ČRo: Online poslech na vyžádání v březnu výrazně rostl

pátek, 24. dubna 2020, 12:50 Aktuality, Rádio MediaGuru

Audio služby, které Český rozhlas nabízí na internetu, zaznamenaly v březnu zvýšený zájem uživatelů.

Zdroj: Český rozhlas

Zdroj: Český rozhlas

Český rozhlas zaznamenal v březnu rekordní zájem o své audio služby, které nabízí na svých vlastních platformách nebo prostřednictvím třetích stran. Rozhlas.cz a mujRozhlas.cz navštívilo více než 2,2 mil. reálných uživatelů, kteří si spustili více než dva milióny audií. Na třetích stranách včetně YouTube si uživatelé spustili dalších 4,6 miliónů audií s obsahem Českého rozhlasu.

„Českému rozhlasu se daří oslovovat široké publikum i mimo tradiční platformy. Dlouhodobě roste zájem o zpětný poslech audio obsahu Českého rozhlasu na vyžádání, tzv. on demand,“ uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.

V březnu také výrazně vzrostl zájem o živé vysílání Českého rozhlasu na internetu, a to především dvou hlavních zpravodajských stanic. Ve srovnání s únorem poslouchalo Český rozhlas Radiožurnál o 47 % více lidí a počet posluchačů živého vysílání Českého rozhlasu Plus se zvýšil o 42 %.

Zdroj: Český rozhlas

Zdroj: Český rozhlas

Zdroj: Český rozhlas

Zdroj: Český rozhlas

Na vlastních platformách Českého rozhlasu lidé nejvíce zpětně poslouchají obsah stanice Český rozhlas Dvojka, která má 35% podíl všech tzv. on demand posluchačů. Stanice Český rozhlas Radiožurnál a Radio Wave mají silnou základnu posluchačů prostřednictvím třetích stran. Postaraly se o téměř třetinu všech poslechů audií z produkce Českého rozhlasu v Apple Podcasts a Spotify. Velký nárůst v poslechovosti zaznamenalo i díky své nové mobilní aplikaci Rádio Junior. V březnu si lidé pustili dvakrát více audií Rádia Junior než v únoru.

Nejposlouchanějšími pořady na platformách Českého rozhlasu jsou Četby na pokračování, Pokračování za chvilku a Host Lucie Výborné, ve třetích stranách mají nejvíce posluchačů Vinohradská 12, Host Lucie Výborné, Historie českého zločinu a Buchty.

Zájem je i o rozhlasové pořady, které se v podobě videozáznamu publikují na rozhlasových profilech kanálu YouTube. Za rok 2019 měly tyto pořady dohromady 35 milionů zhlédnutí a jenom za měsíc březen letošního roku získaly necelé 4 miliony spuštění. Největší zájem je na této platformě o pořady Host Lucie Výborné, Blízká setkání, Osobnost Plus a Pochoutkový rok.

V březnu se literárně dramatická díla stala hned po živém vysílání stanic Český rozhlas Radiožurnál a Český rozhlas Plus nejvyhledávanějším obsahem na audioportálu mujRozhlas.cz a podobně se podle ČRo také dařilo obsahu pro děti.

-mav-