Reddit zkouší reklamu na prominentních místech

sobota, 21. března 2020, 08:15 Internet & Mobil, Reklama MediaGuru

Sociální síť Reddit testuje nový inzertní formát, spoléhá na mimořádnou viditelnost jeho umístění.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Komunitní stránka, která svým počtem 430 milionů uživatelů přesahuje Twitter, Pinterest nebo Snapchat, zkouší zobrazovat více reklamy. Její provozovatel Advance Publications slibuje zadavatelům v první řadě exkluzivní pozice. Inzertní odkaz by se měl objevovat na jednom ze tří nejviditelnějších míst v sekci trendujících témat a ve výsledcích vyhledávání mezi obsahem Redditu.

Tvůrci neuvedli, kdy plánují formát nazvaný Trending Takeover nasadit do ostrého provozu, testování nicméně probíhá ve spolupráci s patnáctkou firem. Nechybí například Adobe nebo Spotify. Co mohou od Trending Takeover čekat? Mezi trendujícími tématy se jako sponzorovaný příspěvek objeví například nekomerčně vyhlížející „dlaždice“ s popiskem Rostliny, Hudba či nějakým podobným, jak vyplývá z blogu provozovatelů Redditu. O zcela ojedinělý nápad ale nejde, s podobným umístěním a zpracováním sponzorovaných sdělení přišla dřív mikroblogovací služba Twitter.

Tento druh inzerce potom v případě Redditu vede na rozcestník, který sdružuje všechny probíhající debaty, příspěvky a skupiny související se zadavatelem vybranými klíčovými slovy. Inzerent by tak mohl nasměrovat uživatele přesně na ta místa sociální sítě, kde je jeho značka vykreslována v nejpříznivějším světle. Případně lze takto zájemce navést k dalšímu typu reklamního obsahu, konkrétně pak k videím.

Zadaná inzerce ve stylu Trending Takeover ovšem na svém exkluzivním místě vydrží maximálně 24 hodin. Reddit si ovšem dosavadní výsledky testování pochvaluje a tvrdí, že míra prokliku je u jeho nového formátu dvakrát vyšší, než lze obvykle pozorovat u ostatních sociálních platforem. Důležité však bude nejen to, kolik „redditerů“ si nové reklamy rozklikne, ale zejména podoba další interakce.

„Není pochyb o tom, že novinka bude některým ze značek připadat lákavá. A není ani pochyb o tom, že se jim podaří svá sdělení náležitě zviditelnit,“ píše portál Social Media Today s tím, že uživatelé Redditu se ale mohou komercionalizaci služby celkem kreativně bránit. Značky samozřejmě zkoušely na síti prorazit už v minulosti, a to publikací standardních příspěvků. Často se ale setkaly s ironizujícími reakcemi, které původní sdělení ohnuly do nezamýšleného a nepříliš lichotivého směru, jak už v roce 2014 popsal na několika příkladech server AdAge.

-riv-