LinkedIn upravuje řazení příspěvků
Profesní sociální síť přišla s várkou novinek. Změny se dotknou i fungování algoritmů, které tvoří podobu newsfeedu.
LinkedIn se fungováním svého kanálu příspěvků stále více podobá Facebooku. Obě sociální platformy od nynějška spojuje mimo jiné skutečnost, že vyhodnocují, jak dlouho věnují uživatelé pozornost konkrétnímu obsahu. Dosud na LinkedInu k probojování se do newsfeedu stačil v první řadě počet kliknutí, který příspěvek nasbíral. Nyní profesní síť zohledňuje, na jak dlouho se při prohlížení obsahu na síti uživatel u každého pro ně viditelného příspěvku zastaví. Pokud je navíc post „rozklikávací“, čili je natolik dlouhý, že se do newsfeedu nevejde celý, vývojáři vyhodnocují, jak dlouho se mu čtenáři věnují po zobrazení v plné délce, popisuje firma. Cílem je mimo jiné potlačit fenomén, který v angličtině nese název broetry. Tvůrci takových útvarů vyčleňují každé větě svého sdělení samostatný odstavec. Tím je jejich příspěvek nejen viditelnější, ale zároveň kvůli jeho délce zůstává část skrytá, což vybízí čtenáře k interakci v podobě rozkliknutí celé verze.
Ze změny přístupu sítě LinkedIn ale mohou výrazně těžit i marketéři. Cenná data o času stráveném s konkrétním obsahem získávají do ruky i oni. Údaje lze získat prostřednictvím nové funkce Chytrých odkazů. Pokud správce profilu na své příspěvky takzvané chytré odkazy „nalepí“, uvidí potom, kdo všechno si je prohlížel a hlavně jak dlouho. To je však jen část představených updatů. Kanál příspěvků by měla oživit i možnost vytvářet a vkládat ankety. K dispozici bude uživatelům LinkedInu po celém světě během nadcházejících týdnů. Ani této zdánlivě obyčejné funkci ale nechybí marketingový potenciál. Tvůrce hlasování má pravomoci nechat si zobrazit informaci o tom, jakou variantu jednotlivý účastník ankety zvolil. To může například částečně suplovat funkci spotřebitelského průzkumu či představovat sondu do uvažování příslušníků vybrané cílové skupiny.
Ostatní novinky už představují „pouze“ mix dosavadních funkcí. Provozovatel profesní sítě přichází s takzvanými Virtuálními eventy, které představují kombinaci živého videopřenosu a LinkedIn událostí, které mají v čistě digitální podobě suplovat korporátní eventy. Další slučování nastalo v podobě propojení adresáře v LinkedInu s aplikací Dynamics 365 Sales. Vzhledem k tomu, že provozovatelem obou digitálních služeb je Microsoft, nemusí jít o poslední podobnou integraci.
Za další podobnou várku updatů už bude nicméně nést zodpovědnost nový šéf LinkedInu. Od prvního června nahradí Jeffa Weinera dosavadní produktový viceprezident Ryan Roslansky. Jeho přímým nadřízeným bude šéf Microsoftu Satya Nadella. Roslansky se však již v únoru nechal slyšet, že změna ve vedení firmy nezmění priority fungování LinkedInu, který se postupně vypracoval ve stále významnější sociální síť. Její provozovatelé se navíc snaží využít pandemii koronaviru a s ní související rozmach práce z domova. Ostatně aktuálně představené novinky (integrace s Dynamics 365 Sales, virtuální eventy) dokládají, že LinkedIn už dávno neslouží jen náboru nových zaměstnanců, ale snaží se stát nástrojem potřebným ke každodennímu fungování firem.
-riv-