Objem online display reklamy se v dubnu snížil na úroveň z února
Objem internetové display reklamy se v letošním dubnu vrátil na úroveň ze začátku letošního roku.
Souhrnný objem internetové display reklamy deseti největších provozovatelů tuzemského internetu dosáhl v letošním dubnu 1,32 mld. Kč. Bylo to o 31 % méně než v letošním březnu, ukazují data monitoringu AdMonitoring. Data přinášejí výsledky pouze za online display a video (přímá i programatická reklama), ale neobsahují vývoj v dalších formátech online reklamy.
Celkový objem u deseti největších provozovatelů českého internetu se tak v dubnu vrátil na úroveň ze začátku letošního roku, ve kterém se inzertní sezóna rozbíhá. Údaj za duben 2020 neobsahuje informace o objemu tzv. nezapojených médií. Proto je také nezařazujeme do srovnání s březnem 2020.
Pohled na srovnání hlavních provozovatelů českého internetu v letošním dubnu a v březnu ukazuje, že snížení se dotklo všech provozovatelů s výjimkou Vltava Labe Media, a to většinou dvouciferně. Nejvýznamněji pak u vedoucích hráčů Seznam.cz a Mafra.
Souhrnný objem TOP 10 provozovatelů po měsících v roce 2020 (mld. Kč)
Provozovatelé internetu podle online display reklamy
médium | duben/2020 (Kč) | změna vs. březen/2020 (%) |
Seznam.cz | 503 256 513 Kč | -41,7 |
Mafra | 389 524 400 Kč | -29,3 |
Czech News Center | 161 985 420 Kč | -12,1 |
Economia | 79 816 935 Kč | -18,2 |
Vltava Labe Media | 82 146 145 Kč | +13,0 |
FTV Prima | 48 132 030 Kč | -8,1 |
Nova Group | 35 274 691 Kč | -17,5 |
-mav-