Televizní únor: ČT nejsilnější v 15+, Nova v prime-time

pondělí, 2. března 2020, 07:35 TV MediaGuru

Česká televize dosáhla v letošním únoru nejvyššího podílu v celodenní sledovanosti 15+. V hlavním vysílacím čase a v kategoriích 15-54 a 15-69 vedla skupina Nova.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Česká televize zůstala i v únoru televizní skupinou s nejvyšším podílem na sledovanosti v divácké kategorii 15+. V celodenní sledovanosti se její podíl dostal nad 31 % , byl to stejný výsledek jako v únoru loňského roku.

V hlavním vysílacím čase 15+ a v diváckých kategoriích 15-54 a 15-69 (celý den i prime-time) dosáhla nejvyššího podílu skupina Nova.

Žádné z nejsilnějších televizních skupin se ale nepodařilo v letošním únoru podíl na sledovanosti oproti stejnému loňskému měsíci vylepšit. Jen nepatrně se to povedlo skupině Prima v hlavním vysílacím čase v diváckých kategoriích 15+ a 15-69, kde si meziročně polepšila o 0,2 procentního bodu. Podobné velmi mírné navýšení (+0,2 proc. bodu) si v hlavním vysílacím čase připsala skupina Barrandov, a to v diváckých kategoriích 15-54 a 15-69.

Pozice vedoucích televizních skupin tak byly v zásadě ve svých klíčových diváckých kategoriích (tj. ČT 15+, Nova 15-54, Prima 15-69) podobné jako v loňském únoru. Je to proto, že diváci se v rámci jedné televizní skupiny přesouvají mezi jejími jednotlivými kanály. Zatímco v celodenní sledovanosti 15+ se meziročně zvýšil podíl ČT1, tak se na druhou stranu snížil podíl ČT sport nebo ČT2. Hlavní kanál Prima si sice polepšil v hlavním vysílacím čase (ale už ne v celodenní sledovanosti), ale zase za loňským únorem zaostala Prima Cool. V případě skupiny Nova snížil podíl hlavní kanál, ale část jeho ztráty kompenzovaly Nova Action a Nova Gold.

Nejvýraznější růst tak v únorových datech sledovanosti vykázaly stanice zastupované společností Atmedia, které si polepšily o jeden procentní bod. Jejich průměrný podíl na sledovanosti ve skupině 15+ představoval v únoru 4,7 %. Stanice Atmedia zvýšily ve srovnání s loňským únorem podíl i v hlavním vysílacím čase.

Podíl TV skupin (%), únor 2020, celý den

celý den 15+ změna vs. II/2019 (pb.) 15–54 změna vs. II/2019 (pb.) 15–69 změna vs. II/2019 (pb.)
ČT celkem 31,01 0,0 25,61 -0,9 28,11 -0,4
Nova Group 27,75 -0,6 34,88 -0,3 30,78 -0,9
FTV Prima 23,74 -0,1 23,19 -0,2 24,11 0,1
Barrandov TS 5,94 -0,1 2,78 -0,1 4,59 0,0
Atmedia 4,71 0,9 3,90 1,0 4,59 1,0
Stanice O 0,40 -0,2 0,78 -0,3 0,53 -0,2

Podíl TV skupin (%), únor 2020, prime-time

prime-time 15+ změna vs. II/2019 (pb.) 15–54 změna vs. II/2019 (pb.) 15–69 změna vs. II/2019 (pb.)
Nova Group 31,38 -0,5 37,20 -0,4 33,94 -1,1
ČT celkem 29,59 -0,4 25,63 -0,8 27,27 -0,3
FTV Prima 25,31 0,2 24,79 -0,2 25,74 0,2
Barrandov TS 5,05 -0,2 2,21 0,2 3,86 0,3
Atmedia 3,53 0,6 2,92 0,6 3,31 0,6
Stanice O 0,21 -0,1 0,40 -0,2 0,28 -0,1

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, změna uvedena v procentních bodech

-mav-