Společnost JIP Východočeská, která provozuje velkoobchodní i maloobchodní prodej, otevřela minulý týden v Ostravě novou prodejnu Cash&Carry. S rozlohou 6 tisíc m2 se jedná o zatím vůbec největší prodejnu firmy, kde nabízí desetitisíce položek. U prodejny je také samoobslužná dvoupatrová restaurace s kapacitou 200 míst, ke které je ještě připojeno bistro s pizzerií se samostatným zázemím.
Nový obchod vznikl v místě původního skladového areálu. „JIP východočeská je velkoobchod s potravinami pro gastronomii, a pokud je možnost, vždy je součástí VO střediska i prodejna,“ uvádí Michal Lelek, marketingový ředitel JIP, s tím, že každá prodejna JIP je trochu jiná a snaží se vždy zapadnout do daného regionu. Jako příklad uvádí prodejnu ve Zlíně, která je v industriálním stylu podle Tomáše Bati.
Na prodejnách funguje několik druhů cenovek odlišující ceny barevně. Všichni držitelé výpisu z živnostenského rejstříku mohou navíc získat JIP zákaznickou kartu a nakupovat na všech prodejnách za výhodné podnikatelské ceny.
Zákazník v Ostravě najde všechna klasická oddělení, pečivo včetně vlastní pekárny. Oddělení lahůdek s dorty a zákusky z vlastní výroby, uzeniny od vlastních řezníků nebo nejrůznější druhy sýrů. Dále je zde oddělení řeznictví, kde je možné si vybrat a nechat naporcovat, jak maso do restaurace, tak domů. Je zde vlastní bourárna masa i otevřené lednice, v nabídce je také maso stařené suchou metodou ve speciálních lednicích. Na výběr jsou i desítky druhů mořských i sladkovodních ryb, hlavonožců, korýšů i měkkýšů včetně ryb živých.
Prodejna má speciální oddělení pro ovoce a zeleninu. Nabízí téměř tři stovky položek, které se mění podle ročního období a pěstitelských sezón. Řada pochází od českých pěstitelů. V sortimentu je i exotické ovoce a zelenina nebo čtyřicet druhů čerstvých nebo řezaných bylinek, nepasterizovaná čerstvá šťáva nebo připravený obědový zeleninový salát.
Nechybí vinotéka se sommeliérem, dále pivní palác s více než 260 druhy piv z malých rodinných pivovarů nebo velkých tuzemských a světových značek nebo kategorie ultra prémiový alkohol.
Součástí nové prodejny je také gastrostudio, tedy zázemí pro velkoobchodní i maloobchodní zákazníky a servis v gastronomii. „Gastrostudio v Ostravě bude sloužit jako školicí centrum a zároveň bude i ,laboratoří' pro zkoušení nových receptů a jiných novinek. Restauraci a gastrostudio máme již v Praze, zde je velkou novinkou Gastroobchod,“ popisuje novinky Michal Lelek.
V Gastroobchodě je k dostání veškeré potřebné vybavení pro gastro podnikání, ať už se jedná o restauraci, hotel či kavárnu, pekárnu, školní jídelnu, nebo fast-food. Zájemci v něm seženou vše od příborů, nádobí, jídlonosičů, pecí, vitrín, termoportů, po myčky, konvektomaty, chladicí zařízení, kuchyňskou a nápojovou techniku nebo zařízení pro ohřev a výdej jídel.
Druhou novinkou je vlastní pražírna kávy, která je umístěna přímo na prodejní ploše a kde zkušený personál upraží kávu na přání, dá ochutnat a pomůže s výběrem.
JIP vytvořila na podporu nového obchodu interně tříměsíční kampaň, zaměřenou především regionálně, která se od května objeví v rádiu, outdooru, regionálním tisku celostátních novin a také online. „JIP nevyužívá žádné agentury, grafická studia ani stavby nemáme naklič. Vše probíhá v rámci skupiny JIP,“ dodává Michal Lelek.
JIP provozuje 12 prodejen Cash&Carry a 31 maloobchodních prodejen. Síť maloobchodu Plus JIP sdružuje již více než 140 prodejen. Zákazníky zásobuje z 15 velkoobchodních skladů. Českou rodinnou firmu JIP, založili bratři Jan a Ivo Plškovi v roce 1994.
-zue-