Blesk.
UGO kvůli pandemii vyčkává s expanzí
UGO otevírá na Václavském náměstí v Praze svou dosud největší provozovnu. S další expanzí však český řetězec se zdravým občerstvením, jenž spadá do portfolia společnosti Kofola ČS, vyčkává. „Expanze se nezříkáme, jen musíme počkat, až nám bude dávat hlubší smysl, až se zákazníci vrátí do restaurací,“ uvedl na dotaz MediaGuru zakladatel a ředitel řetězce Marek Farník. Ztráty za období uzavřených poboček se pohybují kolem 200 milionů korun.
Podle většiny marketérů bude dopad Covid-19 jen krátkodobý
Téměř tři čtvrtiny marketérů (73 %) se domnívá, že negativní vliv bude mít pandemie Covid-19 na jejich oblast jen krátkodobě. Vyplývá to z aktuálního průzkumu společnosti Gartner, kterého se zúčastnilo přes 430 marketérů ze Severní Ameriky, Velké Británie, Francie a Německa. „Ohromující množství marketérů očekává návrat k produktivní výkonnosti v následujících 24 měsících,“ přibližuje výsledky průzkumu analytik Ewan McIntyre.
Alza chce počet svých AlzaBoxů zpětinásobit
Pietro Filipi ruší slevy
I kvůli pandemii mění módní značka Pietro Filipi svou strategii. Ruší slevy a zaměřit se chce na tzv. slow fashion. Podle jejího majitele Michala Mičky jsou totiž pryč doby nových a starých kolekcí a slepého následování rychle se měnících módních trendů.
Cestovní kanceláře čelí ztrátám až 80 %
Tuzemské cestovní kanceláře a agentury čelí kvůli koronaviru a vládním opatřením meziročním ztrátám 70 až 80 procent. Cestování je stále omezené a zájezdy na letošní léto mohou prodejci nabízet jen do vybraných destinací. Zlepšení očekávají po otevření exotických zemí jako Egypt, Turecko, Tunisko nebo Spojené arabské emiráty. (Zdroj: ČTK)
Objem reklamy v TV a v rádiu se v červnu stabilizoval
Monitorovaný objem reklamních investic v médiích se v letošním červnu oproti stejnému měsíci loni stabilizoval v televizi a v rádiu. Ukazuje to monitoring společnosti Nielsen Admosphere, podle kterého se hrubý objem reklamních investic v televizi dokonce meziročně zvýšil o čtyři procenta a v rádiu zaostal o jedno procento. Naopak dvouciferný pokles přetrvával i v červnu v tištěných médiích (-16 %) a také ve venkovní reklamě (-26 %). Za období prvních šesti měsíců letošního roku vykazuje nejpříznivější vývoj televizní reklama s meziročním 4% růstem ve srovnání s prvním pololetí 2019.
Výroba aut v pololetí v Česku klesla o třetinu
Výroba osobních aut v ČR v prvním pololetí klesla meziročně o 32,6 procenta na 503.615 vozidel. V červnu produkce automobilek klesla o 17 procent na 103.934 vozů. Oznámilo to Sdružení automobilového průmyslu. (zdroj: ČTK)
Koronavirová krize zasáhla třetinu zaměstnanců v Česku
Krize kvůli pandemii koronaviru zasáhla více než třetinu zaměstnanců v Česku. Vyplývá to z průzkumů personální agentury Grafton Recruitment z letošního února a června. Většinou účastníci průzkumů zaznamenali pokles mezd. O práci podle průzkumů přišla asi čtyři procenta ekonomicky aktivních lidí ve věku od 18 do 65 let. Nejčastěji pociťovali dopady krize na své pracovní podmínky manuálně pracující lidé nebo pracovníci v ubytovacích a stravovacích službách. (zdroj: ČTK)
Netflix rostl i ve druhém čtvrtletí, dál ale očekává zpomalení
Americký provozovatel placené internetové televize Netflix ve druhém čtvrtletí 2020 získal po celém světě 10,1 milionu nových předplatitelů (meziročně +27 %) a celkově se tak počet předplatitelů vyšplhal k 30. červnu 2020 na 193 milionu. Firma těžila z opatření proti šíření koronaviru, kvůli kterým lidé trávili více času doma. Ve třetím čtvrtletí však Netflix počítá s prudkým zpomalením růstu, což vedlo k výraznému propadu ceny jeho akcií.
Prodej elektrifikovaných vozů Kia zmírnil pokles v prvním pololetí
Během první poloviny roku 2020 ve srovnání se stejným obdobím 2019 vzrostly prodeje elektrifikovaných vozů Kia o 17,6 % na 44 894 prodaných kusů. K uvedenému objemu napomohla nabídka mild-hybridních (MHEV), full-hybridních (HEV), plug-in hybridních (PHEV) a bateriově elektrických (EV) hnacích ústrojí Kia. Ve výsledku tak elektrifikovaná vozidla tvoří čtvrtinu celkových evropských prodejů značky Kia (25,2 %). Podle údajů zveřejněných Evropskou asociací výrobců automobilů (ACEA) dosavadní letošní prodeje značky Kia na evropských trzích poklesly o 33,5 % na 178 392 kusů. Díky prodejům elektrifikovaných vozidel uvedené značky se však podařilo nepříznivé dopady zmírnit, a tak pokles prodejů značky Kia činil méně než průměrných 39,5 %, které zaznamenal širší evropský trh.
Útraty v restauracích rostou, ale návštěvníků je méně
Za jídlo v restauraci zaplatí Češi více než před koronavirovou krizí. Průměrná útrata za oběd v restauracích byla v červnu 134 korun a 40 haléřů. To je o 4 koruny a 50 haléřů více než letos v únoru, v porovnání s loňským červnem pak jde o nárůst o plných 10 procent. Zatímco ale útraty rostou, počty návštěv se v restauracích ještě nedostaly na úroveň před krizí. V červnu se do nich šlo naobědvat téměř o 18 % méně lidí než před rokem. Vyplývá to z Ticket Restaurant Card Indexu. Ten je sestavený z plateb více než 200 tisíc tuzemských zaměstnanců, kteří k úhradě obědů v restauracích používají platební stravenkovou kartu Ticket Restaurant od společnosti Edenred.
Britský list The Guardian zruší až 180 pracovních míst
Britský list The Guardian plánuje zrušit až 180 pracovních míst. Firma uvedla, že tak reaguje na negativní dopady, která má na mediální sektor koronavirová krize. Opatření se dotkne redakčních pracovníků i zaměstnanců obchodních oddělení, včetně marketingu a reklamy. Podnik neuvedl, kolik lidí celkem zaměstnává. (zdroj: ČTK)
Prodej deníků se v květnu ustálil, za loňskem ale zaostává
Souhrnný prodaný náklad tuzemských deníků se v květnu ve srovnání s předešlým měsícem mírně zvýšil. V průměru se každý den prodalo 487,6 tis. kusů deníků, což bylo o 0,3 % víc než v dubnu. Za výsledky z loňského května ale deníky stále zaostávají. Souhrnný prodaný náklad je meziročně o pětinu nižší. Větší část poklesu prodejů deníků stále souvisí s dozvuky protikoronavirových opatření.
Investice státu do komunikace klesly o víc než čtvrtinu
Během prvního pololetí 2020 veřejný sektor zadal v oblasti komunikace zakázky v hodnotě necelých 800 milionů korun. Loni se jednalo za stejné období o částku přes 1,1 miliard korun, meziročně tedy poklesly o čtvrtinu (-27 %). Vyplývá to z dat, která pravidelně zveřejňují Asociace komunikačních agentur (AKA) a Asociace public relations (APRA). Na úbytek veřejných zakázek mělo podle obou asociací pravděpodobně největší vliv zastavení české ekonomiky v období od poloviny března do konce května.
Prodeje nealkoholických nápojů stagnovaly
Z údajů společnosti Nielsen vyplývá, že maloobchodní tržby za nealkoholické nápoje za posledních 12 měsíců dosáhly téměř 19,5 miliard korun. V meziročním porovnání to znamená 3% nárůst, a to konkrétně o 571 mil. korun. Z hlediska prodaného objemu však celý segment stagnoval. Čeští spotřebitelé nakoupil téměř 1,7 miliard litrů nealkoholických nápojů ročně, čímž se maloobchodní spotřeba navýšila o 0,4 % oproti předchozímu období.
Přehlídku Tady Vary ve vašem kině vidělo 36 645 diváků
Filmy přehlídky Tady Vary ve vašem kině vidělo celkem 36 645 diváků. Přehlídku tvořilo 16 titulů, s nimiž se původně počítalo pro festivalový ročník. Ten byl přesunut na příští rok. Přehlídka se uskutečnila ve dnech 3.-11. července 2020 v 96 kinech po celé republice.
Podíl Evropy na výrobě aut klesne podle KPMG za deset let na 5 %
V roce 2030 připadne na západní Evropu pouze pět procent světové produkce automobilů, loni to přitom bylo 15 procent. Evropští výrobci, včetně těch z Česka, se budou vyrovnávat s dopady globální pandemie a zároveň budou muset plnit stále přísnější emisní limity, které povedou ke zdražení aut. Vyplývá to z průzkumu KPMG Global Automotive Executive Survey, jehož se zúčastnilo více než 1100 výkonných manažerů ze 30 zemí včetně ČR. (Zdroj: ČTK)
Mediaprint & Kapa očekává pokles tržeb minimálně o 10 %
Distribuční společnost Mediaprint & Kapa Pressegrosso předpokládá, že letošní tržby klesnou v důsledku pandemie koronaviru o 10-15 %. V rozhovoru to řekl jednatel společnosti Jan Stibůrek. Firma v loňském roce vytvořila obrat ve výši 764 mil. Kč.
Více než čtvrtina Čechů udává, že se zhoršila jejich ekonomická situace
V rámci výzkumu věnovaném aktuální situaci Covid-19 se výzkumná agentura Median zaměřila i na to, jak se za poslední dobu změnila ekonomická situace dotázaných. 29 % respondentů uvádí, že se jejich ekonomická situace zhoršila, z toho u čtvrtiny je toto zhoršení spíše mírné, u 4 % je již ve velké míře. Zlepšení deklaruje 12 % respondentů. Beze změny je ekonomická situace v 57 % případů.
Lidé plánují podle průzkumu poznávat Česko
Devět z deseti lidí, kteří letos plánují dovolenou, ji hodlají minimálně část strávit v České republice. Většina dává přednost poznávání a nejčastěji chtějí zamířit do jižních Čech nebo na jižní Moravu, naopak příliš velký zájem není o severozápadní Čechy, Prahu ani její okolí. Do zahraničí se tento rok chystají vydat dvě pětiny oslovených, vyplývá z červnového průzkumu společnosti Stem/Mark pro iniciativu Zachraňme turismus.
Maloobchodní tržby se květnu zvýšily
Meziročně se maloobchodní tržby v květnu zvýšily reálně o 2,0 %, bez očištění se snížily o 0,7 %. Tržby v maloobchodě po očištění o sezónní vlivy meziměsíčně vzrostly o 11,6 %. Nejvyšší zájem přetrvával o nákupy zboží přes internet a zásilkovou službu (růst tržeb o 33,6 %). Ukazují to data ČSÚ.
Lidé nyní používají platební karty více než dřív
Řada lidí kvůli pandemii vyzkoušela způsoby nákupu, které dříve nepoužívali, nebo používali méně. Podle výzkumu KPMG Česká republika si téměř třetina lidí si myslí, že česká společnost bude nyní více digitalizovaná. Čtvrtina zákazníků začala víc nakupovat online s doručením domů. Zhruba desetině se to zalíbilo natolik, že u takového způsobu nakupování zůstane. Celkem 42 % lidí uvedlo, že začali používat platební karty více než dříve.
Maloobchodní tržby v eurozóně v květnu prudce vzrostly
Maloobchodní tržby v eurozóně v květnu zaznamenaly rekordní vzestup. Díky rušení opatření zavedených k zamezení šíření koronaviru se zvýšily o 17,8 procenta, oznámil v pondělí statistický úřad Eurostat. Je to nejprudší nárůst od roku 1999, kdy eurozóna začala tyto údaje zveřejňovat. V celé Evropské unii se tržby v maloobchodě zvýšily o 16,4 procenta. (Zdroj: ČTK)
Češi budou o svých nákupech přemýšlet víc
Nákupní chování se v důsledku koronakrize mění. Češi budou ve svých nákupech opatrnější, ukazuje výzkum agentury Incomind. „Aktuální míra obav se oproti situaci v březnu výrazně snížila a u populace pomalu začíná převládat optimismus, nicméně více než čtvrtina populace má stále značné obavy,“ poznamenává Tomáš Drtina, ředitel společnosti Incomind. Co se týká ekonomického výhledu, přibližně 3/4 populace nepředpokládají, že by se měly v příštích měsících snižovat jejich příjmy. Pouze čtvrtina ovšem nehodlá měnit svůj objem výdajů, zatímco polovina bude ve svém utrácení opatrnější. Čtvrtina domácností očekává pokles příjmů a odpovídajícím způsobem zřejmě sníží i své výdaje.
Hanácká vodka tráví léto doma
Hanácká vodka z portfolia společnosti Palírna U Zeleného stromu uvádí do prodeje svou letní edici Pure Summer Spirit, s níž připomíná, že i léto strávené v Česku stojí za to. Etiketu zdobí ilustrované postavy lidí, kteří si užívají české léto se vším, co k tomu patří – koupání, táboráky, grilování, chataření, výlety a další.
V listopadu se uskuteční 54 ½ MFF Karlovy Vary
Přestože se řádný 55. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary uskuteční až v roce 2021, již na podzim ve dnech 18. až 21. listopadu proběhne jeho menší obdoba 54 ½ MFF Karlovy Vary. Čtyřdenní akce představí 30 filmů, každý z nich bude v uveden dvakrát a promítat se bude v hotelu Thermal, Městském divadle Karlovy Vary, kině Čas a sále Grandhotelu Pupp. V plánu jsou také některé z tradičních akcí doprovodného programu.
Marketing Festival byl přesunut na začátek září
Konference Marketing Festival se nakonec letos uskuteční 3. a 4. září 2020 v novém online formátu. Původně se měla konat na jaře, poté byla přesunuta na konec června. Finální termín je ale v září.
HotTopic a Magnas v době propadu trhu fúzují
Agenturní skupiny HotTopic a Magnas oznámily, že jednají o fúzi. Situace na reklamním trhu, ovlivněná pandemií koronaviru, podle jejich vyjádření spojování přeje.
Rudolf Jelínek očekává tržby za první pololetí na 65 % z loňska
Společnost Rudolf Jelínek, výrobce tradičních destilátů, očekává, že za první pololetí 2020 dosáhne tržeb na úrovni 65 % z loňského prvního pololetí. V optimistickém scénáři se může za celý rok dostat na 75-80 % loňských tržeb. Rudolf Jelínek získává polovinu tržeb v gastro segmentu a polovinu v retailu. Propad v prvně jmenovaném už ale letos nedožene, říká CEO Pavel Dvořáček.
OMG Research: Situace se uklidňuje, lidé podporují české výrobky
Česká internetová populace se opatřeními spojenými s pandemií nemoci Covid-19 cítí stále méně omezena a situaci vnímá klidněji než v letošním březnu. Vyplývá to z nové vlny výzkumu OMG Research. Podle nových výsledků se index subjektivního vnímání omezení, vyplývajících z opatření proti šíření nemoci, snížil v první polovině června o téměř 40 % ve srovnání s druhou polovinou letošního března. Lidé také deklarují vyšší podporu pro české výrobky.
FMCG firmy očekávají tlak na úspory rozpočtu
Tlak na úspory v marketingu i obchodě očekává 8 z 10 dotázaných z FMCG firem. Tři čtvrtiny z nich počítá s revizí své promoční strategie a cenotvorby a dvě třetiny se připravují na digitální transformaci. Ukazuje to aktuální průzkum agentury Nielsen, jež se na očekávání v následujících 12 měsících zeptala 50 odborníků z řad retailerů i výrobců.
Kofola chce podpořit gastronomii a lokální turismus
Kofola plánuje během léta celou řadu kulturních akcích – pod širým nebem uspořádá na 90 kino produkcí, plánuje také koncerty či zábavné rodinné dny. K tomu nabízí kromě posílání originálních pohlednic i limitovanou edici sběratelské turistické známky. Cílem je podpořit oslabenou gastronomii a lokální turismus.
35 % Čechů musí šetřit na jídle a hygieně
Kvůli ztrátě části příjmů musí Češi nyní šetřit i na jídle a hygieně. Až 72 % lidí si doma připravuje nákupní seznam, třetina z nich si vytváří podrobný seznam podle letáků. Vyplývá to z průzkumu společnosti Česká distribuční. „35 % lidí přiznalo, že teď musí šetřit na jídle a hygieně. Lidé potřebují ušetřit, ale nechtějí se v jídle šidit, a letáky jim pomáhají vejít se do napjatého rozpočtu. Hlavně rodiny s dětmi a důchodci si díky nim mohou dovolit nakoupit kvalitní potraviny, ale za nižší ceny,“ vysvětluje Petr Sikora, ředitel České distribuční.
Společnost H&M se propadla do ztráty
Koronavirem a nucenou uzavírkou obchodů byla silně postižena oděvní společnost H&M, jež se ve druhém čtvrtletí propadla do ztráty ve výši 6,5 mld. švédských korun (16,6 mld. Kč). Ve ztrátě skončila firma, které patří značky H&M, COS, Weekday, & Other Stories, Arket aj., poprvé za více než 10 let. Letos plánuje švédská skupina zrušit na 40 prodejen.
Návštěvnost konferenčních akcí poklesne o 58 %
Pokles návštěvnosti konferenčních akcí bude v roce 2020 celých 58 %. K návratu do úrovně před pandemií bude postupně docházet v následujících letech, a to až do roku 2023. Vyplývá to ze základního scénáře studie „Dopad Covid-19 na evropský MICE sektor“, kterou pro Czech Convention Bureau realizovala společnost Tourism Economics.
T-Mobile a Czech Tourism zahájí kampaň k dovolené po ČR
T-Mobile a Czech Tourism chtějí společně pomoci domácímu cestovnímu ruchu a lokálním firmám společnou kampaní, která bude probíhat od 1. července do 31. srpna. Operátor podpoří návštěvy lokalit v České republice neomezenými daty na 24 hodin.
Mattoni 1873 podpoří restaurace programem Oživ svůj podnik
Společnost Mattoni 1873, producent nealkoholických nápojů, rozjíždí od poloviny června speciální marketingovou akci na pomoc restauracím. Program vznikal tři měsíce a dostal název „Oživ svůj podnik“. Navazuje na aktivitu „Zachraň hospodu“, na které se společnost partnersky podílela.
Hlavní město uvedlo kampaň V Praze jako doma
Městská firma Prague City Tourism (PCT) zve v nové kampani od Brainz Studios české turisty na návštěvu hlavního města. Hlavní tváří je herec a zpěvák kapely Monkey Business Matěj Ruppert. Spot je součástí marketingové kampaně Magistrátu hl. m. Prahy na podporu cestovního ruchu V Praze jako doma.
Zaorálek připravuje program na pomoc zpravodajským médiím
Ministr kultury Lubomír Zaorálek (ČSSD) potvrdil ČTK přípravu dotačního programu na pomoc zpravodajským médiím. Jeho úřad má zpracovat kritéria, podle kterých bude pomoc rozdělena. Ministryně financí Alena Schillerová (za ANO) novinářům řekla, že případná podpora by musela mít plošný charakter.
HbbTV reklama letos rostla i v době po pandemii
Pandemie nového koornaviru negativně neovlivnila zájem o reklamu v HbbTV. Společnost Hybrid uvedla, že za měsíc květen 2020 odbavila o 463 % více kampaní než minulý rok ve stejném období.
Cinema City otevře své kinosály 25. června
Společnost Cinema City v Česku po více než třech měsících otevře ve čtvrtek 25. června svých 12 multiplexů a jeden megaplex. Podle hlavního ekonoma Czech Fund Lukáše Kovandy mohla česká kina přijít až o 100 milionů korun za každý měsíc, kdy byla mimo provoz.
Ztráty fitness činí 400 mil. Kč, zavřelo 10 % provozů
Ztráty fitness sektoru kvůli krizi činí téměř 400 milionů korun. Opatření související se šířením koronaviru stála každé tuzemské fitness centrum v průměru přes 330.000 korun. Krizi nepřežila desetina provozů, až 20 procent trenérů se po znovuotevření fitness nevrátilo do práce. Začátkem června polovina provozovatelů hlásila příjmy mezi 70 a 100 procenty, druhá polovina jen mezi 20 a 50 procenty ve srovnání s loňskem. Vyplývá to z průzkumu České komory fitness.
Media Club: Dopad Covid-19 na TV trh lze čekat v řádech stovek milionů Kč
Reklamní zastupitelství Media Club říká, že predikovat dopady na celoroční hospodaření firmy v roce 2020 kvůli pandemii koronaviru zatím nelze. „Aktuálně lze konstatovat, že vážně zasažen bude ve druhém čtvrtletí prodej rozhlasové reklamy a prodej TV reklamy bude rovněž velmi negativně ovlivněn. Lze odpovědně očekávat, že v důsledku pandemie Covid-19 dojde k propadu tržeb z prodeje reklamy ve srovnání s rokem 2019 v řádu několika set milionů korun," uvádí vedení společnosti ve výroční zprávě za rok 2019.
AKA: Pesimismus agentur se v posledních týdnech zmírňuje
Podle interního průzkumu Asociace komunikačních agentur (AKA) dochází v posledních týdnech k výraznému posunu ve vnímání současné situace stižené pandemií koronaviru. Většina agentur již funguje v běžném režimu. Zároveň s postupným uvolňováním vládních opatření přichází i oživení reklamního trhu.